Saturday, February 13, 2010

ISU PERARAKAN MAULIDUR RASUL DI P. PINANG


1. KERAJAAN NEGERI DALAM SURAT RASMINYA MENGARAHKAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL DIBATALKAN DAN DIGANTIKAN DENGAN MAJLIS YANG TIDAK MELIBATKAN SEBARANG PERHIMPUNAN SECARA TERBUKA...







2. TAPI SI PUAK JUAK DAP IAITU PEMIMPIN PAS PULAK LAIN CERITANYA...


3. MEREKA KATA UMNO SENGAJA MENSENSASIKAN BERITA PEMBATALAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL UNTUK MENJATUHKAN IMEJ PEMIMPIN PUJAAN MEREKA LIM GUAN ENG A.K.A KHALIFAH UMAR ABDUL AZIZ.. BACA DALAM LINK INI...



PULAU PINANG, 13 Feb: Exco Agama Islam Pulau Pinang, Haji Abdul Malek Abul Kasim menafikan berita akhbar arus perdana yang mengatakan perarakan Maulidur Rasul dibatalkan di negeri ini.


Jelasnya kepada Harakahdaily, kerajaan negeri juga tidak pernah mengumumkan tentang ketiadaan perarakan tersebut sebaliknya hanya menegaskan kepada wartawan bahawa kerajaan negeri belum lagi membuat keputusan tentang perkara itu kelmarin tetapi semalam semuanya telah selesai apabila satu sidang media diadakan.



4. BACAAN SETERUSNYA: Pulau Pinang teruskan perarakan Maulidur Rasul


5. MENGAPAKAH TERLALU BANYAK KEMUNGKARAN DAN PENIPUAN YANG TERBONGKAR DALAM PAS, DAP DAN PKR SEJAK AKHIR-AKHIR INI...


HANYA ALLAH SAHAJA YANG MAHA MENGETAHUI

8 comments:

Anonymous said...

saudara tungaklangit yang dikasihi

terima kasih atas ulasan saudara di atas.

pada saya pas ni bukanlah pejuang islam tapi mereka ini adalah kumpulan yang mempunyai kepentingan sendiri seperti nak jadi adun dan mp serta mendapat projek serta mempunyai pengikut seramai yang mungkin.

kalau mereka pejuang islam sebenarnya maka takkanlah mereka menolak kerjasama sesama melayu islam...???

dalam islam menganjurkan kita bersatu padu tapi pas lain pulak...

atas alasan umno menolak islam - atas alasan apa umno menolak islam????????

mungkin pas yang menolak islam .

Anonymous said...

hamba allah berkata:

tungaklangit kamu nikan memang kaki buat fitnah

tahu tak golongan yang ada dalam parti Pas adalah mereka yang hampir dirinya dengan ALLAH!!!

bukan macam UMngok kaki rausah

cehhhh pi dah

Anak Lenggong said...

Lorrr... bila bro pisau dedahkan akan pembatalan majlis tersebut..cepat2 la guan eng panggil pak angguk pas untuk buat penafian..kalau tak nanti pulus tak masuk..maka berlari lah pak lobai ni buat kenyataan dlm harakah kata belum buat keputusan lagi...kah kah kah nak idup kena la pandai berlakun.

woii anon 3.29...mana lak melayu pas tu pejuang islam..ko dan puak ko hanyalah pacacai pemimpin ko..dengan sebungkus kropok cap nik ajis je korang boleh dikerah menjadi samseng jalanan sampai sanggup tidur diatas jalan..

Ko kata pas pejuang islam..pieerahhh..pejuang untuk isi perut tu ada lah..cuba ko cakap apa yang telah dilakukan oleh pemimpin ko dalam masa 2 tahun pemerintahan..tarakkk..cuma do duplicate apa yang telah dibuat oleh kerajaan terdahulu..makin menjahanamkan ekonomi ekonomi negeri tu ada la...tapi yang betulnya dinegeri2 tersebut setiap hari ada je ceramah ...rakyat boleh hidup dengan mendengar ceramah je kee..

Lagi satu tu kat kelantan tu apa yang leh dibanggakan ...takde sebuah masjid pun dapat dibina oleh kerajaan nik ajis tu..cuma yang ada pertambahan pembinaan patong budha dan gereja..mungkin ko tak pernah pun pegi kelantan kut...pegi la sekali tengok apa yang boleh dibanggakan dengan kelantan tu sampaikan pembinaan pasaraya pun dikata contoh kemajuan kah kah kah...

Anonymous said...

PAS ada lah sebuah PARTI PUTAR ALAM dan sanggup lacurkan kesucian agama ISLAM ..... mudah2an musibah dan LAKHNAT ALLAH akan diketemukan pada masa terdekat ini .... Insyallah

Orang Muda said...

awat la celaka sangat depa ni??
sat ckp x buat, sat ckp buat...
pening la org penang kalau mcm ni...

eXception said...

Apapun, PAS hanya jd pak turut DAP... DAP kata terjun lombong, maka PAS pun ikut la...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Anonymous said...

anon February 13, 2010 2:39 AM

"tahu tak golongan yang ada dalam parti Pas adalah mereka yang hampir dirinya dengan ALLAH!!!"

wakakaka..atas dasar ape la ko kate mcm tu...gila taksub ko nih...hati2 dgn ketaksuban anda,takut blei jd kurafat..

"bukan macam UMngok kaki rausah"

kalo betul pi la repot polis...awat?xcaya polis??pi la repot sprm..bawak bukti kukuh2 beb...stakat cakap berkoyan2 xpayah la..naik muak aku nak dengor..

Tungaklangit said...

salam saudara anak lengong, exception, orang muda,anon-anon

selagi pas ni dipimpin oleh mereka yang menggunakan islam sebagai alat kepentingan sendiri maka selagi itulah pas akan mudah dipermainkan oleh kuncu syaitan iaitu dap dan pkr...

itupun kalau mereka sedar dan dibuka pintu hati oleh ALLAH

HIDUP ISLAM HIDUP MELAYU