Monday, March 2, 2009

Speaker DUN Perak Buat Perangai

Assalammualaikum Saudara
Tak tahulah apa nak jadi dengan perglakan politik di Perak nak kata budak-budak, semuanya bergelar ADUN, apa jenis ADUN pun tak tahu. Berita terbaru yang dibaca iaitu Sidang tergempar DUN di bawah pokok dalam malaysiakini.com amat memeranjatkan kita.
DAP/PAS alias Nizar dan Ngeh ingat Perak ni dia orang yang punya ke? Mana suara pejuang Melayu yang berada di Perak. Bangkitlah tunjukkan bahawa kita mempunyai payung yang dinaungi oleh Kedaulatan Raja dan Sultan.
Kalau perkara ini dibiarkan berlarutan dan Nizar dibiarkan diperkudakan oleh DAP maka sedikit masa lagi akan timbul pelbagai huru hara di negara kita ini. Wahai Muslimin Perak, bangun dari tidur, tolak fahaman politik kamu, pertahankanlah kedaulatan Sultan dan Undang2 negara ini. Mereka yang melakukan angkara seperti dalam berita tersebut adalah tergolong dalam golongan mereka yang tidak percaya kepada Sultan dan menolak undang2.
Pemimpin Pas, nasihatilah si Nizar ini, kelihatan tindakannya agak keterlaluan. Saya terbaca post dalam blog GERAKAN ANTI PKR bertajuk PERTEMUAN GAP DENGAN AMK PERAK. 'PAS BODOH KATANYA', kalau benarlah apa yang diperkatakan dalam perbualan tersebut maka bersama-samalah kita umat Melayu/Islam mempertahankan kedudukan kita dan berbarislah dalam satu saf jangan bercerai kerana berlainan fahaman politik.
SEDARLAH KITA
Tongaklangit

No comments: