Sunday, March 1, 2009

ALLAH Bebas Digunakan Oleh Agama Lain

Salam Sejahtera
Al Kisah, pada sesuatu hari, seorang bapa membawa anaknya yang masih berlajar di Tadika atau PASTI berjalan-jalan di kawasan bandar dan melapasi sebuah gereja dengan mempunyai sebuah patung Jesus Christ, maka si anak tadi terus menanyakan bapanya "oh ayah itu Allah ke?" Apakah si ayah akan menjawap kepada si anak yang telah diajar bahawa Allah adalah tuhan kristian dan agama lain. Begitu juga satu hari bapa membawa anaknya melawat kawasan gua batu kapur di Batu Caves dan terlihat segala macam patung di situ lalu ditanya oleh si anak... " ayah.. itu Allah ke ?" apakah jawapan yang bakal dijawap oleh si bapa agaknya.
Bagi semua pemimpin Islam, bersatulah dalam mempertahankan hak Islam di negara ini, tapi malangnya ada pemimpin tertinggi Pas yang mengatakan Allah juga digunakan oleh penganut agama lain, ada juga menulis (malaysiaToday) yang mengatakan " Okay, but what about the other 99 names of Allah? Should not non-Muslims also be banned from using these words as well? If the Allah word has been prohibited, then the remaining 99 names should be equally prohibited.". Alangkah hinanya nama Allah diperdebatkan oleh mereka yang jahil dalam bidang agama dan ada yang mempunyai kedudukan tetapi memberi tafsiran yang mementingkan pengaruh politik.
Soal nama ALLAH adalah persoalan kesucian agama dan tidak boleh diperdebatkan secara terbuka dan pihak yang bertanggungjawab seperti Mufti adalah mereka yang layak memberi ulasan bukanya mereka yang ada dalam parti politik.
Seperti 2 kisah di atas, perkara sebegini akan terjadi kepada anak-anak kita kerana kebodohan pemimpin politik sekarang di masa hadapan. Ingatlah penggunaan ALLAH yang diperjuangkan oleh pihak gereja kristian adalah satu propaganda agama yang bertujuan jangka panjang untuk memalingkan iman anak-anak muda kita. Sedih sekiranya pemimpin Islam tidak nampak kesan yang bakal berlaku ekoran membenarkan penggunaan nama ALLAH dalam kitab Bible mereka.
Selepas kristian mendapat kebenaran mengunapakai ALLAH dalam agama mereka, bagaimana pula dengan agama lain seperti Hindu dan Budhha. Tak mereka dilarang sedangkan kebenaran telah diberikan kepada gereja kristian. Jangan terperanjat nama ALLAH terpampang di menara gereja atau dipuncak kuil hind atau tokong Budhha dek kecerdikan pemimpin Islan PR.
Wahai saudara di Perak, inilah bahana yang bakal menimpa saudara sekiranya masih memperjuankan apa yang dibawa oleh pemimpin PR kerana puak-puak yang berada di dalam PRlah yang menjadi penyokong kuat penggunaan nama ALLAH kepada Bible orang kristian.
Janganlah bila dah terjadi baru nak menyesal.
salam
Tungaklangit

No comments: