Friday, July 17, 2009

KES KEMATIAN TEOH : PEJABAT MB SELANGOR AKAN ANJURKAN PERHIMPUNAN SOLIDARITI PERHIMPUNAN RAKYAT



KLIK SINI:
Perhimpunan rakyat bela kematian Teoh Ahad ini

1. APA NAK JADI DENGAN MALAYSIA NI???

2. TAK HABIS-HABIS DEMO DAB PERHIMPUNAN TUNJUK PERASAAN???

3. BILA MASA NAK BANGUNKAN NEGARA DAN RAKYAT???

4. BANGSAT SUNGGUH MEREKA YANG SUKA MENGAMBIL KESEMPATAN KE ATAS KEMATIAN ORANG LAIN...

5. DAHULU KES KUGAN SEKARANG KES SETIAUSAHA POLITIK MENDIANG TEO...

6. MENGAPA TIDAK DITUNGGU SAHAJA KES INI DISIASAT OLEH PIHAK BERKUASA SEPERTI POLIS???

7. MENGAPA NAK CETUSKAN SUASANA TIDAK TENTERAM DALAM MASYARAKAT BERBILANG KAUM???

8. ADAKAH INI AKAN MENCETUS SATU SEMANGAT PERKAUMAN ATAU PERASAAN DENDAM SEBAGAI MANA BERLAKUNYA KES KEMATIAN SEORANG LELAKI CINA BEBERAPA HARI SEBELUM 13 MEI 1969 DAN PERARAKAN ITU BERTUKAR MENJADI SATU PERCIKAN KEBENCIAN PERKAUMAN SEHINGGA MEMBAWA KEGELAPAN DALAM SEJARAH KITA???

9. PIHAK POLIS TOLONG SIASAT PERKARA INI SEHINGGA TERBUKTI SIAPA DALANG SEBENARNYA DAN JIKALAU DIDAPATI ADA KAITAN DENGAN MEREKA YANG MENYENTUH KEKACAUAN DAN KEKECOHAN DALAM MASYARAKAT SEKARANG INI MAKA PASTIKAN BUKTI YANG ADA MESTILAH KUKUH DAN TIDAK BOLEH DIBANTAH OLEH TERTUDUH...

10. TOLONGLAH SUDAH DENGAN KERENAH POLITIKING SEJAK PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH BEBERAPA NEGERI DI MALAYSIA...

11. APA KENA MENGENA KERAJAAN NEGERI SELANGOR PIMPINAN PKR NAK MEMBELA KEMATIAN YANG BELUM DIKETAHUI PUNCANYA...

12. SEOLAH-OLAH ADA PIHAK YANG MAHU MENUTUP KES LAIN DENGAN MEMPERJUANGKAN KES KEMATIAN INI...

13. BAWA BERTENANG DAN SERAHKAN KES INI KEPADA PIHAK BERKUASA...

14. JANGAN DIPERSALAHKAN PIHAK LAIN SEBELUM IANYA TERBUKTI BENAR... APA AKAN BERLAKU JIKALAU TERBUKTI PIHAK DALAM KUMPULAN TERTENTU YANG TERBABIT ???

15. SANGGUPKAH MEREKA MENERIMA KESANNYA NANTI...

18 comments:

Anonymous said...

Yang ketawa besar ialah para genster dan kongsi gelap di selangor, tak payah lawan polis, ada barua yang tolong hantam POLIS. Ikut perangai Anuar lubang kunyit.

Tungaklangit said...

SALAM SDR ANON

SAYA MEYERU KEPADA SEMUA YANG TERASA NAK MNGHDIRI PERHIMPUNAN TERSEBUT SUPAYA JANGAN MENERUSKAN NIAT TERSEBUT...

SAYANGILAH KEDAMAIAN NEGARA KITA NI..

JANGANLAH DIPERJUDIAKAN KEAMANA DENGAN MENGIKUT AJAKAN PEMIMPIN YANG TIDAK MEMPUNYAI NILAI PEMIMPIN YANG SEBENARNYA...

SALAM

Bayan said...

Pihak berkuasa kena tegas dperhimpunan ini.Yg patut dtahan ,masukkan kat universiti kemunting,perak.Jangan bagi can.Jika pihak berkuasa lemah mereka2 akan pijak kepala.Malaysia ini aman makmur.Yg rajin mudah dapat rezeki,yg malas x payah cerita.Justeru itu minta pihak berkuasa jalankan tugas mengikut undang2 yg dsediakan.Negara aman rakyat makmur.

The Unspinners said...

Tulisan RPK adalah usaha untuk memutarbelit dan menyalahkan SPRM.

Baca artikel kami yang di hiperlink dan tanya diri sendiri. .

Adakah MACC sanggup hingga toreh pergelangan tangan seseorang dan terkoyak seluarnya?

RPK kata ini satu kesilapan. Adakah ini satu kesilapan?

RPK baik tanya kawan baiknya, Ronnie Liu apa sebenarnya yang berlaku?

Tungaklangit said...

salam sdr the unspinners

saya sudah memasuki dan mebaca tulisan saudara serta cerita arut marut RPK tu...
memang dia tu kaki pembelit pandai buat citer orang tapi citer anak dia meyamun dan bini dia nak bunuh diri dia tak ambil peduli...

inilah kalau hidup ak ada iman... asyik nak menyalahkan orang lain aje...

kepada sdr bayan

saya memang bersetuju snagat dengan saudara...

biarla polis kita dikenali sebagai pasukan yang tegas dan berani mempertahankan maruah negara...

jangan termakan perang psywar kumpula jenayah politik ini... mereka suka sebab mereka ingat polis akan takut ambil tindakan ke atas mereka..
sebelum itu polis kenalah pastyikan tindakan mereka mengikut undang2 supaya tak backfire balik..

worksmart bro..

kita berdoalah supaya negara kita ni selamat dari penyamun di siang hari

salam

mujahid4869 said...

salam
tp kalau kita ikutkn, sudah 1001 pengajaran kita dapat dari polis jika diorg ni menyiasat kes2 yang melibatkan kesalahan kerajaan BN...
PASTI LEMBAB DAN TIMBUL CUBAAN MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN...
maka perlukah kita nk tggu dan lihat lagi?
xnk belaja dari kesalahan polis?
altantuya?memali?liwat anwar?kes rasuah kelantan?
kalau da diorg sudah bnyk melakukan kezaliman, jauh dari keadilan,maka mengapa perlu kita berlindung di bawah mereka lagi? (pngjaran dari surah at-taubah;23)
perhimpunan ini bkn untuk mengganggu kedamaian rakyat yang ade sekarang tapi untuk mendesak siasatan diadakan dengan lebih telus dan cepat...satu enforcement...
maka mengapa perlu takut kalau polis dan kerajaan dlm kebenaran?
yang benar perlu ditegakkan bersama2, yang batil pasti menakutkan pengamalnya.
saya ingin bertanya pada penulis jika keberatan,
mengapa selalu sahaja siasatan polis yang berkaitan/bertujuan untuk menjatuhkan pakatan rakyat mesti laju/pantas wa media pasti mengembar-gemburkan isu2 tersebut, tetapi kalau yang berkaitan dengan isu kesalahan BN, jawapan yang selalu didengari 'TGGU SIASATAN POLIS,TGGU,TGGU DAN TGGU'..last2 jadi mcm kes rasuah KJ, ali rustam dalam PR UMNO baru2 ini, skrg ape cerita, diam gtu ja???
waAllahua'lam...sekadar lontaran pandangan

Anonymous said...

Apa kata lepas demo tu kita sambung wat demo depan kilang arak kat bt3! Mintak tutup! Ada berani?

Tungaklangit said...

salam sdr anon 6.27 pm

memang tidak akan berani geng islam hamPAS nak pergi demo depan kilang arak di Shah Alam Batu 3 tu sebab itu tak aa kepentingan politik boss mereka..

kepada mujahid4869

satu peringatan supaya kamu tidak menjadi seperti pemimpin dalam hamPAS yang hanya menyebut sebahagian ayat al quraan dan sorok yang lain... kalau nak guna ayat tu masukkan dengan sepenuhnya ayat 23 at taubah dan orang akan tahu maknannya...

Surah At-Taubah ayat 23 - Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan bapa-bapa kamu dan saudara-saudara kamu sebagai orang-orang yang didampingi jika mereka memilih kufur dengan meninggalkan iman; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka orang-orang yang didampingi, maka merekalah orang-orang yang zalim.

adakah ini sama dengan pengajaran yang kamu kata boleh diambil dari ayat Allah ini dengan dibandingkan dengan PDRM - PDRM itu kufur ke???

Saudara mujahid kamulah munafik sebenarnya macam mana kamu kata perhimpunan tu tak akan menganggu keamanan lihat sahaja kes yang lalu siap bergaduh dengan polis dan rosak harta benda awam..??? Islam ajar macam tu ke???

sdr mujahid kalau hati telah dilitupi dengan kebencian maka inilah hasilnya...

sayamalas nak bhujah pasal keburuka orang Islam dalam hamPAS dan PKR tapi kepada sdr mujahid ni saya nasihatkan ikutlah seruan Rasullullah iaitu tanamka sikap kasih sayang daam jiwa anda terhadap saudara Islam... walaupun meeka lupa tapi nasihatilah dengan hikmah...

keredhaan Allah hanya kepada orang yang redha sahaja...

tapi kalau masih ada sikap marah dan benci terhadap pihak yang lain bukanlah kita sampai satu tahap yang rendah disisi Allah

kalau tak faham mohon maaf...

mujahid4869 said...

kl berbicara ttg islam,
senang nk bnding kan antara umno dan pas,
tgk sahaja pemimpinnya,
yang mane lebih islamik dari segi:
1.diri depa da setel? (ttp aurat,jaga hub. dgn mahram, dll)
2.keluarga depa da setel??? (isteri da ttp aurat?anak da cukup ajaran islamik? )
3.masyarakat sekitar depa da setel??? (mgkn blh sentuh ttg kerajaan trus, makin menjadi2 maksiat di bawah krajaan BN, hukum islam??huh, lgsg x ke arah itu...rasuah???dalam PAS ade terbukti ada rasuah?xslp dlm BN jek bersepah rasuah...)

pape pun,untuk nilai parti/mane2 organisasi tgk pimpinan nya, kl no. 1 pun blom setel, ade harap depa setelkan ke tahap masyarakat???

pade sdr anon 6.27 pm
jgn terlalu drastik,
ok saudara penulis, saya x gunekn cth sirah kl anda menuduh ahli pAS hnya pandai 'guna'kan ayat quran atas kepentingn politik sdgkn nabi xpernah pun asingkn politik dgn islam..
saya guna analogi pokok,
kita tanam pokok 2 thn lps, ade ka kita harap dapat tuai esknya?jage pelan2 supaya kita dapat tuai hasil terbaik dari pokok tersebut, tidak perlu terburu2...
waAllahua'lam, sekadar perkongsian

Tungaklangit said...

salam sdr mujahid

beginilah kita sama Isam takpaah lah kita nak bergaduh...

UMNO juga umat Islam dan PAS pun umat Islam maka kita sepatutnya saling bntu mebantu antara satu sama lain...

hidayat datang dari Allah bukan atas usaa kita...

kita hanya menunjukkan ke ara jalan yang di suruh oleh Allah terima ata tidak bukan urusa kita...

yang menjdi masalah dalam PAS ialah suka menuduh pihak lain contoh terbaru salakan SPRM dalm kes kematian Teo edang kita tak tahu hujung pangkal... Islam ke begitu???

Soal kepimpinan yang kamu persoalkan iaitu isteri PM tak pakai tudung itu adalah urusan beliau dengan Allah kita hanya berdoa agar hatinya berubah untuk mengikut suruhan Allah... bukankah kita ini hamba Allah...

sapa kita nak salahkan orang lain???

bersihkah kita dari segala dosa???

janganlah kita lihat kesalahan orang lain..

sebagai pemimpin bergelar ulama.. seperti nik aziz

apakah komen saudara tentang pemilikan harta anak, anak menantu, isteri dan orang sekeliling dia sejak dia menjadi MB... ok ke dalam Islam???

saya bukan nak kata apa .. sebab orang macam nik aziz ni sepatutnya lebih tahu dari pemimpin UMNO sebab dia ni kata dia mahir dalam bab agama...

tak apa ke anak menantu miliki harta berlebihan isteri dapat beli blok kedai, stesen pam minyak, kereta mewah, balak dan pelbagai lagi.. boleh ke dalam Islam????

sedangkan Saidinatul Fatimah anak kepada Rasullullah mengiling makanan sendiri dengan menggunakan pengisar tepung tanpa mengambil kemudahan amanah rakyat... bolah ke dalam Islam...

atau kena tang nik aziz boleh belaka...

kepada saudara mujahid buka mata hati dan gunakalah akal dan iman menilai baik buruk seseorang itu,...

saya menyokong UMNO tapi keburukan UMNO saya tentang...

Hanya Allah dan Rasullullah yang benar tiada yang lain dari itu...

salam

mujahid4869 said...

blh terangkn isu ini:

tunjanglangit= apakah komen saudara tentang pemilikan harta anak, anak menantu, isteri dan orang sekeliling dia sejak dia menjadi MB... ok ke dalam Islam???

bergantung betul statement tu...
tq...

~membangun bersama islam~

Tungaklangit said...

maksud saya mudah saja....

sbelum nik aziz mejadi MB seluruh keluarga beliau tidak mempunyai kekayaan seperti yang ada sekarang ni...

itu sahaja... janganlah pula dialihkan kepada peimpin UMNO sebab menurut Pas UMNO menolak Islam dan Oas mempejuangkan Islam...

so kalau memperjaungkan islam boleh kah kita megkayakan kaum kerabat...

itu sahaja persoalan saya d atas..

salam

Tungaklangit said...

Salam saudara mujahid,
Kita hidup di dunia ni Sementara sahaja janganlah kita leka dengan berlebihan dalam slogan membangun bersama Islam dan sebagainya...
Allah mengetahui niat hambanya walaupun dari luarannya melaungkan slogan Islam tetapi niatnya hanyalah untuk kepentingan sendiri sila rujuk ayat al quraan seperti di bawah:
Surah al – anlkabuut
Ayat 6 - Dan sesiapa yang berjuang (menegakkan Islam) maka sesungguhnya dia hanyalah berjuang untuk kebaikan dirinya sendiri; sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak berhajatkan sesuatupun) daripada sekalian makhluk.

Ketahuilah Allah mengetahui mana yang betul dan mana yang munafik...
Kepada saudara saya mujahid tumpukan masa hidup kamu di dunia ini dengan menilai apakah yang telah kamu lakukan untuk persediaan apabila mengadap Allah...
PAS sendiri tidak berhasrat untuk mendirikan Islam di Malaysia... kamu masih ingat kenyataan Nizar dalam persidangan DUN Perak bulan Ogos 2008???
Itulah maksud ayat Allah ini ...
Ayat 10 Dan ada sebahagian dari manusia yang berkata: "Kami beriman kepada Allah"; kemudian apabila ia diganggu dan disakiti pada jalan Allah, ia jadikan gangguan manusia itu seperti azab seksa Allah (lalu ia taatkan manusia). Dan jika datang pertolongan dari Tuhanmu memberi kemenangan kepadamu, mereka sudah tentu akan berkata: "Kami adalah sentiasa bersama-sama kamu". (Mengapa mereka berdusta?) Bukankah Allah lebih mengetahui akan apa yang terpendam dalam hati sekalian makhluk?

Ayat 11 Dan sesungguhnya Allah mengetahui akan orang-orang yang beriman, dan sesungguhnya Ia mengetahui akan orang-orang yang munafik.

semoga saudara mujahid tidak leka dari tujuan sebenar kehidupan kita di dunia ini...

salam buat saudara dan keluarga

Afdzal Mokhtar said...

SALAM BRO..SENANG CITER,TEOH BENG HOCK MATI DI BUNUH..BUKAN TERJATUH...

anakmelayu30.blogspot.com

support bro...

Tungaklangit said...

salam sdr afdzal

agak-agaknya macam tulah...

Anonymous said...

salam,
bwk btaubat sedara tnjang,
umno tu islam pd luaran je, hakikatnye sm mcm non muslim.
pi luaq ngri minum arak, main pompuan ats alasan mesyurat konon,mesyuarat shari je main pompuan berhari2.hampes.bangga la dgn pimpinan umno yg sm mcm yahudi tu.
munafiq blaka. nk mgelabui mata rakyat konon.
rakyat melihat tingkah laku pemimpin.mana yg salah mane yg benar. tggu la balasan dari Ilahi.
wallahu a'lam.

Tungaklangit said...

salam sdr anon

terima kasih kerana mengingatkan saya untuk bertaubat...

setiap manusa ni tak lepas dari dari dosa baik yang kamu katakan itu maupun yang kamu sanjungka itu...

sebagai uma Rasllullah seeloknya kita berdiam diri dan berdoa supaya dilindungi Allah dari fitnah akhir zama yang bertebaran fitnahnya...

kalau saudara beranggapan pas adalah landasan perjuangan yang dipercayai teuskan demi kebaikan ummah...

buatla kebaika sebelum pintu kebaikan ditutup

salam

gajero said...

membangun bersama islam