Saturday, July 18, 2009

ADAKAH PARTI ISLAM PAS PARTI YANG MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM?

1. SEPANJANG KEMPEN DI MANEK URAI YANG LALU NIK AZIZ DAN TUKANG CARUT DI PENTAS CERAMAH PAS BANYAK MEMBANGKITKAN ISU BAHAWA UMNO MENOLAK ISLAM DAN UMNO SEBUAH PARTI SEKULAR DAN BOLEH DISAMAKAN DENGAN AJARAN AYAH PIN KERANA MENOLAK PENDEKATAN ISLAM...

2. BETUL KE UMNO MENOLAK ISLAM DAN PAS MEMPERTAHANKAN NILAI-NILAI MURNI ISLAM SERTA MENGAGUNGKANNYA TANPA SEBARANG KERAGUAN???

3. BAGAIMANAKAH HUKUM DALAM ISLAM SEKIRANYA SEORANG ISLAM MENGIKUT PERBUATAN DAN AMALAN AGAMA LAIN YANG BERLAWANAN DALAM AMALAN ISLAM ITU SENDIRI??? SEPERTI DI BAWAH:




4. BUKANKAH ISLAM MEMINTA KITA SUPAYA MENGAMBIL SAUDARA ISLAM KITA SEBAGAI RAKAN DALAM KEHIDUPAN INI BUKANNYA KAFIR DAP???




SURAH AL-IMRAAN AYAT 28 : Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

SURAH IMRAAN AYAT 100
: Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taat akan sesuatu puak dari orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu, nescaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi orang-orang kafir sesudah kamu beriman.

SURAH AL-HUJURAAT 10 : Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.

5. MENGAPA PAS MENOLAK UMNO YANG AHLINYA BERAGAMA ISLAM DAN MENGAMBIL DAP SEBAGAI RAKAN UNTUK MENJATUHKAN UMNO??? MENGAPA TIDAK PAS BERSAMA UMNO BERGANDING BAHU MEMBANGUNKAN ISLAM DI MALAYSIA???

6. PEMIMPIN SELALU MENGGUNAKAN PENTAS CERAMAH UNTUK MENGUTUK UMNO DENGAN BAHASA-BAHASA KESAT DAN PENYAMPAIAN CERAMAH DENGAN SUARA YANG TINGGI DAN MENCEMUH UMNO DENGAN PELBAGAI TOHMAHAN...

7. LUPAKAH PEMIMPIN PAS AKAN PESANAN ALLAH DALAM SURAH LUQMAN DAN SURAH AL-HUJURAAT:

SURAH LUQMAN AYAT 19
: "Dan sederhanakanlah langkahmu semasa berjalan, juga rendahkanlah suaramu (semasa berkata-kata), sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara keldai".

SURAH AL-HUJURAAT AYAT 11 : Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.


SURAH AL-HUJURAAT AYAT 12 : Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.

9. BANYAK LAGI KESALAHAN YANG DILAKUKAN OLEH PEMIMPIN YANG MENGAKU SEBAGAI PEMIMPIN YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM TETAPI SEBENARNYA MENGGUNAKAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN DUNIAWI.

SURAH AL-ANKABUUT Ayat 6 : Dan sesiapa yang berjuang (menegakkan Islam) maka sesungguhnya dia hanyalah berjuang untuk kebaikan dirinya sendiri; sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak berhajatkan sesuatupun) daripada sekalian makhluk.

SURAH AL-IMRAAN AYAT 78 : Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (Ketua-ketua ugamanya) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamu menyangkanya sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dari Kitab itu. Dan mereka pula berkata: "(bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah", padahal ia bukanlah dari sisi Allah; dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).

10. KEPADA PEMIMPIN DAN PENYOKONG PAS...

11. SEDARLAH DAN KEMBALI KE JALAN ALLAH...

12. BERSAMA-SAMA KITA TAAT KEPADA SURUHAN ALLAH DAN RAPATKAN KEMBALI SAF YANG DITUNTUT OLEH AGAMA ISLAM DALAM PERSAUDARAAN ISLAM...

No comments: