Monday, August 24, 2009

PAS SEPERTI BANGKAI

PEMIMPIN DAN PARTI PAS LAYAK DIHINA KERANA MEREKA MEMANG HINA DINA


1. UNTUK MAKLUMAN PEMBACA SEKALIAN, SAYA INGIN MEMAKLUMKAN BAHAWA SEJAK AKHIR-AKHIR INI KHASNYA DALAM BULAN RAMADHAN INI PELBAGAI FITNAH DAN KEJAHATAN YANG TELAH DILAKUKAN OLEH PAS HATTA USAHA MEROBOHKAN RUMAH TANGGA SEORANG MUSLIM SEMATA-MATA INGIN MENJATUHKAN PERIBADI CALON UMNO...

2. NAMUN PEMIMPIN PAS MENOLAK KAEDAH YANG DIGUNAKAN INI ADALAH TAKTIK MENGHINA PERIBADI MALAHAN MEREKA LAKUKAN INI ADALAH ATAS DASAR KREDIBILITI CALON...

3. PERTANYAAN SAYA APAKAH BEZANYA KREDIBILITI DAN PERIBADI CALON YANG BERKENAAN... SEDANGKAN NIK AZIZ MENGATAKAN BAHAWA MENGKRITIK DASAR PARTI BUKANNYA CALON...???

4. KEPADA PEMIMPIN PAS NI JAHANAMLAH KAMU SEMUA DENGAN KEMUNGKARAN YANG KAMU LAKUKAN DAN KERANA MEMPERMAINKAN PERKATAAN DAN AYAT AL QURAAN SEMATA- MATA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK KAMU SEMUA...

5. KAMU SEDIAKAN PENTAS UNTUK YUSRI BERCERAMAH KEMUDIAN KAMU KATAKAN KAMU TAK MEMPENGARUHI YUSRI MEMBERI CERAMAH... BUKANKAH KALAU KAMU SEMUA TIDAK BERNIAT UNTUK MENJATUHKAN PERIBADI CALON UMNO MAKA MENGAPA KAMU MENYEDIAKAN PENTAS CERAMAH UNTUK YUSRI YANG KEMUDIANNYA MENAFIKAN KEMBALI APA YANG DIPERKATAKAN SEBELUMNYA...???

6. SAYA MENYERU KEPADA PENGUNDI PERMATANG PASIR YANG MEMBACA TULISAN INI SUPAYA MENGAJAR JENIS MANUSIA YANG BERSIFAT HINA INI SUPAYA MEREKA INGAT BAHAWA KEKUASAAN DI DUNIA INI BUKAN MILIK MEREKA DAN AGAMA ISLAM ADALAH MILIK ALLAH DAN DIBERIKAN KEPADA HAMBA YANG TAAT KEPADA SURUHANNYA BUKAN KEPADA PAS PENIPU RAKYAT...

30 comments:

DR 1221 said...

salam bro
setuju 100%

PEJUANG CYBER said...

SYABAS!!!!

BERBAKTILAH KEPADA ALLAH KERANA DIA SEGALA-GALANYA UNTUK KITA

PILIHANLAH ANTARA MANUSIA UNTUK BERBAKTI KERANA MEREKA TIDAK SEGALA-GALANYA UNTUK KITA

MEREKA YANG BAIK HARUS DITAATI, MEREKA YANG JAHAT WAJIB DIJAUHI

UNDILAH PILIHAN AKAL DAN HATI AGAR TERKAWAL MARUAH DIRI

KEPADA PENGUNDI PERMATANG PASIR UNDILAH CALON BARISAN NASIONAL

PILIHAN ANDA IALAH ROHAIZAT OTHMAN 38, YANG MERUPAKAN SETIUSAHA UMNO BAHAGIAN PERMATANG PAUH

SALAM HURMAT

Lin said...

salam saudara DR1221 dan Pejuang Cyber

terima kasih atas ulasan saudara hanya yang mampu saya katakan iala

UNDILAH CALON UMNO/BN DEMI KEBAIKAN SEMUA

DAN AJARLAH KEBONGKAKAN PAS SUPAYA MEREKA SEDAR MEREKA TERLALU JAUH DARI PERJUANGAN ASAL MEREKA

SALAM DAN SELAMAT BERPUASA DAN MEMBUANG UNDI BAGI SAUDARA KITA DI PERMATANG PASIR

kifli said...

UMNO YANG SEBENAQNYA PETUALANG BANGSA





Regim BN ini tidak pernah berubah dalam aspek pembaziran jutaan wang rakyat hanya semata - mata untuk membayar perunding imej bagi melobi imej pemimpin regim ini khususnya untuk luar negara.

Semenjak Mahathir, Abdullah dan kini Najib turut sama membelanjakan wang yang cukup banyak semata - mata untuk membina imej peribadi. Antara syarikat yang kini sedang menikmati jutaan wang rakyat untuk menaikkan imej Najib ialah Apco Worldwide, sebuah syarikat perunding imej dan media antarabangsa. Menurut sumber yang dipercayaan syarikat ini menikmati kontrak RM20 juta untuk perkara tersebut.

Ada satu maklumat pula menyatakan kontrak RM20 juta masih belum ditandatangani namun syarikat ini masih didalam tempoh percubaan tetapi tetapi menikmati bayaran tinggi berdasarkan projek. Antara tugasannya ialah memastikan Najib Tun Razak mendapat liputan dalam agensi berita dunia seperti CNBC dan CNN (media pro yahudi).

Menempatkan tulisan mengenai Najib dan menempatkan tulisan Najib di media dunia juga menjadi peranan mereka.

Bayaran yang tinggi ini juga berkaitan dengan usaha Najib untuk mengimbangi imej Anwar Ibrahim yang dihormati dunia.

Pejabat Perdana Menteri sekarang ini juga dikatakan bersedia membuat bayaran yang amat tinggi hanya untuk memastikan lawatan Obama, Presiden Amerika ke Kuala Lumpur. Kononya lawatan Obama ke Kuala Lumpur akan menaikan imej Najib ke tahap maksimum di mata dunia.

Apco Worldwide difahamkan telah mendapat ruang di pejabat Perdana Menteri sejak awal Najib menjadi PM. Sila klik sini untuk melawat rangkaian pejabat Apco di Tel Aviv.

Apco dan beberapa buah agensi perunding imej dan media yang berpengkalan di US terlibat secara terus dan serius dalam menghasilkan strategi 100 hari Najib..

Ini termasuk kempen 1 Malaysia dan beberapa pengumuman yang popular..

Maklumat ini dipecahkan oleh beberapa kakitangan kanan tinggi kerajaan yang tidak berpuas hati dengan pembayaran yang amat mahal sedangkan hasilnya amat diragui. Sehingga kini imej Najib dalam dan luar negara belum berada pada tahap memuaskan.

Abdullah Badawi juga pada ketika menjadi Perdana Menteri turut menggunakan agensi asing untuk meastikan imejnya naik sebagai pemimpin Islam Progresif dan pemimpin Malaysia sebagai sebuah negara islam yang liberal.

Manakala tidak boleh disangkal oleh regim ini bahwa Mahathir Mohamad dan Abdullah turut menggunakan pelobi Yahudi Abramoff dengan bayaran yang begitu mahal semata untuk memastikan punya imej baik.

Anonymous said...

kalau tengok kenyataan mahfuz omar semalam,kita tahu dah..ayat-ayat yang digunakan sememangnya putarbelit,dia cakap Rohaizat pulak yang tidak mengenang jasa Yusri.Inilah kerjanya mahfuz.Sebab tertekan,mungkin,jika pas kalah,siapa yang menanggung akibat,mahfuz juga.

tokwan ada baca harakah terbaharu yang bagi tokwan,mereka "menjual" syeikh osman al kalantani yang kononnya menjadi batu asas penubuhan cawangan pas di kedah.Fakta ini mungkin betul.Tetapi yang TIDAK disebut dalam artikel itu ialah allahyarham syeikh MEMPERJUANGKAN PAS yang mana? Adakah Pas kini dengan slogan PAS FOR ALL?

saya ada baca dalam blog MSO tentang perkisahan zaman kecil beliau dan ayahandanya.SEcara TERANG DAN JELAS disebut, siasah pas menentang UMNO kerana UMNO bekerjasama dan menjadikan orang kafir sebagai pemimpin.

Agaknya,siapa yang merendahkan kedudukan ulama tersohor?
Pernahkan ada perbincangan waktu itu(semasa hayat syeikh) tentang idelogi PAS for ALL ini?
Apakah pendirian yang diambil jika ada?
Apakah pendirian asal PAS telah berubah?
Jika berubah,kerana apa?
Jadi pada saya,manipulasi ini adalah untuk legasi PAS sahaja.
Dan penyokong kereka akan seronok kononnya dibelakang mereka ada ramai ULAMAK BESAR!
Benarkah begitu?

Para pegundi Permatang Pasir,pastikan kemenangan Rohaizat!

Tok wan

CUPING MERAH said...

aku tk pelik kalau orang UMNO hina PAS..ITU BIASA DAN ADAT POLITIK..

AKU PELIK BILA ORANG UMNO HINA NABI S.A.W,HINA HUKUM HUDUD,HINA ISLAM..

KO ORANG NK KATA APA PUN ,,AKU DAH TK KESAH..SEBABNYA AKU DAH ANGGAP KORANG TERGULUNG DALAM KELUARGA SYAITAN..

Lin said...

salam hormat buat Tok Wan

terima kasih atas pandangan Tok Wan itu dan saya yakin masih ada rakyat yang sedar akan kejahatan pas ini yang hanya bertujuan untuk menang dalam pilihan raya dan memegang kuasa tapi tidak melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat...

amat malang kalau pemimpin ini berjaya memerintah Malaysia sebab mereka yang bersengkokol dengan kafir akan menjual Islam dengan harga serendah yang mungkin bagi mencapai kepentingan dalam politik mereka...

bagi kifli

sudah2lah kamu membenci UMNO... kalau ya pun kamu bencikan UMNO maka lihatlah tindak tanduk pemimpin yang kamu puja tu adakah mereka ini bersifat seperti seorang Islam atau kamu juga sama seperti mereka...???

kepada Cuping Merah

sekiranya kamu ini beriman maka tidak akan terkeluar perkataan seperi dari mulut kamu tapi tidak menghairankan saya sebab kata2 buruk ini biasa menjadi lauk dan ulam pemimpin yang kamu puja...

kalau kamu kata kami ini tergolong dalam keluarga syaitan maka adakah kamu sanggup berhadapan dengan Allah kelak sekiranya tuduhan kamu itu tidak benar...

cukupkah amal ibadat kamu untuk membayar kepada mereka yang kamun tuduh itu dihadapan Allah atau kamu memang tidak kesah akan semua itu...

ketahuilah akan ada mereka yang muflis dihadapan Allah walaupun beramal ibadat dengan banyaknya di muka bumi ini kerana banyak membayar kepada hamba Allah yang dikutuk dan fitnah semasa hidupnya...

dan lebih teruk terpaksa memikul dosa mereka yang dituduh itu pula...

bulan puasa ini masih berani mengeluarkan perkataan jahat seperti...

entahlah wahai cuping merah...

Anonymous said...

saLam,,,,
bro....

hadith pasal doa malaikat jibril tu adalah hadith maudu'....

check balik,,,,x elok jika kita sebarkan hadith palsu ini,,,,,''

KAB3700i said...

yang nyata rohaizat sudah kalah..
hero mesti menang punyalah.. sbb selalunya sipenjahat mesti menang dulu lepas tu bila hero muncul menegakkan kebenaran dan keadilan pasti sipenjahat2 itu akan kalah.. dan kalah dan kalah dan kalah lagiiii... buatlah macamana pun org jahat pasti akan kalh akhirnya..

kuang.. kuang.. kuang..

(tersenyum- senyum aku menaip, kih kih kih kih)

kifli said...

TAHNIAH!!!!!!!!

TERUSKAN DAN TINGKATKAN USAHA ANDA TERUTAMA KPD BLOGERS PENCACAI PENGKHIANAT AGAMA BANGSA DAN NEGARA (UBN).JUTAAN TERIMA KASIH KPD ANDA SEMUA KERANA BEKERJA KERAS SIANG DAN MALAM UTK MEMASTIKAN KEMENANGAN BERPIHAK KEPADA PARTI ISLAM DAN PAKATAN RAKYAT,USAHA LEBIH LAGI YE!!!!!!!

"TUJUH MITOS TUJUH PENIPUAN


Mitos ialah naratif yang dibuat bertujuan untuk memesongkan hakikat.

Contoh mitos : Raja di katakan jelmaan tuhan. Ini adalah mitos bertujuan untuk membodohkan kaum tani agar mereka memberikan tanaman mereka pada satu kumpulan manusia yang malas bekerja. Mitos ini berpanjangan dan ditokok tambah lepas satu – satu lagi ditambah. Hakikatnya mitos raja dari muntah lembu atau raja jelmaan tuhan bertujuan untuk menipu. Walhal antara raja dengan sesiapa sahaja tidak ada bezanya. Yang melahirkan perbezaan hanyalah mitos.

Contoh mitos : Pokok itu berhantu. Pokok itu wujud dan dapat dilihat dan dibuktikan. Tetapi hantu itu tidak wujud. Mitos hantu diwujudkan untuk menakut-nakut. Apabila kita takut maka kita akan mencari perlindungan. Peranan untuk melindungi kita dari hantu ialah bomoh dan dukun. Akhirnya kita tunduk pada kuasa bomoh dan dukun.

Mitos diwujudkan untuk tujuan baik dan tujuan jahat. Jangan pergi di dalam gua ini ada hantu - adalah nasehat yang bersalurkan penakutan. Nasehat ini baiak kerana cuba menjaga keselamatan. Ianya juga tidak baiak kerana asasnya satu pembohongan.

Hari ini mitos masih cuba di wujudkan – tetapi agak susah. Dengan kemajuan ilmu tidak ramai yang akan mempercayai mitos-mitos baru yang hendak direka. Mitos seperti angkasawan Neil Armstrong turun ke bulan terdengar suara azan. Atau mitos Bruce Lee mati kerana bersilat dengan Dicky Zulkarnain – semua ini cuba disebarkan untuk menjadi bahan lawak jenaka.

Tujuan asal mitos ialah untuk membodohkan dalam masa yang sama menakut-nakutkan orang ramai. Kalau Raja Jepun berasal Tuhan maka diharapkan rakyat Jepun akan tunduk – walhal kalau Raja Jepun ini makan petai – kencing dia tetap haring. Kalau Prince Charles tercirit baunya tetap busuk.

Lawan mitos ialah fakta. Fakta dapat dibuktikan melalui pengkajian. Ilmu pengetahuan manusia datang dari fakta dan pemikiran manusia. Semua ilmu dalam dunia ini berpunca dari tiga sumber. Pertama : Pengumpulan pengalamnan. Kedua: Kaji selidik. Ketiga : Ujian dalam bilik makmal.

Mitos ini akan pecah jika kita berfikir secara rasional. Kajian ilmiah akan dapat membuktikan sama ada ianya mitos atau fakta. Jika sesutu masih dalam kajian dan belum dapat dibuktikan betul atau slah maka ianya masih di tahap teori. Satu ketika dahulu Letupan Besar/ Bing Bang hanya satu teori – hari ini telah diterima sebagai fakta. Teori menjadi fakta apabila kajian dapat dibuktikan teori ini.

Ilmu pengetahuan adalah pengumpulan pengalaman manusia dari satu zaman ke satu zaman. Buruk atau baik pengalaman ini akan menjadi panduan. Panduan ini adalah ilmu pengetahuan. Ada ilmu pengetahuan yang turun dari mulut ke mulut. Ada yang dibukukan.

Dalam negara kita ada beberapa mitos yang disebarkan. Pada ketika mitos ini disebarkan ramai warga negara kita belum bersekolah. Maka mitos ini di terima bulat-bulat. Penyebaran mitos ini memang bertujuan untuk membodohkan kita semua. Tetapi dengan adanya internet kita dapat memecahkan mitos-mitos ini melaui pengkajian berdasarkan fakta-fakta..

kifli said...

sambungan

MITOS PERTAMA:

Hari Malaysia bukan pada 31 Ogos tetapi 16 September. BOHONG. Sabah , Serawak, Singapura dan Pesekutuan Tanah Melayu menjadi Persekutuan Malaysia pada 16 September 1963. Singapura meninggalkan Malaysia pada 9 Ogos 1965. Tidak percaya sila tanya orang Sabah dan Serawak.

MITOS KE DUA :

Merdeka dimulakan oleh United Malays National Organisation. BOHONG. Parti yang awal memperjuangan dan melaugkan slogan MERDEKA ialah Kesatuan Melayu Muda di tubuh pada 1938. United Malays National Organisation belum wujud lagi. Apabila wujud slogan United Malays National Organisation ialah HIDUP MELAYU dan bukan MERDEKA !

MITOS KE TIGA :

Kemerdekaan didapati tanpa tumpah darah. BOHONG. Parti Komunis Malaya, Angkatan Pemuda Insap, Anakatan Wanita Sedar, Hisbul Musliman, Peta, Malayan Democtaric Union, KMM dan ribuan warga telah bangun mengangkat senjata – pada mulanya melawan Jepun – kemudian melawan British. Tanpa angkat senjata British tidak akan undur.

MITOS KE EMPAT :

Lagu Negara-Ku dikatakan lagu kebangsaan kita. BOHONG. Lagi ini bukan ciptaan warga Tanah Melayu. Peciptanya orang Peranchis bernama Pierre Jean de Beranger (1780-1857) Nama asal ialah Memula Moon. Bertukar menjadi Terang Bulan. Di zaman Konfrontasi - Radio Repuklik Indonesia memainkan lagu ini untuk mengejek Tunku yang dianggap budak suruhan British. Dari Terang Bulan menjadi Negara-ku.

MITOS KE LIMA :

Bendera Jalur Gemilang – namanya baru 5 tahun. Ini adalah tiruan bulat bulat dari bendera Amerika Syarikat yang bernama Star Spangled –Banner, Stars and Stripes dan Old Glory. Nama jalur gemilang pun di ciplak dari nama bendera Amerika. Buktinya : lihat Jalur Gemilang tidak ada motif Nusantara/Melayu – warna merah dan puteh adalah motif Nusantara - merah darah rakyat - puteh hati rakyat.Motif Nusantara ini wujud dalam bendera Singapura dan Indonesia.

MITOS KE ENAM :

Wujud perpaduan Melayu. BOHONG. Tidak ada perpaduan Melayu. Tidak pernah terjadi perpadun Melayu semenjak konsep Melayu itu wujud. Tidak mungkin adanya perpaduan Melayu seperti mustahilnya lahir perpaduan China, perpaduan Arab, perpaduan Itali , perpaduan India.

Mito perpaduan Melayu bergerak dengan menakut-nakutkan orang Melayu dari di’telan’ oleh China dan India. Apabila Melayu jadi takut maka akan datang pembantu. Seperti mitos pokok ada hantu. Orang kampong takut pada hantu lalu memanggil bomoh untuk menghalau hantu. Ini cara klasik mitos bergerak. Takut-takut orang ramai. Apabila orang ramai takut maka mereka akan mencari perlindungan. Maka muncul United Malays National Organisation menjadi perlindung walhal yang menimbulkan kerena gerombolan ini.

MITOS KE TUJUH:

Malaysia negara unik. BOHONG. Mitos ini disebarkan untuk membodohkan rakyat negara ini yang malas membaca dan hanya suka mendengar. Mitos ini bertujun untuk menunjukkan hanya gerombolan United Malays National Organisation sahaja yang dapat memerintah kerana Malaysia unik.

Hakikatnya Malaysia tidak unik – bukan Malaysia sahaja dalam dunia ini yang berbilang kaum , yang berbilang bahasa, pelbagai agama dan budaya. Tidak ada negara yang monolith dalam dunia ini – semua ada kepelbagian. Setiap negara dalam dunia ini ada kepelbagaian.

kifli said...

baca tau........

TEKNOLOJI PECAHKAN MITOS

Lihatlah betapa teknoloji dan ilmu pengetahuan telah memecahkan mitos-mitos ini. Betapa internet telah membolehkan kita bersama-sama mencari fakta dan menilai dokumen sejarah.

Kalau dulu kita tidak tahu asal usul lagu Negara-ku – hari ini gambar dan riwayat hidup pembuat lagi ini kita kenali. Kalau dulu ada yang menerima mitos tentang kemedekaan dicapai tanpa tumpah darah. Hari ini mitos ini telah terbarai pecah. Dokument-dokumen sejarah semuanya boleh kita baca melaui internet.

Kemajuan manusia akan terus memecahkan mitos mitos yang lapuk dan berkarat ini. Teknoloji akan membebaskan manusia dari di perangkap dan di belenggu oleh mitos-mitos. Tanpa mitos manusia akan jadi berani. Insan yang berani bebas adalah insan yang berfikir. Manusia yang berfikir tidak akan tunduk kepada sesipa kecuali fikrahnya yang rasional. (TT)

Lin said...

kepada saudara kifli dan KAB3700i

tahniahlah diucapkan lagi pun nama pun politik ada kalah ada menang...

kalau dah rakyat tak nak kita nak buat macam mana...

mungkin takdir memang calon pas yang menang maka menanglah dia

saya malas nak berhujah panjang dalam bulan puasa ni takut kurang pahala beb

salam

Langsi said...

Apa nak ditakutkan berhujah dalam bulan puasa asalkan hujah dgn asas dan fakta. Takut tu timbul bila kita berasaskan pada fitnah dan pembohongan...

Berhujah secara ilmiah akan menambah ilmu yg mana juga merupakan ibadah yg dituntut.

Silakan saudara teruskan dgn ulasan untuk kita sama2 menambah ilmu...

Langsi said...

Takkan la ko nak salahkan 9618 pengundi Permatang Pasir tu plak!

Eh...eh! Pandai plak mike nyebut isu PengundiHantu kebelakangan ni ya. Dolu masa zaman kegemilangan BN, PR dok bangkit isu ni korang dok nafikan... skrg korang plak guna. Takde asalan lain ke?

Pengundi Hantu mainan BN tapi bila Hantu takcukup diberi makan maka lari la hantu deme2 ke kem lain so jgn salahkan Hantu... salahkan Be-eNd yg lebih berHANTU!

Satu lagi isu aku bangkitkan punca kekalahan UMNgOk-BNgok...

Persempadanan Semula... dlm PRU 1999, kekalahan BNgok yg agak merisaukan mengakibatkan persempadanan semula bagi memecahkan undi Melayu yg dilihat memihak kpd PAS & KeADILan. So... BNgok pecahkan undi Melayu dan menjaga kws pemimpin utama dgn persempadanan semula.

Hasilnya PRU 2004 - BNgok memang bergaya dan pemimpinan utama cth Najib yg dpt naikkan maj. >600 ke maj. >20K (lupa figure la bang...) kat Pekan sebab memasukkan kawasan tentera dlm parlimen Pekan walau pun sebenarnya kws tentera tsbt jauh dari Pekan!

Akibat jangka panjang... PRU 2008; hasil undi Melayu yg dipecahkan, PR menang cemerlang dgn tawan 5 negeri dan mengagalkan maj. 2/3 BNgok di Parlimen kerana undi melayu berkurangan dan swing vote dari pengundi non-malay serta kebijaksanaan PR yg mengamalkan 2 parti system (ptandinagn back to back di setiap kws).

Jadi kegagalan BNgok adalah akibat keBINGAIan dan keBONGOKan UMNgOk-BNgok membuat persempadanan semula tanpa memikirkan akibat jangka panjang yg menguntungkan PR...!

Maka nantikan la keKARAMan kapal BNgok yg berpunca dari kerakusan persempadanan semula kws pilihanraya.

Kenyataan memang pedih untuk diterima... telan je bang!

Lin said...

salam saudara langsi

terima kasih atas teguran dan nasihat baik sauadar di atas

insyallah saya akan mencari idea untuk memantapkan perpaduan ummah di malaysia ini

salam

kifli said...

Assalamualaikum

Di Malam ramadhan yang mulia ini, saya menulis kepada tuan, ingatlah! jangan sesekali kita bersikap memusuhi para wali Allah, mereka adalah orang yang garang di siang hari, sedangkan diwaktu malamnya mereka menghina diri dihadapan Allah.

Jika ada tutur katanya atau apa-apa tindakan yang tidak sehaluan dengan kita, janganlah kita hinakan dia dengan kata-kata keji atau memusuhinya dengan sehabis-habis pemusuhan,kerana Allah mengisytiharkan perang kepada mereka-mereka yang memusuhi para walinya.

ibnu rashid said...

salam... kesian ko ye tunjanglangit...nasib ko x letak akunaikkelangit...keh2..klu x..bleh jmpe ayahpin...
jgn marah no...saba2 la di bulan puasa nie..

zedmagel said...

Salam Ramadhan Saudaraku Tungaklangit,

Selamat berpuasa,

Bulan Ramadhan penuh barakah. Biar depa yang memaki hamun, jangan kita. Kita orang baik-baik depa orang mulia.

UMNO dan PAS, ahli ke penyokong ke yang Islam semua masuk syurga. Takut nanti Pok Nika kata yang tak masuk syurga penyokong UMNO yang kapiq pulak.

Lin said...

Salam buat sahabat saya suadara zedmagel dan saudara dingati kifli dan ibnu Rashid (sedap nama tu)
Kepada saudara zedmagel sama-sama lah kita berpuasa dan bila saya balik Malaysia nanti bolehlah kita lepak bertukar fikiran... insyallah

Kepada saudara Kifli

Maaf saya tak anggap saudara nikm aziz tu sebagai ulama... dia hanya seorang ahli politik... minta maaf ye... wali Allah ni lain bukan macam saudara nik aziz tu bro

Kepada saudara ibnu Rashid
Apalah ada pada nama sekadar untuk pengenalan dalam dunia blog ini sahaja...

Anonymous said...

SLM BRO..KLU IKUTKAN KATA SI KIFLI TU..BERAPA RAMAI LG ULAMA2 YG ADA KT DUNIA NI TERMASUK KAT M'SIA YG LEBIH BERKEBOLEHAN, LEBIH WARAK, LEBIH KAMIL TANPA MENYUMPAH SERANAH, TANPA MENUDUH ORG LAIN KAFIR, TANPA MENCARUT YG BUKAN2 DAN MCM2 LG DRP PAK AJIS TU?..SENDIRI PK LERR KIFLI OIII KEHKEHKEH

Anonymous said...

salam...menarik betul mitos dan fakta.....mgkin ini cara bijak yahudi sesatkan umat islam.....
jadi perlu diingat....pd hujung2 zaman ni.....ape nasihat nabi? berbaliklah pada al-quran dan nas.........
mengapa? sehebat2 yahudi mereka masih lg percaya pd mitos......
masjid al-aqsa buktinya.....
wallahualam.....

Lin said...

salam anon 11.00

ini bukanlah mitos seperti mana saudara sangkakan,,, ini adalah realiti yg berlaku dlm pas...

jikalau saudara menyatakan ianya satu usaha yahudi maka saudaralah seperti yang dikatakan oleh saudara itu...

salam

Anonymous said...

kalau fakta boleh membukti segala2... huraikan lah kejadian alam.
huraikanlah bgmana kanak2 kecil mndpt pengetahuan islam sdgkan ibubapa mereka bukan islam. huraikanlah kewujudan syaitan. sains x dpt buktikan bukan? ya kita perlu kaji. tp seeloknya biarlah berlandaskan alquran dan sunnah. sekian. salam.

YANG GAMBI said...

Salam Merdeka,

Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

Arif Omar said...

merdeka

Arif Omar said...

bila habis kursusnya.

Anonymous said...

Istighfar byk2 wahai org islam

Arif Omar said...

tidor ke.

Lin said...

SALAM

TUNGAKLANGIT TELAH KEMBALI DAN TERIMA KASIH ATAS ULASAN SELAMA SAYA TIDAK BERBLOG

SALAM