Wednesday, March 25, 2009

ADAKAH KERAJAAN BN ZALIM KEPADA RAKYAT?

1. Pagi ini saya ingin mengutarakan suatu persoalan mengenai tuduhan kumpulan yang mengelarkan diri mereka sebagai pembangkan yang mana sering menuduh pemerintah di Malaysia ini adalah zalim dan tidak mengikut perintah Allah.. dalam segala segi.

2. Apakah yang dimaksudkan zalim di sini? Adakah kerajaan pimpinan BN membunuh orang Islam atau rakyat jelata? Adakah pemimpin melarang orang Islam mengerjakan rukun Islam dalam kehidupan seharian? Adakah masjid – masjid diroboh? Adakah orang Islam dilarang mengerjakan haji dan umrah? Adakah pondok dan sekolah agama ditutup dan dipagar dan melarang anak-anak bangsa mendapat pendidikan? Adakah orang Islam dan rakyat jelata disekat mengerjakan aktiviti persendirian seperti berniaga, bertemu dengan sanak saudara, dan melawat tempat-tempat yang diminati? Adakah?

3. Selagi kerajaan tidak menghalang perkara-perkara yang merujuk kepada kebebasan dalam amalan agama, hak persendirian dan sebagainya adalah wajib bagi rakyat menunjukkan tanda taat setia dan mematuhi peraturan dan undang-undang yang sedia ada.

4. Kebebesan hak asasi yang dilaungkan oleh kumpulan pembangkang masa kini adalah suatu permintaan yang hanya bermotifkan politik dan kepentingan parti dan kaum tertentu.

5. Sebagai contoh, isu mengadakan demotrasi dan perarakan haram dihalang oleh pihak berkuasa seringkan dijadikan isu untuk menghentam kerajaan pimpinan BN. Mengapa perlu membawa anak-anak kecil, orang tua dan menghasut golongan muda turun ke jalan raya dan melaungkan nama suci Allah hanya sekadar untuk menunjukkan perasaan tidak puas hati.. mengapa perlu menggunakan masjid untuk tempat berkumpul dan membuat fitnah di dalamnya sedang tempat itu adalah tempat untuk kita mendekati diri dengan Allah dan mendapat keredhaanNya.

6. Dalam menanggani isu kedaulatan Melayu dan Islam, mengapa kumpulan pembangkang Islam bersengkokol dengan golongan yang lain yang bencikan Islam seperti isu penggunaan nama Allah? Bukankah itu tanggungjawab bersama untuk kita pertahankan? Adakah perbezaan fahaman politik dan kepentingan parti menghalalkan kerjasama kalian dengan golongan yang menentang Islam?

7. Isu tuduhan kekejaman pasukan polis dalam menjalankan tugas mereka. Apakah salah pasukan keselamatan ini yang hanya bertindak untuk mengekalkan keamanan dan keselamatan di dalam Negara ini. Mereka bertugas siang dan malam hanya untuk memastikan kamu semua sentiasa berada dalam keselamatan.

8. Apabila penjenayah dibunuh atas dasar mereka membahayakan anggota keselamatan dan masyarakat, kamu semua menyalak seperti anjing? Mengapa? Adakah kamu menyokong penjenayah-penjenayah tersebut? Mungkin suatu hari nanti bila penjenayah berkenaan merompak, membunuh dan merogol ahli keluarga kamu semua maka mungkin pada masa itu baru kamu semua tahu bahawa penjenayah ini adalah golongan yang bahaya dan patut ditanggani secara keras.

9. Sebelum kita mengatakan kerajaan itu zalim, kita harus melihat kepada diri kita sendiri adakah kamu semua zalim kepada diri kamu, keluarga kamu, masyarakat kamu dan Negara kamu?

10. Mengapa perlu menzalimi ahli keluarga yang masih kecil dan yang berumur keluar mengadakan bantahan terhadap polis dan kerajaan. Menyertai perhimpunan haram dan ceramah yang tiada permit.

11. Apakah sumbangan kamu semua untuk memastikan keamanan di dalam negara ini? Kita hanya pandai menyalahkan kerajaan dalam semua perkara. Jika tidak dapat pekerjaan kita salahkan kerajaan BN, jika tak dapat masuk sekolah asrama penuh salahkan BN, jika hidup miskin dan melarat salahkan BN. Semuanya salah BN, jadi apakah yang kita sumbang?

12. Kepimpinan parti pembangkang yang kini memimpin negeri tertentu pun begitu. Sekiranya gagal memenuhi sesuatu janji yang dibuat semasa pilihan raya maka akan menyalahkan kerajaan BN yang lama. Adakah ini sikap dan kepimpinan yang sejati? Kamu dilantik menjadi pemimpin untuk membangun negara ini bukan mencari salah kerajaan lama.

13. Bagi rakyat yang berjiwa pembangkang, ingatlah sekiranya kamu mendapat kerajaan yang zalim, janganlah salahkan kerajaan itu kerana kezaliman kerajaan itu adalah dari kelalaian dan ketidakpatuhan kita semua kepada ajaran dan suruhan Allah. Kita perlu berdoa kepada Allah semoga memberi pertunjuk kepada pemerintah dan kita perlu menjauhi laranganNYa.

14. Tiada satu pihak yang sempurna dalam menjalankan tanggungjawab di dunia ini. Sedangkan kita mempunyai sifat yang sama dalam melayani isteri-isteri dan anak-anak di rumah. Maka itu, insaf dan perbaikilah dahulu jiwa dan diri kita, insyallah kita akan diberi pertolongan oleh Allah dan mendapat kerajaan yang menjaga kebajikan kita. Amin








No comments: