Saturday, April 11, 2009

BETULKAH PEMIMPIN PAS INGIN MENEGAKKAN ISLAM?

1. Cubalah renung sebentar kenyataan ini..ADAKAH PEMIMPIN DAN AHLI PAS MEMPERKENALKAN ISLAM DI NEGARA INI? Secara ikhlas jawablah... adakah ianya benar?

2. Mari kita lihat apa yang PAS telah lakukan dalam Malaysia dan sejauhmanakah sinar Islam diangkat di Malaysia oleh pejuang dalam PAS?

3. Apakah sumbangan PAS mengujudkan perpaduan dalam masyarakat Islam Melayu di Malaysia?

i. PAS mengharamkan ahli mereka sembahyang berimamkan Imam ahli UMNO.

ii. PAS mengharamkan ahli mereka menyembahyangkan jenazah ahli UMNO.

iii. PAS mengharamkan ahli mereka memakan hasil sembelihan ahli UMNO dan menghadiri majlis kenduri ahli UMNO,

vi. PAS mengharamkan ahli mereka menonton siaran TV milik kerajaan maupun siaran ceramah dan dialog agama.

v. PAS mengecam dan menghina wanita Islam dalam UMNO yang tidak memakai hijab dan mengutuk sekiranya wanita memakai tudung yang biasa dipakai oleh ahli UMNO.

4. Saya ingin mengemukakan beberapa persoalan kepada pemimpin dan ahli PAS iaitu selama PAS ditubuhkan sehingga ke hari ini dari aspek perpaduan sesama Melayu Islam di negara ini:

i. berapa ramaikah orang bukan Islam diislamkan?

ii. berapa ramaikah menagih dadah dapat dikembalikan ke jalan asal?

iii. berapa ramaikah mat rempit dan bohsia dapat diinsafkan?

iv. Berapa ramai ahli keluarga yang bergaduh dan bercerai berai akibat berlainan fahaman politik di damaikan?

ADAKAH PAS IKHLAS UNTUK MENEGAKKAN HUKUM ISLAM DI MALAYSIA?

5. Satu lagi persoalan yang perlu ditanya secara ikhlas kepada kepimpinan ulama PAS iaitu adakah mereka benar-benar ikhlas untuk menegakkan pelaksanaan hukum islam di Malaysia.

6. Apakah pandangan dan taksiran kita semua terhadap telatah dan Tindakan melampau pemimpin PAS yang mengaku Islam dalam menyelesaikan sesuatu isu seperti berikut:

i. Wajarkah seorang pemimpin yang memperjuangkan Nur Islam yang mementingkan akhlak yang mulia dalam jiwa setiap insan mempertahankan Elizabeth Wong dalam isu gambar bogel???

ii. Adakah patut seorang yang mengaku ulama dan faham hokum Islam mengatakan tidak apa bagi orang bukan Islam membaca ayat al Quraan.. sedangkan dalam hokum fekah yang kita pelajari jikalau kita dalam hadas besar maka kita dilarang membaca ayat suci al Quraan.. bagaimana dengan Nga yang jelas kekafirannya.. boleh membaca ayat al quraan???

iii. Benarkah kenyataan seorang ulama yang mengatakan orang kafir boleh gunakan nama ALLAH dalam urusan agama mereka???? Nik Aziz mengatakan ianya boleh digunakan kerana dahulu telah diguna oleh orang kafir di zaman Rasullullah???

7. KETAHUILAH KALIAN SEMUA, PEMIMPIN PAS MENGGUNAKAN ISLAM UNTUK MENCAPAI TUJUAN POLITIK MEREKA.. MEREKA MENUDUH UMNO MENOLAK ISLAM DAN MEREKA MEMILIH ISLAM..

8. PEMIMPIN ISLAM BUKAN MENYUMBANG KEPADA PERPADUAN DALAM MELAYU ISLAM TETAPI TELAH MEMECAH BELAHKAN MEREKA MENJADI DUA KUMPULAN UTAMA YANG SALIN BENCI MEMBENCI ANTAA SATU SAMA LAIN.. KHASNYA DARI PIHAK PAS TERHADAP AHLI UMNO..

9. SEKIRANYA MEREKA PEJUANG SEBENAR ISLAM, TIADA MAKI HAMUN, TUDUHAN DAN TOHMAHAN, FITNAH DAN DOMBA YANG MENJADI ALAT BERKEMPEN DAB CERAMAH MEREKA..

10. ISLAM ADALAH AGAMA YANG MURNI DAN SENTIASA MENGAJAR UMATNYA BERSANGKA BAIK TERHADAP KETENTUAN ALLAH.. BUKANNYA MENOLAK KETENTUAN ALLAH APABILA KEDUDUKAN DAN KEMEWAHAN DITARIK BALIK..

SEDARLAH KALIAN

No comments: