Wednesday, August 12, 2009

NIK AZIZ PENYOKONG PENGHINAAN ISLAM

Nik Aziz tak bantah DAP hina Islam

BERITA HARIAN ONLINE (12 OGOS 2009)

KOTA BAHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap Islam mungkin tidak mendalam. Beliau sebaliknya menyalahkan sikap pemimpin Islam yang menolak ajaran Islam sehingga agama itu tercemar dan telah disalah ertikan kesuciannya oleh mereka yang bukan Islam.

"DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," katanya kepada pemberita di sini hari ini ketika diminta mengulas tindak tanduk beberapa pemimpin DAP kebelakangan ini yang dilihat menghina Islam.

Nik Aziz berkata, untuk meningkatkan kefahaman DAP terhadap Islam, Pas sebagai rakan kepada DAP dalam pakatan pembangkang, mengambil pendekatan memberi penerangan kepada pemimpin parti itu supaya mereka lebih memahami Islam. "Kita mendekati mereka melalui forum, wacana dan perbincangan," katanya. Nik Aziz juga mempertikaikan tindakan pihak tertentu yang melabelkan penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagai pengkhianat.



1. DENGAR SINI WAHAI MANUSIA YANG MENGELARKAN DIRINYA ULAMA POLITIK IAITU SAUDARA NIK AZIZ, MENGAPA SAYA TIDAK PANGGIL GELARAN ATAU PANGKATNYA SEBAB DALAM ISLAM KITA TIDAK MEMANDANG PANGKAT ATAU KEDUDUKAN SESEORANG ITU DALAM MEMBICARAKAN KEBENARAN...


2. KALAU BEGNILAH SIKAP KAMU DALAM MEMBERI PENDAPAT BERKENAAN DENGAN PENGHINAAN DAP TERHADAP ISLAM MAKA KAMULAH YANG SEPATUTNYA DISERANG TERLEBIH DAHULU BUKANNYA DAP...


3. ADAKAH KERANA ATAS ALASAN BAHAWA DAP BUKAN ISLAM MAKA MEREKA ADA HAK UNTUK MENGHINA ISLAM WAHAI NIK AZIZ !!! SAYA TERGERAK NAK MENGGUNAKAN BAHASA KESAT TERHADAP KAMU TETAPI TAK SAMPAI HASRAT SAYA KERANA TAKUTKAN ALLAH...


4. APAKAH KAMU TIDAK FAHAM MAKSUD FUCKING RELIGION TERHADAP ISLAM ITU WAHAI NIK AZIZ...??? ADAKAH KAMU TIDAK FAHAM BAHASA ENGLISH ATAU PEMBANTU KAMU YANG BUTA BAHASA TERSEBUT SEHINGGA TERSILAP MEMBERI PENERANGAN KEPADA KAMU...???


5 KALAU BEGITU, SEMASA PIHAK BARAT MENGHINA RASULLULLAH DENGAN MELAKARKAN LAKARAN YANG DIKATAKAN RASULLULLAH MAKA TINDAKAN ITU TAK APALAH??? SEBAB MEREKA ITU BUKAN ISLAM DAN TIADA PENGETAHUAN DALAM HAL EHWAL ISLAM...???


6. KALAU UMAT ISLAM DIBUNUH OLEH ISRAEL DAN KAFIR YANG LAIN MAKA DIHALALKAN SEBAB MEREKA ITU BUKAN ISLAM DAN TIDAK TAHU HUKUM ISLAM DALAM BAB BUNUH MEMBUNUH...???


7. BEGINIKAH TAHAP KEILMUAN SEORANG YANG MENGELARKAN DIRINYA ULAMA BESAR DAN DIPUJA SEPERTI WALI ALLAH OLEH SESETENGAH PENGIKUTNYA YANG MENGATAKAN MEMANDANG WAJAH NIK AZIZ MENDAPAT PAHALA...???


8. INILAH DIA MANUSIA YANG BERNAMA NIK AZIZ YANG SENTIASA MENGELUAKAN KENYATAAN YANG SONGSANG BERKAITAN ISLAM SEPERTI ALLAH MENCARUT, PAS SAMA DENGAN RASULLULLAH, ORANG KRISTIAN BOLEH GUNAPAKAI NAMA ALLAH DALAM BIBBLE, RASULLULLAH PUNCA PERGADUHAN MASYARAKAT ARAB DAN SEBAGAINYA...


9. SEKIRANYA SELEPAS TERDAPAT KUTUKAN DAN PENGHINAAN KE ATAS AGAMA ISLAM OLEH DAP MAKA KITA TAHULAH SIAPAKAH BAPAK YANG MENYOKONG PERBUATAN SIAL ITU... KALAU TIDAK PAS...


PENYOKONG PAS SILAP JAWAP

23 comments:

Anonymous said...

bro TL

tolong nasihat sikit org tua nik aziz tu

tlg jaga mulut dia tu

kalau tak aku siatkan aje nanti

celupur tak tentu pasal

Tungaklangit said...

SALAM SDR AONO 3.22

SUSAH NAK NASIHAT KALAU ORANG TU DAH RASA DIRINYA TAHU SEGALANYA

NIK AZIZ NIK KAN ULAMA BESAR SIAPALAH KITA HANYA SEKADAR MEMBUAT BISING SEPERTI NYAMUK DITELINGANYA SAHAJA

HARAPAN SAYA SEMOGA PENYOKONG DAN PEMIMPIN PAS SENDIRI YANG MENASHIATI NIK AZIZ AGAR LEBIH BERTANGGUNGJAWAB ATAS UCAPANNYA DI MASA HADAPAN

SALAM

ajijasin said...

salam alaikum...

nikol ajis ni bagi aku memang
tok guru yg dah tak boleh dibuat rujuk pasal AGAMA ISLAM!!!

ntah apa apa yg dicakap...
ntah apa apa yg dihamburkan
dari mulut dia ni!!!

dia sedar tak apa yg dia cakapkan tu!!!
dia waras tak apa yg keluar dari mulut dia tu!!!

dia skrg telah membentangkan
permaidani utk
DAP KAPIR HARBI MASUK CAMPUR DALAM HAL EHWAL KESUCIAN AGAMA ISLAM!!!

dia sekarang telah membuka pintu seluas luasnya utk
DAP KAPIR HARBI MEMGHENTAM DAN MEMBELASAH MENGHINA KESUCIAN AGAMA ISLAM!!!

TIADA APA LAGI HALANGAN UTK
DAP KAPIR HARBI MEMPEROLOKKN MENGHINA AGAMA ISLAM!!!

KERANA DAP KAPIR HARBI TAK PEDULI
APA YG AKAN DIJAWAB DAN BANTAHAN OLEH PARA ULAMA ISLAM YG LAIN!!!
APALAGI DIBANTAH OLEH ORG MELAYU KESELURUHANNYA!!!

SEMEMANGNYA NIKOL AJIS!!!
TELAH MENGHIDANGKN SATU MALA PETAKA
YG AKAN MENYEBABKN PERTELINGKAHN ANTARA AGAMA DAN KAUM!!!

MAKA BERSIAP BERSEDIALAH BANGSA MELAYU!!!

AGAMA AKU JANGAN NGKAO LUDAH!!!
MAUT PADAHNYA!!!
RAJA SULTAN AKU JANGAN NGKAO LANGKAH!!!
SANGGUP BERTIKAM BERLEMBING!!!
BERCERAI NYAWA DARI BADAN NGKAO NANTI!!!

Anonymous said...

sedih2 nama aje ulama besar, punyai pengikut yang taksub pada dia... sebelum ni dia pernah menghalalkan maki hamun terhadap pemimpin UMNO siap keluarkan hujah dan ayat quran lagi, apa dia tak sedar ke orang UMNO pun sembah tuhan yang satu ALLAH, ini pulak si cine laknat menghina islam selamba aje dengan takde rasa tercuit hati malah siap mempertahankan apa yang si DAP tu buat... sedih nilah ulama akhir zaman sebab kepentingan mereka bersekongkol sanggup mereka tutup mata walau islam dihina

Tungaklangit said...

salam saudara Ajisjasin dan anon 4.36

memang benar semakin hari semakin terhimpit rasanya maruah Islam dan melayu di negara kita ini dek kerenah pemimpin yang lupa pada kekuasaaan Allah dan hargai diri

kerana ingin mendapat sedikit habuan di dunia maka segala maruah dan kedaulatan agama didagangkan sekadar mendapat sokongan DAP

inilah ulama akhir zaman

salam terima kasih atas ulasan saudara di atas

Anonymous said...

nikol ajis ni ulama jenis apa ???

tolong cakap kat dia jaga mulut tu sikit boleh tak tuan2 puan2 makin lama makin merapu dia ni

jangan sebab mulut dia ni makin banyak penghinaan DAP terhadap Islam sudah le...

kalau tidak nikol ajis ni memang nak makan ....... aku aje

Belacak said...

Nik Ajis tu sedarkah yang Cina Keling berabis mengutuk Islam dan orang Melayu ni sejak PAS dan PKR bersekongkol dengan mereka

Tungaklangit said...

SALAM SDR BELACAK YANG DIKASIHI

KOMEN SAYA TERHADAP SAUDARA NIK AZIZ NI SATU SAHAJA IAITU LEBIH BAIK DIAMKAN DIRI DARI MENGELUARKAN KENYATAAN YANG MENCURIGAKAN MASYARAKAT DAN UMMAH...

ESOK BILA CINA DAN INDIA DAH BERANI MAKA AKAN BERLAKU SEMULA KEJADIAN YANG SUDAH DILUPAI OLEH KEBANYAKAN RAKYAT MALAYSIA IAITU 13 MEI

NAMUN SAYA MINTA JAUHKAN MUSIBAH ITU KERANA IANYA MENRUGIKAN NEGARA

SALAM

Anonymous said...

Nik Ajis mursidul am DAP, apa nk hairan....

Tungaklangit said...

SALAM SDR ANON 6.24

RASANYA BEGITULAH ADANYA


SALAM

Ekeng A/L Etong said...

Macam tu ka Tok Guru? Pasai depa bukan Islam, kefahaman depa kat Islam pun tak dalam, jadi depa boleh hina Islam? Boleh kata macam-macam orang kat Islam?

Macam mana pula kalau orang yang faham agama, alimlah katakan, ulamaklah katakan, menghina orang Islam lain? Boleh kot? Cuba Tok Guru buka kitab 52 yang dok bawah tilam tu. Ada kot>

Anonymous said...

Hmmmm.. kamu semua ni sedap jerr bantai org.. pucuk pangkal tak tahu siapa benar siapa salah terjun2 terus tumbuk mamat tuu.. alih2 mamat tu mati.. siapa punya angkara satu pun tak ngaku.. apalah punya perangai..

cuba faham betul2 apa isi kenytaan N.Aziz tu.. dah org bukan islam memanglah sifat dia begitu..
sejak dari zaman nabi2 lagi.. apa nak kecoh..

nik aziz kata:

Pas sebagai rakan kepada DAP dalam pakatan pembangkang, mengambil pendekatan memberi penerangan kepada pemimpin parti itu supaya mereka lebih memahami Islam. "Kita mendekati mereka melalui forum, wacana dan perbincangan," katanya

betullah apa kata si nik ajis tu...

yg kita nie emosi melampau sambil siap mengutuk2 org tua tu buat apa.. wahhhhh hebatnyaa kitaa.. sendiri solat 5 waktu pun tak bleh nak perform nak pertahan islam konon..

dapat tunai solat 5 waktu tepat pada waktunya itu pun bagi aku dah kira sgt hebatttt...

nie TL buanglarr post2 yg tak berfaedah nie.. cuma bakar semangat api org islam yg jahil jerrr...

jikalau kita berada didlm keadaan yg benar kita tidak akan mengapi2 kan keadaan..

tengok komen2 pembaca kamu semuanya hodoh.. kita kalo dah jahil jgnlah tunjuk2kan sgt.. tu namanya buka pekung sendiri namanya.. peninglah aku dgn bangsa aku sendiri ni..

tanya bangsa.. jawab melayu..

tanya agama.. jawab islam..

tengok perangai.. masyaallah, semua diatas sekadar nama shja..

bila ada org hina sikit.. tu dia dan dan pi terus bunuh org itu...

ni satu lagi TL kata:

KOMEN SAYA TERHADAP SAUDARA NIK AZIZ NI SATU SAHAJA IAITU LEBIH BAIK DIAMKAN DIRI DARI MENGELUARKAN KENYATAAN YANG MENCURIGAKAN MASYARAKAT DAN UMMAH...

curiga apa kebendanya..?? tak paham maksud kata2
memanglah curiga.. ni siap bubuh tajuk lagi nik aziz penyokong penghinaan islam.. mashallah benarkerr dia menyokong.. takder pun terbaca kata2 yg dia menyokong.. BAHAYA FITNAH TUUUU!!!
berdosa besar lagi besar dari org berzina (apa nak herannya berzina sekarang mana ada rasa dosa, rasa sedap ajerr adalahh, nauzubillah)

bukan ke N.A kata:

"DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam"

dah bukan islam memanglah macam tuu hati mereka... sebab dah terang2 jahil..

takutlah aku dgn korang semua nie.. semua main taruhhh jerr.. tak takut dosa fitnah lansung!!!!

astagfirrullah al azim..

Tungaklangit said...

salam saudara anon 10.20 yang dikasihi

kadang2 memang sukar untuk kita menerima kebenaran lebih2 lagi yang melibatkan pemimpin dan ulama kesayangan kita seperti nik aziz tu...

terpulanglah saudara hendak melihat dari sudut mana tetapi sepatutnya nik aziz mesti menegur DAP supaya jangan lantang menghina Islam dan raja seperti dalam blog yang dideletekan itu...

tak tahulah saya mungkin saya jahil tapi bila membaca tulisan penghinaan tu memang terbangkit kemarahan dalam jiwa orang yang kurang iman ni berbanding dengan kamu yang lebih iman dalam pas...

kalau kamu tidak mahu orang ramai terkeliru dengan ucapan nik aziz maka nasihatlah nik aziz supaya berfikir dahulu sebelum mengeluarkan kata2 sebab seorang pemimpin menjaga kata2 nya

kalau sudah salah berkata2 janganlah nak salahkan orang yang membettulkannya pula...

bukan ini sahaja kenyataan yang meragukan dikeluarkan oleh nik aziz banyak dan terlalu banyak...

entahlah saya pun tak tahu siapa yang benar tapi saya hanya menyampaikan apa yang dirasakan tidak benar dan mahu menunjukkan manusia yang selalu berkata pejuang Islam dan mengutuk UMNO sebagai menolak sebenarnya mempunyai sikap yang mementingkan keduniaan bukannya kerana Allah


salam sejahtera untuk anda

KAB3700i said...

tunggak langit..

tiada istilah ulamak kesayangan dlm tulisan saya.. cuba baca betul2.. dan fahami maksud belajar fahami maksud.. tak faham maksud yg mudah susahlah kalo nak faham maksud yg lebih susah..

kamu kata

[terpulanglah saudara hendak melihat dari sudut mana tetapi sepatutnya nik aziz mesti menegur DAP supaya jangan lantang menghina Islam dan raja seperti dalam blog yang dideletekan itu...]

ler bukan ker saya dah copy paste apa yg nik aziz kata:

[Pas sebagai rakan kepada DAP dalam pakatan pembangkang, mengambil pendekatan memberi penerangan kepada pemimpin parti itu supaya mereka lebih memahami Islam. "Kita mendekati mereka melalui forum, wacana dan perbincangan," katanya]

bukankah itu salah satu cara akan mereka menegur, kalo tak apa maksud dan tujuan ayat diatas..???

kamu kata :

[tak tahulah saya mungkin saya jahil tapi bila membaca tulisan penghinaan tu memang terbangkit kemarahan dalam jiwa orang yang kurang iman ni berbanding dengan kamu yang lebih iman dalam pas...]

mana kamu tahu saya org PAS..?? ada ke tulisan saya mnunjukkan saya ini org pas.?? esok mati Allah tak tanya pun kamu nie org PAS atau UMNO ke hapa.. PAS ngan UMNO pun belum tentu boleh sumbat saya dlm syurga... dan saya pun tak kata saya ini hebat ilmunya tetapi saya tegur cara dan sikap org melayu kita yg mengaku islam.. kalo dah jahil jgnlah tunjuk2kan pada org lain itu pesan saya.. org bukan sekadar nampak kamu tetapi UMNO keseluruhanya.. ini lah UMNO.. sebab setiap tulisan kamu lebih bercorak kepda UMNO..
kata nak membela agama.. agama apa yg kamu nak bela.. sedang dikalangan kamu pun byk masaalah agama.. betulkan rumah sendiri dahulu kukuh kan semula.. cantikkan dia.. jgn sebuk tengok rumah org lain...

kamu kata :

[kalau kamu tidak mahu orang ramai terkeliru dengan ucapan nik aziz maka nasihatlah nik aziz supaya berfikir dahulu sebelum mengeluarkan kata2 sebab seorang pemimpin menjaga kata2 nya]

kamu tu yang sepatutnya berfikir dahulu, yg pi gatal2 cuba panas2kan keadaan sapa suruh!! kan saya dah pesan buang post kamu ni yg berbaur fitnah.. dah lah tu siaP buat tajuk "NIK AZIZ PENYOKONG PENGHINAAN ISLAM" suka2 jerr bubuh tajuk... siapa fitnah siapa nie.. siapa kata siapa.. perbuatan dan cara kamu itu telah memburukkan nama UMNO itu sendri, nak jadi suku kaum DAJJAL kerr..??

kamu kata:

[entahlah saya pun tak tahu siapa yang benar tapi saya hanya menyampaikan apa yang dirasakan tidak benar dan mahu menunjukkan manusia yang selalu berkata pejuang Islam dan mengutuk UMNO sebagai menolak sebenarnya mempunyai sikap yang mementingkan keduniaan bukannya kerana Allah]

lihat!! kamu sendiri yg mengatakan kamu sendiri pun tak tau siapa yg benar.. biarlah diorang kutuk UMNO dah UMNO itu sendiri yg menconteng mukanya sendiri terang2an saper suruh..

jaga tulisan2 dan issue2 kamu.. saya lihat kamu lebih kepada pembela UMNO daripada pembela agama.. sebgai seorang pembela agama kena mencari sumber2 yg benar dan memppunyai bukti2 yg sahih.. jgn main tonjolll jerr akibatnya kamu juga yg mendapat keburukannya.. seperti yg saya tulis sebelum ini jgn tunjukkan pekung kita pada org lain, tutup2lah sikit.. tak dinafikan mana ada org sempurna..

dan faham baca dgn teliti tulisan saya adakah saya ini pembela PAS..??? jgn suka2 tonjol arrr.. kalau nak bela agama, bela betul2.. jgn setakat sembangg jerr.. jgn sebuk cari keburukan org lain.. cermin diri tu semula.. perbaiki kelemahan.. buat sesuatu yg drastik kerana agama ALLAH.. kalo tak bleh buat jgn sembang nak bela agamalah..

noi/moi said...

Hina Islam???... Tahukah anda mengapa jadi begini??? cari la root cause/punca , jangan tackle on the symptoms . Puncanya adalah UMNO.. Yang pertama menghina Islam adalah UMNO. Malaysia telah dilabel oleh UMNO sebagai negara Islam pada nama sahaja... Pada implementation atau isinya adalah kosong belaka.. Bukankah ini hanya mempermain-mainkan islam.. Kalau orang yang mengaku mereka Islam tetapi sangat berani mempermain-mainkan Islam maka inilah yang memburukkan nama Islam. Non- Muslim tu tak bolehlah nak marah mereka kerana mereka tak tahu.. Kenalah educate supaya mereka faham.. Ini tidak UMNO cuba nak mengelirukan lagi ada la... Tapi UMNO memang patut buat macam tu pun.. Kalau tidak GE13 mereka akan kalah teruk... Kemenangan UMNO sebelum ini pun hasil daripada usaha mereka mengelirukan pandangan Non-muslim tentang Islam...Supaya, orang nampak siapa yang cakap pasal Islam dilabel sebagai extremist..Nauzubillah...Doa : jauhkan lah aku dari bahaya UMNO..

kifli said...

saya setuju dengan pendapat bahawa orang kafir/DAP yang menghina islam adalah kerana mereka tidak faham tentang islam,......biarlah mereka hina islam ini, kerana ini akan membuka ruang kepada bukan islam lain untuk mengenali atau mengkaji siapa sebenarnya islam itu, apa sebenarnya islam itu, benarkah islam itu sehina yang di gambarkan......rasulullah dan sahabat juga di hina seteruknya, tetapi setelah mengetahui siapa rasulullah dan islam sebenarnya, mereka di terima seperti apa yang kita lihat sekarang ini,.....orang kafir DAP menghina islam ini bukan berdasarkan penilaian mereka keatas apa ajaran islam, tetapi adalah atas penilaian mereka terhadap pangamal islam itu sendiri terutama masyarakat melayu yang malas, tidak berdaya maju , hasad dengki, korup, gila kuasa dan berbagai lagi yang sememangnya tidak di ajarkan di dalam islam atau memang di haramkan.....jadi di sini mana2 orang bukan islam yang ingin menghina islam, nilai lah islam terus dari ajaran al-quran atau nilai lah dari pengamal nya yang paling mulia iaitu rasulullah muhammad bin abdullah.....bukannya di nilai, tok guru nik aziz, pak lah, najib atau harussani......allah hu alam.

Tungaklangit said...

Salam saudara KAB3700i, noi/moi dan kifli yang dihormati

Kepada saudara KAB3700i, saya bukanlah seorang pandai seperti saudara bukan juga seorang pembela agama yang sempurna Cuma melihat dan memberi ulasan akan tindak tanduk pemimpin PR, khasnya pemimpin PAS yang menggunakan Islam untuk menipu rakyat demo kepentingan politiknya...

Saudar mempunyai hak untuk mengatakan saya dengan pelbagai tuduhan atau celaan dan saya jugamempunyai hak untuk berbuat sedemikian Namun bukanlah tujuan penulisan dan blog ini untuk medan perbalahan Cuma memberi ulasan dan kalau tidak bersetuju ambillah langkah berdiam diri atau memberi komen yang membina tanpa menyalah dan merendahkan sesiapa pun...

Saya harap saudara tidak merasa saya menuduh saudara menyebelahi mana2 pihak tapi dari penulisan saudara itu Nampaknya begitulah adanya... itlah sebabnya semua orang ada pandangannya jalan sebaik mungkin hanya menghormati pandangan orang lain...

Maksud menegur ialah menunjukkan kemarahan kepada DAP bukannya berbincang dan sebagainya seperti mana nik aziz katatu... itu namanya berlembut tak tahulah kalau DAP itu kuat dan perlu berlembut dengan mereka...

Kalau kamu bukan PAS maka maafkan saya atas kata2 saya itu... tapi penulisan saudara mirip kepada PAS atau menyokong dan bersimpati dengan PAS... setiap manusia mempunyai kebebasan untuk menyokong mana2 parti yang mereka sokong... kenapa takut mengaku kamu sebagai penyokong PAS kalau benar PAS itu memperjuangkan yang HAK???

Soal tajuk atau gaya penulisan yang saya ghunakan itu terpulang lah kepada saya dan tak payahlah saudara nak tegur saya pun tak tegur gaya tulisan dan komen saudara... setiap manusia ada gaya dan pendekatan mereka tersendiri...
Untuk makluman saudara, masih ramai rakyat yang sedar akan keburukan dan kelemahan kepimpinan PR dan PAS khasnya tetapi mereka mengambil sikap berdiam diri sahaja...
Saya juga menyeru kepada saudara supaya bersama-sama kita membela sedaya dan semampu kita untuk empertahankan Islam mengikut cara dan kekuatan kita sendiri... dalam hal ini jelas DAP adalah pihak yang cuba mempermainkan Islam dan marilah bersama kita untuk menunjukkan kepada DAP bahawa Islam jangan dipermainkan...

Saudara noi/moi
Yang saudara seorang ni lain pulak caranya, semua yang berlaku di atas bumi Malaysia khasnya yang buruk disebabkan oleh UMNO... kalau macam nilah sikap kamu malas say anak memberi ulasan atas komen saudara... salam
Setahu saya tidak ada pemimpin Islam UMNO yang mengatakan siapa yang bercakap pasal Islam dilabelkan sebagai extremist Islam.... mungkin saudara salah dengar tu... atau saudara menuduh yang bukan2...



Bagi saudara kifli

Baguslah kalau kamu bersetuju DAP hina Islam kerana mereka tak faham Islam... eloklah pengakuan kamu macam tu... gaya kamu bercakap memang pandai baca Quran so bacalah banyak2 pasal hubungan Islam dan kafir khasnya diakhir zaman ni...


Nasihat saya kepada kamu bertiga, kalau kamu melihat satu perkara jangan dikatakan pandangan kamu sahaja yang betul kerana orang lain yang melihat dari sudut lain juga mempunyai sebab mengapa berkata sedemikian...

Ddi dunia ni kita tidak tahu siapakah yang benar atau salah tetapi semuanya bergantung kepada niat samada kerana Allah atau kerana kepentingan yang lain... kita sendiri tahu apa sebab kita lakukannya

Salam maaf seandainya terkasar bahasa

Anonymous said...

Pelik aku tengokkan orang2 yang menyokong membabi buta nik aziz nie...demi krana politikal survival, sanggup menadah muka diludah dan dikencing oleh kapir cina. Kalau kapir2 tu tak pernah tinggal dengan orang islam, mungkin boleh dimaafkan, tapi dalam hal ni, mereka dah beranak pinak menghuni di bumi malaysia nie...apa lesen diorang boleh hina dan carut macam tu sekali terhadap agama orang lain?? Kalaulah kita orang melayu islam memaki dan mengejek agama mereka bagaimana? PAS akan menjadi pembela yang paling hadapan sekali membela bangsa haramjadah nie...kenapa? Demi DUNIA.....jangan temberanglah demia kerana Allah.....sejahil-jahl orang melayu dulu2, walau buta huruf dan sekadar boleh menghafal 1-2 surah yg pendek2...tapi jangan sekali-kali orang menghina agamanya depan dia, paling tidak penampar jepun hinggap kemuka....apatah lagi dari golongan mualim, lagi hebat mereka bersatu dalam mempertahankan maruah agama kita.
Lepas nie ularmak pAS akan berhempas pulas menggali dan mencari apa juga firman dan hadis yang boleh justified apa Ularmak Agung dia dah hamburkan.
Bagi mangkuk2 yg kononnya nak memahamkan hujah nik ajis tu.....aku nak tanyalah, kalau lepas ni, ada sapa2 cakap depan muka korang yang Islam nie agama F***ing, agama pembiak teroris dan macam2 lagi....dengan jujurlah jawab, muka korang jadi merah tak sebab marah? Kepala korang panas tak? Korang masih nak senyum dan berlembut dgn orang yg terang2 biadap? Itu DAYUS namanya...jangan sampai PAS diLIBERALKAN.
Kalau aku maki mak bapak korang ikut sedap mulut boleh? Orang islam tak boleh marah, sebab, menurut nik ajis, tak boleh marah orang yang tak tahu! aku tak kenal dengan "dalam" mak bapak korang, so logiknya aku boleh hina dan maki hamun sekehendak aku....gitu? Tugas korang pulak berlemah lembutlah ngan aku dalam menasihati dan memahamkan aku...Kenapa marah? kenapa pulak isu tak sama, mana lebih utama? Mak Bapak ke UGAMA??? Apa punya logiklah nikajis pakai..

Anonymous said...

Salam kpd semua saudara Islam,

Marilah kita sama-sama berubah kpd kebaikan.Jgn cepat melatah dan menyalahkan sesama kita di atas sebarang keburukan. Tiada siapa yg sempurna di dunia ini. Dah jd trend pulak skrg ni berbahas2 dan saling menyalahkan antara satu sama lain.menuduh dan memfitnah bagaikan permainan biasa dlm politik negara kita skrg ni. Jgn sampai matlamat politik menghalalkan apa yg telah diharamkan oleh agama kita.Islam itu terlalu indah dan mudah utk dituruti jika kita betul2 merujuk kpd al-Quran dan hadis. Segala yg terkandung dlm kitab suci al-Quran itu cukup jelas dan mudah difahami, tak perludiputarbelitkan semata-mata utk matlamat politik.
Semoga negara kita aman makmur di bawah lindungan Allah hendaknya.Wallahu'alam.

Anonymous said...

Agama Islam semakin dahsyat di injak2 kebelakangan ini adalah kerana adanya orang2 melayu islam yang berdiri sebaris dengan kapir laknat ini...!!! Kalau dulu Takbir....sekarang dah jadik Take-Beer..!!!
Alhamdulillah...rupa wajah mereka yang sebenar sudahpun terkeluar!!
Selama ini mereka bertopengkan memperjuangkan kemakmuran negara...tapi sekarang, sudah jelas lagi terang...mereka, KAPIR CINA bukan benci orang melayu tapi mereka bencikan Bangsa Melayu yang bertunjangkan Islam pada Ruhnya.
Seburuk-buruk UMNOlah....belum pernah aku tengok MCA/MIC mencarut dan menghina begini sekali....sebab apa? Kesopanan dan kesusilaan!Kalau tak mahu ikut rukun dan tatanegara malaysia ini, adalah lebih baik BERAMBUSSS KELUAR DARI NEGARA NI..!!!
Para pentaksub nik ajis pulak, pergi gali segala kitab yang ada, pastu sebarkan pada orang awam, for the sake of justifying his statements!!!

Tungaklangit said...

Salam saudara anon 8.35

Saya faham perasaan saudara terhadap penghinaan ke atas Islam dan saya janganlah kita marah kepada nik aziz sebab dia tidak faham perasaan orang Islam kerana dia lebih faham perasaan kafir dalam DAP tu...

Salam saudara anon 8.44

Saya juga berharap agar umat Islam Malaysia bersatu padu, tapi adakah PAS sanggup menyahut seruan saudara ini...???

Salam saudara anon 8.55

Untuk makluman saudara, sekafir-kafir MCA dan MIC mereka tahu menghormati kedudukan Islam dan Raja di Malaysia ini maka kaum kafir macam ni memang patut kita berdakwah dan ajak berbincang bukannya seperti kafir yang terang2 menolak agama Islam seperti DAP...

Terima kasih atas pandangan dan ulasan saudara yang saya kasihi

Salam

hujan emas said...

Nik aziz kena rawat di wad pesakit jiwa.

Tungaklangit said...

SALAM SAUDARA HUJAN EMAS

SAYA RASA APA YANG PERLU NIK AZIZ LAKUKAN IALAH KEMBALI KEPADA AJARAN ASAS ISLAM YANG BELIAU LUPAI ATAU SENGAJA LUPA...

SEMOGA ALLAH MERAHMATINYA


SALAM