Saturday, August 1, 2009

DEMO ANTI ISA: TAHNIAH PIHAK POLIS

TANPA POLIS MAKA NEGARA INI AKAN DIPERMAINKAN OLEH PEMIMPIN YANG TAMAKKAN KUASA


BAPAK KAKI DEMO MALAYSIA NO1



RAKYAT MALAYSIA TIDAK MEMERLUKAN PEMIMPIN YANG MEMBUAT HURU-HARA DAN MENYUSAHKAN RAKYAT -

PERGI JAHANAM SAMA PEMIMPIN MEREKA



1. SEKALUNGAN PUJIAN DAN TAHNIAH DIBERIKAN KEPADA SEMUA ANNGOTA POLIS YANG BERTUGAS TANPA MENGELUH DAN MERUNGGUT SEJAK BEBERAPA HARI LALU BAGI MENGHADAPI KUMPULAN SETENGAH GILA DARI PAKATAN RAKYAT KHASNYA PAS...


2. WALAUPUN PEMIMPIN PR MELAUNG MEREKA BERJAYA DALAM MISI HARI INI TETAPI MEREKA LUPA KEJAYAAN ADALAH MILIK PIHAK POLIS DAN SATU LAGI MANGSA DARIPADA KEBODOHAN PEMIMPIN PR DAN AHLI DAN PENYOKONG PR ADALAH PENIAGA DAN PEMILIH KEDAI YANG TERPAKSA MENANGGUNG RUGI AKIBAT KEBODOHAN MEREKA DALAM PR..


“...Himpunan berjaya, GMI akan hantar Memo 10 Deklarasi ISA kepada Agong secepat mungkin .....Sidang media khas yang diketuai Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim sebentar tadi antara lain memutuskan akan menghantar Memorandum 10 Dekralasi ISA kepada Yang Dipetuan Agong dalam masa terdekat. HARAKAHDAILY....”


3. MEREKA SEPATUTNYA MEMBANTU RAKYAT MENINGKAT TARAF HIDUP TAPI MALANGNYA KEUTAMAAN YANG DIBERIKAN OLEH PEMIMPIN PR TIDAK KEPADA KEPENTINGAN RAKYAT MALAHAN HANYA UNTUK MEREKA SAHAJA...


4. UNTUK MAKLUMAN SEMUA GOLONGAN YANG BENAR-BENAR TAKUT KEPADA AKTA ISA ADALAH PEMIMPIN SEPERTI YANG ADA DALAM PAKATAN RAKYAT (DAP, PAS DAN PKR) SEBAB MEREKA INI BERGELUMANG DENGAN KEGIATAN HARAM DAN MEMBAHAYAKAN KERAJAAN DAN NEGARA MALAYSIA... CONTOHNYA DI SELANGOR DI MANA KUMPULAN GENGSTER YANG MENGUASAI PENTADBIRAN NEGERI...


5. SEDARLAH WAHAI RAKYAT SEMUA, PEMIMPIN PR BUKAN MEMBAWA NEGARA KITA KE ARAH KEJAYAAN TETAPI KE ARAH KEMUSNAHAAN KERANA SUKAKAN ANJURAN DEMO DAN HURU HARA...


6. PERGI JAHANAM DENGAN MEREKA YANG MENYUSAHKAN RAKYAT MALAYSIA

37 comments:

Hiriyati said...

Read my comment here...membebel panjang skit sbb geram!

Anonymous said...

woi bodoh.. org nk wat perhimpunan aman damai. yg polis pegi kacau apesala. ko tgk, ade ke bangunan rosak sume. bodoh...

Anonymous said...

Satu malaysia road block, ape ke jadahnye. dari perlis sampai ke johor. sampai sesak jalan sebab polis.

Anonymous said...

Blog yg paling goblok aku baca

Anonymous said...

kau lah gi jahanam.... bodoh !!!

Anonymous said...

tahniah kepada GMI yang berjaya mengumpulkan 10 ribu orang di SOGO..(sumber:http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Mutakhir/20090801161800/Article/).

Tahniah kerana niat mensabotaj ekonomi dan menganggu usaha PM DS Najib 'mungkin' berhasil.

SELEPAS INI APA? Nak berdemo lagi? Nak ajak 30 ribu orang pula? Kelak anwar, kit siang, nizar akan ajak anak bini turun berdemonstrasi pulak!

Silakanlah...kalu ISA tidak berguna untuk keluarga anda..silakanlah. ISA mungkin tidak berguna untuk kepentingan masa depan politik anda tapi sebaliknya untuk keluarga anda.Patut mereka turut berdemo! Jelas ini agenda politik jahat, kotor dan desperado.

DS Najib turun ke street di KL( pudu,kerinchi,petaling street,LRT) untuk selesai masalah rakyat.

Anwar turun (dgn bodygard nampaknya) untuk menyelesaikan masalah negara? ISA? ATAU mrnyusahkan rakyat terbanyak/polis/FRU/ dll ATAU dengki dengan usaha DS Najib (utk memperhalusi ISA) ATAU nak masuk ISA (Kamunting) semula! Soalnya, kenapa Anwar tidak buat masa dalam kerajaan dulu. Kerana anwar ada kepentingan.Sesiapa pun tahu.

Perjuangan apa ini?
Ialah Perjuangan menJAHANAMkan BANGSA MELAYU!

Anonymous said...

aik...datuk seri jalan cepat semacam saja! takut kena baling batu penyokong sendiri ka?
jalan cepat tu maknanya belakang dah tak sakit dah tuu...he he he
jangan nanti 2 sept kata sakit belakang pulak. Alasan depan tok hakim..sebab demo tempoh hari...
uh uh uh...

Kelana said...

Kau susah hati knp??
Atau kau aja jd polis..

Anonymous said...

pergi jahanam umno

Anonymous said...

Mengapa begitu kasar cakap-cakap anda? Jangan berbuat sesuatu dengan taklid buta. Kerajaan sekarang ini terus menerus melanggar perlembagaan, akta-akta yang telah diluluskan oleh parlimen. Apakah maksud anda tentang kemakmuran dan kebahagiaan rakyat? Kalau baca surat kabar baca apa yang tersurat dan yang tersurat. Kalau tidak kita akan menjadi lebih bebal bukan semakin pandai. Anak beranak kau tak kena ISA kau tak tahu apa rasanya. Tak payah ISA sekarang ni ada satu lagi agensi yang lebih ganas :- SPRM. Seorang dah mati. Tak tahu berapa orang lagi yang jadi sasau dan gila akibat soal siat yang dilakukan.

Anonymous said...

majority yang berarak memprotesmacam orang gila ni Melayu....yang dilawan pun kerajaan orang Melayu..baguslah...yang tepuk tangan dari belakang..orang kafir harbi...bodoh punya Melayu...tak pikir ke kalau negara ni di perintah oleh kafir harbi ISA ni akan diadakan untuk menghalang plak orang Melayu kalau buat demo yg jenis macam ni

benda simple macam ni pun tak boleh pikir...

yang rugi rakyat, peniaga dan maruah serta imej negara

Anonymous said...

demo berjaya..syabas..!

Anonymous said...

Bengap la blog ni

Lin said...

salam semuanya

kepada mereka yang maki hamun kepada saya atas tulisan ini terima kasih

tetapi tetap mengatakan bahawa kalau kamu mati hari ini maka sia-sia sahaja mati kamu...

mati bukan kerana Islam atau Allah tapi mati kerana pemimpin dan perasaan dendam dan benci...

dimanakah letaknya kamu nanti di neraka lah tempatnya


syabas kerana membenarkan syaitan menunggang tubuh kamu untuk kepentingan pemimpin kamu yang bernafsu kepada keduniaan


syabas

Anonymous said...

shut up?kepale hotak ko shut up!! ko tau x td majority geng2 mude yg join korg tu geng2 rempit yg mmg mrhkan polis..pastu duk takbir konon,bile dtg water canon lari!!ni ke nak syahid???ke nak syahid ala2 khalifah lim guan eng dan lim kit siang korg??oppsss jgn mrh aku kate korg sekor2 xde telor sbb nik aziz pon kate ok je kutuk2 org kannnn...pastu nasihat aku kat org2 PAS luar KL korg demo la kat negeri korg,org KL nk kluar pon ssh!!kepale hotak ko PAS!!!jgn marahhhh, kalo nk mrh refer fatwa nik aziz ek???

Anonymous said...

syabas polis. kalau nak bandingkan dgn thn 98. demo kali ni jauh lebih kecil nak kata 1/4 pun tak sampai. makna kata org2 KL dah semakin meluat dgn anwar&PAS.

rata2 yg dtg kebanyakan dari luar dan typikal PAS. sokongan dari colongmorat / pertengahan melayu /golongan pelajar jauh menurun.

tunggulah InsyaAllah gelombang KL tak pernah bohong.

Khalid

Anonymous said...

ABAH KAU

Anonymous said...

KERAJAAAN MENPERGUNAKAN INSTITUSI KEHAKIMAN ,SPRM ,PDRM , ISA UNTUK KEPENTIGAN UMNOBN SAHAJA.LIHAT LAH KES TEOH BENG HOCK,KUGAN DAN LAIN LAIN LAGI.KITA RAKYAT MALAYSIA NAK REFORMASI BUKAN KADAR CAKAP SAHAJA SATU MALAYSIA!!!! (BULLSHIT)

Anonymous said...

bodoh la kamu ni..ISA tu bertentangan dengan Islam ,sebab tu lah kena tentang..Agama dah kata wajib kita bela oang yang dizlimi,ni ISA tangkap orang tanpa bicara adalah zalim..kata nak ikut agama, tapi apa yang pemerintah buat bertentangan dengan islam nak sokong,ni lah orang UMNO(untuk Melayu No Otak) macam hang!

Lin said...

salam kepad asdr khalid, dan sdr anon

saya memangnya kesiankan anggota polis yang terpaksa mengharungi beberapa hari yang memenatkan dan kepada penunjuk perasaan mereka ni tak perlu dikesianpun sebab mereka yang cari pasal...

bagi mereka yang ada akal dan beriman pada Allah mereka tidak akan pergi ke majlis gila macam demo GMI ni....

nasib baik sdr2 anon yang komen yang dok kutuk saya masih hidup

kalau lah mereka ni mati semasa berdemo tahulah mereka bahawa masa ni mereka sedang penat nak jawab di bawah sana....

ambillah peluang yang Allah bagi ni untuk bertaubat dan jangan dok menyusahkan hidup orang lain... belajar agama Islam lebih lagi... tapi jangan bertok gurukan dgn ulama PAS...

salam dan selamat berehat kepada yang kena belasah atau siraman mesra dari trak polis

Dollah said...

PERGI JAHANAMLAH DENGAN UMNO!...

Lin said...

salam sdr anon 6.03, 6.04 dan 6.09

salam sejahtera kamu semua dan nasib baik kamu masih boleh lagi surfing dalam internet ini...

sebelum kamu nak kutuk dan kata orang bodoh... kamu baca dan hayati semangat disebalik terciptanya akta ISA tu...

ISA ni bagi mereka yang mempunyai niat utk menjahanamkan Malaysia dan kalau cara pelaksanaannya tidak baik maka kita gubal sebagaimana DS Najib katakan itu...

kenapa nak menyusahkan hidup rakyat yang lain di KL tu...

insaflah kamu semua yang masih muda dan berjiwa memberontak...

ingatlah Allah banyak2 ...dalam Islam pun tak pernah mengajar benda2 macam ni...

salam

Saya Rakyat Malaysia said...

asal tak buat demo kat bukit bintang, pavilion?

kalau nak bagi memorandum, berkumpul lah di depan istana, serahkan sahaja memorandum tuh di istana negara.

penyokong tegar pas dan pkr boleh salahkan polis lak. sape suruh korang gie demo in the first place. orang nak keluar ke jalan pun takut.

ada ke demonstrasi tuh aman? demonstrasi, mogok, orang tengah marah, amam ke? orang pun takut nak dekat korang demo aman ke tak aman ke. who cares, who gives a damn? apa korang dapat? masuk tv?

Saya Rakyat Malaysia said...

nak tambah, syabas polis Malaysia. tengok Indonesia, polis lembik, bom meledak.

SB Malaysia pandai buat kerja intercept cepat, kalau tak, orang Malaysia tak dapat tengok Man U main kat Bukit Jalil, 2 kali!

mungkin polis low performance yang dapat kes pecah rumah, ragut dan kes kecik(?) lain? that is in Najib's KPI pun. harapnya dapat lah juga diselesaikan dengan segera!

Lin said...

salam sdr SRM

sebenarnya kesan yang diperolehi oleh negara secara umum ialah orang luar akan ingat kita ni sebagai kaki demo...

sebenarnya yang bodoh pegi demo taklah ramai sangat dan mereka ini semuanya berbayar ...

tapi dok tuduh UMNO main rasuah... inilah masalah dgn kaki demo ni

Anonymous said...

Kalo tak buat jahat/salah.. apa nak takut dengan ISA?

Aku lagi tak kenan dengan Lawyer. Semua kaki belit.. macam Chin Peng tu depa boleh belit jadikan dia PERWIRA nanti. Ini bukan keadilan, ini lidah berbelit yang menjadikan orang jahat di pandang baik!

Perogol/pembunuh depa belit belit dapatkan kebebasan.

I AM FOR ISA... Demi kesejahteraan dan keharmonian NEGARA tercinta! Lagi baik, mereka2 nih kasi hukum tembak saja.. buang duit bagi makan kat Kemunting..

Geram

Lin said...

salam sdr geram

saya setuju dengan cadangan saudara tu...

salam

Anonymous said...

ISA penjarakan orang yang tak bersalah, sokong. 8 tahun kena tangkap, no hal. Rakyat turun padang, blogger duk caci pemimpin. Ye la, duk la atas kerusi yang empuk tu, kutuk la semua orang atas kebebasan media. Ye la, mana la blogger paham perasaan kan? Salah siapa orang turun demo. Oh, pemimpin. Sebab apa orang turun demo? Oh, pemimpin. Pastu, sesi kutuk mengutuk pon bermula. Politikus.

Lin said...

salam sdr anon 7.17

kamu silap mana ada mereka yang tak bersalah ditahan oleh akta isa... itu adalah fitnah pemimpin pas, pkr dan dap...

pihak berkuasa mempunyai maklumat yang kukuh dan perkara ini tidak boleh dimaklumkan kepada orang ramai...

kamu ingat yang ditahan tu baik ke...???

kalau kamu tahu cerita sebenar mengapa mereka ditahan mungkin kamu akan sokong ...

tapi saya bersetuju supaya cara dan kaedah yang digunakan semasa melaksanakan akta isa ini dikaji semula... TETAPI BUKAN DIMANSUH SEPERTI YANG DITUNTUT OLEH PR...

salam

Anonymous said...

kote anwar tu nampaknya dah tegang...Banyak budak2 muda p turun buat demo.sah salah seorang akan anwar bawa kat kondo buat demo amput jubur plak....

Baru dia tau pentingnya ISA ni...

Setakat mahkamah mcm tahi gigi jer buat anuwar..

Hanya ISA buatkan kote dia lembek...

Sian wan azizah.. Tahan jer ler..

Lin said...

SALAM SDR ANON 8.13

BEGINILAH NASIB BANGSA MELAYU ZAMAN MODEN YANG MUDAH DITIPU OLEH MEREKA YANG MEMANG KAKI PENIPU DAN GUNA ISLAM SEBAGAI ALAT UNTUK MENARIK PENYOKONG

BIARLAH MEREKA TANGGUNG SEMUA DOSA YANG DIBUAT PADA HARI INI

Anonymous said...

Macam mana ye kalau tiada ISA ?

1.Masjid dan surau kat Malaysia ni selalu je ke bom terutama sedang solat.Polis buat risikan dan kenal pasti suspek nak buktikan kesalahan amat sulit.Bawa mahkamah lawyer putar belit kes tunda.Suspek dijamin.Keluar bom lagi masjid dan surau sana sini.Ini tak mustahil bolih berlaku. Jangan lupa yahudi tak pernah senang dengan Islam.100 ribu islam kat Malaysia dah dihasut dan jadi murtad.

2.Dalam kes seludup warga asing masuk ke Malaysia.Keburukannya terhadap warganegara tak perlu nak diulas lagi di sini.Rata-rata rakyat dah faham cuma segelincir saja yang buat tak faham.
3.Kes seludup senjata, dadah dan macam-macam lagi yang mengancam keselamatan dan ketenteraman negara.Contoh seperti Colombia yang banyak senjata haram dan dadah silap sikit kena tembak.Pemain bola pun kena tembak mati.

Puak manakah yang menjadi tauke menjalankan aktiviti di atas tadi?.Fikirkanlah wahai bangsaku Melayu Islam.Jangan kita tafsirkan ISA itu dari satu sudut saja.Saya juga berharap sangat blogger blogger dapat menguraikan dengan panjang lebar lagi apa perlunya ISA.Sedih betul rasa kerana dari dulu yang banyak berdemontrasi jalanan adalah orang Melayu.Dimana kawan kau yang lagi dua tu ?

Sekian dari cucu yang suka dengar cerita datuk nenek.

Lin said...

SALAM SDR ANON 7.50 AM

TERIMA KASIH ATAS PANDANGAN SDR ITU...

BAGI SAYA MEMANG BENAR DAN SAYA TIDAK NAFIKAN SETIAP UNDANG2 YANG DIADAKAN ADALAH UNTUK MENYEKANG DARI BERLAUNYA SESUATU ANCAMAN KE ATAS KESELAMATAN KHASNYA KESELAMATAN NEGARA...

TANPA UNDANG2 SEPERTI ISA INI, NEGARA KITA AKAN MENGHADAPI MASALAH UNTUK MENANGKAP DAN MENYEKAT SEGALA KEGIATAN SUBVERSIF ATAU YANG MEMBAHAYAKAN NEGARA KITA...

BANYAK CONTOH AKTA ISA INI DIGUNAKA BAGI TUJUAN TERSEBUT DAN IANYA BERJAYA MENGEKALKAN KEAMANAN SEHINGGA KE HARI INI...

TETAPI TERDAPAT PIHAK TERTENTU YANG TERASA DENGAN ADANYA AKTA INI MAKA KEGIATAN YANG MEREKA LAKUKAN AKAN DIANCAM OLEH AKTA ISA...

MEREKA INILAH YANG AMAT TAKUT DENGAN AKTA ISA... TETAPI YANG HAIRANNYA KENAPA PEMIMPIN ATAU INDIVIDU INI PULA MENGHASUT SUPAYA ORANG KAMPUNG DAN PENYOKONG MEREKA IKUT SAMA MEMBANTAH AKTA ISA...

APAKAH KESAN AKTA ISA TERHADAP RAKYAT BIASA SEKIRANYA MEREKA TIDAK MELAKUKAN APA-APA KESALAHAN...

KALAU MEREKA MENCURI MEREKA AKAN DITAHAN DI BAWAH AKTA POLIS BERKAITAN KECURIAN... DADAH DENGAN AKTANYA MAKA TAK NAMPAK SAYA MENGAPA RAKYAT PERLU TAKUT DENGAN AKTA INI...

SEPATUTNYA MEREKA BERSYUKUR DENGAN AKTA INI NEGARA KITA AMAN... JANGAN DIPEDULIKAN MEREKA YANG DITAHAN DALAM ISA TU...

KENA TANYALAH KENAPA MEREKA DI TAHAN CONTOHNYA MEREKA TERLIBAT DALAM AKTIVITI KEGANASAN YANG ADA HUBUNGAN DENGAN KUMPULAN JIHAD DARI NEGARA SEBELAH... TAK KAN ANAK BINI MEREKA TAHU DAN MEREKA SANGKAKAN KERAJAAN ANIAYA SUAMI MEREKA...

PEMIMPIN HINDRAF KENA TAHAN SEBAB MEREKA KERAH ORANG HINDU BERDEMO KALAU TAK TAHAN ISA MAKA MENJADI2LAH MEREKA TU BUAT HURU HARA...

ANAK BINI TAHANAN ISA KENA TANYA DIRI SENDIRI APAKAH YANG TELAH DILAKUKAN OLEH SUAMI MEREKA... MEREKA SENDIRI TIDAK KENAL SIAPAKAH SUAMI MEREKA INI DENGAN SIAPA SUAMI MEREKA BERURUSAN DAN APAKAH NIAT DAN MISI SUAMI MEREKA ITU...

KENAPA NAK SALAHKAN KERAJAAN KALAU SUAMI KITA YANG JAHAT DAN BERBAHAYA...

MAKA SAYA BERSETUJU DENGAN SAUDARA KITA KENALAH MELIHAT ISA DALAM PELBAGAI ASPEK BUKAN HANYA UNTUK KEPENTINGAN AHLI POLITIK SAHAJA...

IANYA LEBIH MELUAS DAN AHLI POLITIK JANGANLAH KERANA NAK SOKONGAN SANGGUP MENIUPKAN API PERPECAHAN DALAM NEGARA.. ALAMAT MASUK ISALAH..

SALAM

Anonymous said...

Kepada mereka-mereka yang menyalahkan pihak polis,anda jangan mengikut nafsu.Anda kena faham apakah fungsi PDRM itu sendiri.Saya syorkan kepada anda minta pihak polis tutup semua pondok,balai dan IPD di kampung,pekan,bandar atau kotaraya tempat anda tinggal biar polis peluk tubuh makan gaji buta selama satu jam sahaja.Nantikan apakah yang akan berlaku ?

Lin said...

salam sdr anon 8.25am

memang benar dengan cadangan saudara tu lebih2 di kawasan kumpulan yang mengecam polis... biar polis diberi cuti rehat dan balik kampung dalam seminggu ke...

kita tengok kumpulan yang sama kan kutuk polis bagai nak rak sebab tak jalankan tugas...

inilah manusia yang hanya tahu menyalahkan orang lain aje...

harap rakyat sedar sikap mereka ini dan kalau mereka ditakdirkan memerintah Malaysia macam apa berlaku di Selangor, Penang dan Kedah serta Perak lah jawapnya huru hara Malaysia nanti...

thanks

Anonymous said...

saya cadangkan kalaulah parti pilitik seperti kami pas mengacau 1 malaysia tembak lah kami,kami rela mati sebagai org islam yg mempertahan hukum Allah,daripda berpemimpin manusia yg bertuhan kan umno bangsat anak haram yahudi mabuk bermuka-muka seketika rompak rakyat,merogol,bunuh,memfitnah.tahan rakyat utk demo isa,engkau org umno blh hidup mewah,fikirla org yg kena tahan isa mcm mana.

Lin said...

salam sdr anon yang dikasihi

kenapa sampai nak tembak2 ni kan undang2 ada kenapa sampai nak mati disebabkan hasutan pemimpin kamu... bawa bersabar lihat dulu permasalahan isu yang kamu perjuangkan itu...

isunya senang ajr kalau zalim kita buat pindaan dan kenapa nak mansuhkan satu undang2 yang digunakan untuk mengawal keselamatan negara...

dulu amerika kutuk malaysia pasal isa sekarang mereka pun guna patriot act utk jaga keselamatan negara mereka..

setiap perkara ada baik buruknya...

berapa org yang kena tahun dari jumlah 26 juta mabusia di malaysia ni...????

kenapa saudara mudah sangat termakan hasutan manusia yang ada kepentingan sendiri...????

kita ada akal jangan dibiarkan disalahguna ditempat yang lain...

bawa bersabar

saya tahu kamu bersemangat untuk mempertahankan Islam macvam kami juga tapi jangan sampai syaitan masuk dicelah niat baik kita tu...

salam