Saturday, April 25, 2009

HAJI HADI LUPA KEMENANGAN DAN KEKALAHAN ADALAH DITENTUKAN OLEH ALLAH



Hj.Hadi Mencabar BN Bertanding Di Penanti


“ BACHOK [5.27 pm] - Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (foto) mencabar BN supaya bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti sambil menyifatkan BN bersikap defensif kerana belum memutuskan sama ada untuk meletakkan calonnya atau tidak pada pilihan raya kecil itu. Katanya, BN kini serba salah untuk berbuat demikian berikutan kemenangan pakatan pembangkang dalam beberapa siri pilihan raya kecil di Permatang Pauh, Bukit Selambau dan di Bukit Gantang. Berdasarkan kemenangan sebelum ini, Abdul Hadi yakin parti pakatan pembangkang boleh menang dengan mudah di Penanti.”


1. BEGINILAH SIKAP SEORANG PEMIMPIN YANG DIGELARKAN OLEH PENGIKUTNYA SEBAGAI TO GURU DAN ULAMA...


2. ATAS DASAR APAKAH BELIAU BEGITU YAKIN SERTA MENOLAK KERENDAHAN DIRI DISISI ALLAH DENGAN MENGATAKAN PR BOLEH MENANG MUDAH DI PENANTI...


3. INILAH KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN POLITIK DAN BUKANNYA PEMIMPIN YANG TAKWA DAN TAKUTKAN KEMURKAAN ALLAH SWT...


4. TIDAK BOLEHKAH BELIAU MENGUNAKAN PERKATAAN INSYALLAH PR AKAN MENANG DI PENANTI JIKA DIIZINKAN ALLAH...


5. MEMANG BENARLAH BAHAWA DUGAAN ALLAH YANG DITURUNKAN DALAM BENTUK KEMENANGAN DAN KEKUASAAN MAMPU MENUTUP PINTU HATI HAJI HADI YANG JELAS MEMENTINGKAN KEDUNIAAN...

5 comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

itu lah standard ulama songsang yg pr miliki.ulama cap ayam.

PARPUKARI said...

PAS DAH MEMANG TAK LEH PAKAI LAGI LA!

ASRAMA AMAN said...

memang kalah menang adalah ketentuan dari ALLAH tapi cuba kita tgk balik sejarah by election parlimen kat pematang pauh dulu macam mana.... jadi hj hadi ni yakin PR boleh menang so wahai org UMNO dan BN berubah lah sikit perangai hangpa kat Penanti tu janganlah nak hampakan kami yg menyokong UMNO dari negeri2 lain nie....
LU PIKIR LA SENDIRI wahai UMNO PENANTI

House PK III said...

Minggu lepas, saya telah berjumpa dengan beberapa rakan bloggers saya. Kami telah menbincangkan pelbagai isu dari politik hingga la ke dunia kewartawanan.

Dalam pelbagai isu yang diperbincangkan malam itu, saya tertarik dengan satu isu yang amat hebat! Saya telah diberitahu oleh rakan blogger saya (yang dah kira macam otai la dalam dunia blog ini) bahawa kebanyakan wartawan suratkhabar Cina tidak tahu berbahasa Malaysia rupanya!

Tidak kira dari mana-mana suratkhabar cina la, mereka kebanyakannya tidak reti berbahsa malaysia, saya pun amat terkejut sekali la dengan berita itu, kerana pada hemat saya sebagai seorang rakyat Malaysia dan sebagai seorang wartawan mereka seharusnya tahu berbahasa Malaysia!

Menurut sahabat blogger saya ini juga, selalunya selesai sahaja temuramah maka akan berkumpullah kesemua wartawan itu tadi dan mereka akan bertanyakan sesama sendiri tentang apa yang telah mereka dengar dan faham, kebiasaannya akan ada seorang yang dikira boleh faham sikit-sikit bahasa kebangsaan kita itu dan mereka kemudiannya akan menyalin lah kesemua temuramah tadi!

Biasanya proses sebegini akan mengambil masa dua hingga tiga jam selalunya, saya hampir pengsan bila saya dengar kisah ini, saya sangkakan selama ini semua rakyat Malaysia boleh berbahasa Malaysia! Bukankah itu bahasa rasmi negara kita?

Adalah amat menyedihkan apabila saya dapat tahu masih terdapat orang Malaysia tidak tahu berbahasa Malaysia, bagaimana kita hendak menjadi satu Malaysia sekiranya kita sebagai rakyat Malaysia tak tahu nak berkomunikasi dalam bahasa kebangsaan kita?

Jadi tidak hairanlah, tidak berapa lama dahulu wartawan dari suratkhabar Cina ini telah salah tulis mengenai penjelasan YAB TPM kita? Ada logiknya bila TPM kita telah mengatakan bahawa kesemua wartawan tersebut harus belajar Bahsa Malaysia!

Memalukan betul bila perkara ini terjadi, kenapa sebagai rakyat Malaysia, tidak kira dari keturunan apa sahaja, kita tidak tahu berbahasa kebangsaan kita? Bukankah bahsa jiwa bangsa? macamana nak jadi bangsa Malaysia kalau nak berbahasa Malaysia pun tak tahu?

Saya memang amat bersetuju sekali dengan pandangan Dato Mukhriz bahawa untuk menyatu-padukan Malaysia kita perlukan satu sekolah! Tidak ada lagi sekolah cina atau tamil lagi! Hanya satu sekolah yang akan menjadi wadah pertemuan semua bangsa dan ianya akan melahirkan "ONE MALAYSIA"

Kita kena mulakan dari sekarang! Kalau nak bersatu maka hapuskanlah perkauman, langkah pertama untuk menghapuskan perkauman adalah dengan menghapuskan sekolah 'vernacular'

HIDUP SATU MALAYSIA!

Lin said...

saya bersama saudara sekalian untuk memastikan bangsa melayu islam kita terjaga dan maju dalam semua aspek

salam