Wednesday, July 15, 2009

PRK MANEK URAI: WALAUPUN PAS MENANG - PERPECAHAN DALAMAN

PAS DI AMBANG PERPECAHAN



ISLAM MENGAJAR KITA BERPECAH DAN BERGADUH KE???


1. WALAUPUN MENANG TETAPI MASIH KEDENGARAN PERASAAN TIDAK PUAS HATI DAN SALAH MENYALAHI ANTARA SATU SAMA LAIN DALAM PUAK-PUAK NIK AZIZ DAN HAJI HADI, KHASNYA DALAM KUMPULAN BLOGGER.

2. DALAM MALAYSIAKINI.COM MELAPORKAN BEBERAPA ULASAN BLOGGER PRO PAKATAN RAKYAT/PAS YANG MENYATAKAN ANTARA PUNCA UTAMA KEKALAHAN KERANA BERLAKUNYA PERBALAHAN DALAM KEPIMPINAN PAS.

...”Menurut beberapa laman web dan penulis blog yang pro-PAS tidak puas hati dengan kemenangan tipis parti itu dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai . Menurut mereka kemenangan "nyawa-nyawa ikan" dengan 65 undi antaranya berpunca daripada perbalahan yang berterusan dalam PAS berhubung isu kerajaan perpaduan”.

Klik sini:
Blog: Konflik PAS bawa padah di MU

3. KENYATAAN INI DIPERKUKUHKAN DENGAN HALANGAN DARI KUMPULAN NIK AZIZ TERHADAP TIMBALAN PRESIDEN PAS DARI MEMBERI CERAMAH ATAU MENUNJUK MUKA DI MANEK URAI DAN HAL INI DIAKUI OLEH BELIAU SENDIRI.

...”Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa mengakui terdapat halangan daripada badan perhubungan PAS Kelantan terhadapnya daripada berkempen di Manek Urai sebelum ini.”


Klik sini:
Nasha akui dihalang ke Manek Urai

4. SELAIN ITU PERASAAN TERLALU YAKIN TERSEMAT DALAM JIWA PEMIMPIN PAS KELANTAN. INI JELAS TERGAMBAR DENGAN KENYATAAN PEMIMPIN PAS KELANTAN BAHAWA GOLONGAN MUDA MANEK URAI DAN KELANTAN BERSAMA MENYOKONG PAS DAN SATU TINDAKAN BODOH YANG MEMAKAN DIRI IAITU DENGAN MENGUMUMKAN TERLALU AWAL KEMENANGAN LEBIH DARI 2,000 UNDI SEBELUM KERTAS UNDI DIHANTAR KE PUSAT PENGIRAAN.

...”Pengarah pilihanraya PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun yakin calon parti itu Mohd Fauzi Abdullah sudah menang pilihanraya kecil DUN Manek Urai, setakat jam 3 petang ini”.

Klik sini:
PAS: 'Kita sudah menang 2,000 undi'

5. SATU LAGI BIDAAH BESAR YANG DILAKUKAN OLEH PEMIMPIN DALAM KEMPEN PRK MANEK URAI IALAH DENGAN MENDAKWA DENGAN MEMANDANG WAJAH NIK AZIZ MENDAPAT PAHALA DAN PENGAKUAN PEMIMPIN PAS BAHAWA GAMBAR NIK AZIZ MAMPU MENARIK UNDI ... INI DAH JADI MACAM KURAFAT AJE...

...”Seorang ahli strategi PAS Datuk Wan Rahim Wan Abdullah berkata poster Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat "bernilai komersil yang tinggi" bagi menarik pengundi DUN Manek Urai ”.


Klik sini:
Poster Nik Aziz 'bernilai komersil tinggi'

6. ITUKAH SIKAP SEBENAR PEMIMPIN DAN UMAT ISLAM...???

7. ADAKAH PAS MEMBAWA JUADAH ISLAM YANG DISEBARKAN OLEH RASULLULLAH...???

8. ATAU MEREKA ADALAH PEMBAWA BIDAAH DAN MEMENTINGKAN KEDUDUKAN KEDUNIAAN DAN GUNA NAMA ALLAH DAN AYAT AL QURAAN UNTUK MENCAPAI NIAT MEREKA ITU...???

9. RAKYAT MEMPUNYAI KUASA UNTUK MENILAI SIKAP PEMIMPIN ISLAM PAS INI... KITALAH KUASA SEBENAR DAN KITA MEMPUNYAI KUASA MENOLAK PEMIMPIN YANG MENIPU DAN PEMIMPIN YANG HANYA PANDAI BERJANJI TAPI TAK DITUNAIKAN DAN MEMPUNYAI SIKAP MUNAFIK...

13 comments:

zedmagel said...

Salam Bro Tunggak Langir,

Sepatutnya mereka semua ni dah sedar lama. Banyak yang PAS telah lakukan kesalahan di dunia. Tapi mereka sangat degil.

Masalah dalam pentadbiran dalam empat negeri ( dulu lima, satu dah karam tak sampai dua tahun pun )rakyat dah nampak kepincangan mereka. Kurap dan panau telah terdedah disana sini. Sebab itu Manek Urai telah memberikan isyarat kepada PAS.

Jangan nak mendabik dada. Sedarlah sikit.

Lin said...

salam bro zed

saya rasa insyallah da ramai orang yang pro Bn akan kembali kepada BN/UMNO sebab banya benda yang berlaku semuanya tipu muslihat PR berlaku... kalau dulu rau rakyat undi mereka just untuk kali ini sekarang baru rakyat tahu bahaa tersilap buat pilihan...

selepas ni PRK bukan lagi kesukaan atau pilihan PR...

elokla kita boleh tumpu bangunkan ekonomi dan makmurkan negara kita ni

salam

Anonymous said...

salam.perpecahan boleh berlaku dalam mana-mana organisasi termasuk pas dn umno juga. Tapi perjuangan rendah hati dan berjurus yang di bawa oleh Dato' Pa menyumbang banyak kepada penyusutan majoriti.Dato' Pa bertolak dari jeli awal pagi dan sempat bersolat subuh di MU.
Jentera BN bekerja keras dan dengan pertolangan ALLAh yang membolak balikan hati manusia..BN menang Moral.Ini yang berlaku pada PRU 12, apabila Konspirasi Rakyat menang di Perak,Penang dn Selangor. Najib kata, yang kalah tidak semestinya kalah.
Di pedalaman kelantan,lama dah parti bulan mengambang ni duk jaja macam ni. Kini ketua mereka pun termakan sama apa yang dicakapkan,sampai tengok gambar pun dapat pahala.Yang aku tahu, memandang kaabah baitillah memang dapat pahala.Kaabah ialah kiblat umat islam.gruo-grup pok nik pulau melaka jauh panggang dari dapur gas atau dapur eletrik. Seolah-olah tak masak.pusat latihan mereka pun di namakan PUTIK...putik yang tak masak.uk makan buah masam sepanjang masa.

Anonymous said...

PAS 1000x lebih baik dari syaitan UMNO

Anonymous said...

apa kah UMNO maksum juga? 50 tahun Melayu di jaja, banyak Melayu kroni UMNO jer yang kaya, bangsa Melayu itu sendiri tidak menjamin akan maju.... UMNO penjahanam bangsa Melayu, PAS tidak untuk Melayu tetapi alhamdullilah... Isalam kita selamat.... harap UMNO tidak mungkin Islam akan terselamat kecuali hanya cogakata sahaja....

Melayu Miskin

Lin said...

salam kepada anon 1.17

amatlah bersetuju saya dengan pandangan saudara semoga Allah membuka lebih rama golongan muda yang berfikiran sebegitu... alhamdullillah saudara anon 1.17

kpada saudara anon 1.23 dan anon 1.34

beginilah kalau saudara tak suka UMNO dan sokong hamPAS maka buatlah sesuka hati saudara cuma jangalah kita berpecah...

kita bole berlainan pendapat tapi janganlah pula kita putus saudara bukankah itu haram dalam Islam memutuskan salam (silatulrahim) salam disini sebutan yang kita beri semasa bertemu dengan sama Islam...

Islam PAS ajar macam tu ke???

saudara kata hamPAS 1000x lebih baik dari UMNO terpulanglah... itu pandangan saudara tapi pada pandangan saya hamPAS ni sekarung guni dengan DAP dan PKR sahaja...maaf kala kasar bahasa

tahukah saudara dalam kes malaysia kalau tak ada melayu tak akan ada Islam???

kamu ni belajar mana??? itulah telalu ikut ceramah politik jahanam hamPAS...

kalau hamPAS tak mahukan melayu kenapa sibuk2 minta banuan biasiswa, kontrak dan semuanya atas dasa bumiputra???

inila yang dikatakan munafik .. faham tak... cakap pasal agama pandai tapi jahat sendiri tak sedar!!!

selama 50 tahun lebih UMNO memerintah selama itulah kamu dan keturunan kamu hidup senang dan boleh sebayang denga aman kecuali dalam kes tertentu puak kamu juga yag mengujudkan sembahyang dua imam...

selama 50 tahun semua negara mengenali malaysa sebagai negara Islam... selama 50 tahun Islam selamat di bawah keimpinan UMNO...

20 tahun hamPAS perintah kelantan apa yag ada???

masjid??? tak taulah

tapi di tumpat semakin tinggi patung buddha... di kota baharu besarnay kuil hindu!!!

keluarga nik aziz bertambh kaya... bayangkan kaa nik aziz tak jadi MB bolehke anak menantu dan bini dia bergaya dan kaya macam tu???

Islam jenis apa tu...???? Islam yag meipu orang...

kalau nak menuduh orang tengok punggung sendiri dulu dah basuh ke belum... ni masih melekat najis nak kata hingus orag tak berkesat...

sedarilah silap kita dulu

salam

WARIS PAHANG said...

Terima kasih bagitahu PAS memang sedang dilanda masalah, heee heeee.

PAS Terengganu rasa terhina kerana PAS Kelantan hina Haji Hadi.

Isi gambar Haji Hadi kat manik urai pun tak ikhlas.

Lin said...

salam bro WP

kalau mereka salah kita tegur kalau mereka bermasalah kita kena maklumkan upaya cepat2 masuk UMNO semuanya

salam

Anonymous said...

a ah betul kata kau tungaklangit...
pas tak de buat apa pun

asyik dok ceramah je..semua projek kat kelantan BN(bini najib) sapu semua

Take de melayu tak de islam..bagus juga logik kau
kalu tak de umno tak de la zionis malaysia..boleh gu lagu tu gu?

ehh..biasiswa tu hak umno ke ngong? baso bengong

kau tu yg munafik nye..bila time ramadan sibuk gi terawih ..bila time party sibuk tunggang arak..selalu kan jadi kat majlis maksiat ameno..tak gitu?

50 thn ameno perintah tak leh compare ngan pas perintah 20 tahun..nak banding apple ngan apple la ngong

Banyak2 benda kat kelantan kau nampak kuil je..Nik Aziz buat tazkirah kau tak mau p..bangang budak ameno nih..Salah ke penganut buddha nak menganut buddha..Islam tak paksa depa msk Islam..Kuil hindu mana yg besar sgt tu?Ada sama besar ngan kat batu caves?

Fitnah nik aziz lagi..kau ni tak de kerja ke?

Kau Islam jenis apa? ohh lupa David Marshal hantar kau orang kat sini ye..telur penjajah

Kau dah basuh pungkok kau ke sebelum kau tulis ni ngong?

Dasar tak sedar diri

zainudin said...

Kita sepatut kena berusaha untuk memantapkan bangsa kita dari sudut ekonomi dan pendidikan. Inilah tumpuan yang harus diberikan melalui kepimpinan politik melayu baik dari UMNO mahu pun PAS.

Lin said...

SALAM SAUDARA ZAINUDIN

SAYA BERSETUJU DENGA PANDANGAN SAUDARA BAHAWA KITA TAK KIRA PARTI MNA MESTI BATU SATU SAMA LAIN..

KEPADA SAUDARA ANON 3.30 AM

1. Asyik dok ceramah je..semua projek kat kelantan BN(bini najib) sapu semua

SAUDARA ADA BUKTI KE??? BUKAN KE SEMUA PROJEK DIBALUN OLEH KELUARGA NIK AZIZ DAN GENGNYA!!!


2. kalu tak de umno tak de la zionis malaysia..boleh gu lagu tu gu?

BUKAN UMNO YANG BAWA ZIONIS KE MALAYSIA... TU ANWAR IBRAHIM YANG KAMU JULANG SEBAGAI PEMIMPIN DAN BAKAL PM MALAYSIA... SAPA YANG MUNAFIK DALAM HAL NI???

3. kau tu yg munafik nye..bila time ramadan sibuk gi terawih ..bila time party sibuk tunggang arak..selalu kan jadi kat majlis maksiat ameno..tak gitu?

APAKAH ORANG UMNO NI KAKI ARAK??? ADAKAH KAMU SEDANG SATU PERTUDUHAN YANG BERAT KE ATAS JUTAAN AHLI UMNO???

3. ehh..biasiswa tu hak umno ke ngong? baso bengong

KALAU BUKAN KERANA BUAH FIKIRAN DAN PERANCANGAN PEMIMPIN UMNO MAKA SOAL BIASISWA DAN PELUANG PELAJARAN TIDAK AKAN ADA ... TENGOK SAJA DI KELANTAN 20 TAHUN PERINTAH ASYIK MELAHAP BANTUAN PERSEKUTAAN KEMUDIAN KUTUK BALIK..


4. 50 thn ameno perintah tak leh compare ngan pas perintah 20 tahun..nak banding apple ngan apple la ngong

BUKANKAH hamPAS SELALU MEBANDINGKAN MEREKA DENGAN UMNO DALAM PERJUANGAN MENEGAK ISLAM... TAPI APA YANG DIA TEGAKKAN... FITNAH DAN TOHMAHAN ADA LE...

5. Banyak2 benda kat kelantan kau nampak kuil je..Nik Aziz buat tazkirah kau tak mau p..bangang budak ameno nih..Salah ke penganut buddha nak menganut buddha..Islam tak paksa depa msk Islam..Kuil hindu mana yg besar sgt tu?Ada sama besar ngan kat batu caves?

KITA BERCAKAP NI SEBAB MASJID YANG DOK ADA TU BINAAN ZAMAN UMNO... BUKALAH MATA TU...JANGAN DENGAR CERAMAH TOHMAHAN DAN FITNAH PEMIMPIN KAMU SAJA...

6. Kau Islam jenis apa? ohh lupa David Marshal hantar kau orang kat sini ye..telur penjajah. Kau dah basuh pungkok kau ke sebelum kau tulis ni ngong?..Dasar tak sedar diri

KENAPA KAMU KATA SAYA DIHANTAR OLEH DAVID MARSHAL BUKANKAH PEMIMPIN KAMU YANG DIBIAYAI OLEH PUAK DI SINGAPURA TU...

KAMU NI BUTA HATI ATAU BUTA MATA...

INILAH CONTOH ISLAM YANG CUBA DIBAWA OLEH PARTI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM KONON..

TAPI ISLAM PAS MUNGKINLAH KOT

SALAM

Anonymous said...

Asalamualaikum,
Mohon maaf ya, tetapi bila saya baca blog ini saya dapati banyak betul Melayu yang bongok, termasuk si empunya blog. Kata lah apa pun tapi itulah pendapat saya , dan saya tak akan buang masa nak baca blog ini lagi

Lin said...

salam sdr anon 4.53

tak adasiapa pun menghalag saudara mengeluarkan pendapat da tak orang yag akan halang saudara dari membaca atau tidak mana-mana blog

selamat berjayauntuk saudara

salam