Wednesday, July 8, 2009

BEKAS TAHANAN ISA M. MANOHARAN ADUN KOTA ALAM SHAH TAK TAHU KEDUDUKAN SENDIRI

KAUM YANG TIDAK SEDAR DI MANA BUMI DIPIJAK DI SITU LANGIT DIJUNJUNG

"...Bekas tahanan ISA M Manoharan yang dibebaskan dari tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 9 Mei lalu, enggan memakai songkok dan berbaju kebangsaan walaupun menghadiri majlis rasmi dihadiri Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah..."

Beliau berkata: "Saya tidak akan pakai songkok atau baju Melayu dalam apa jua acara, termasuk majlis rasmi yang dianjurkan kerajaan negeri dan dihadiri Sultan Selangor...."Saya akan pakai jika kerajaan berikan status Bumiputera kepada bukan Melayu. Saya akan pakai pakaian rasmi seperti biasa".

Klik sini: Manoharan enggan pakai songkok

1. INILAH YANG DIKATAKAN MANUSIA YANG TIDAK TAHU KEDUDUKAN DIRI SENDIRI...

2. SETELAH DIBEBASKAN DARI TAHANAN ISA, BELIAU BERTINDAK KURANG AJAR DENGAN TIDAK MENGHORMATI KEDAULATAN ADAT ISTIADAT PERJALANAN MAJLIS DUN SELANGOR.

3. LEBIH KURANG AJAR LAGI BELIAU TIDAK PEDULI SAMADA MAJLIS TERSEBUT TURUT DIHADIRI OLEH SULTAN SELANGOR ATAU TIDAK BELIAU TETAP TIDAK AKAN MEMAKAI BAJU MELAYU DAN SONGKOK SELAHGI KAUM INDIA TIDAK DIBERI STATUS BUMIPUTRA DI NEGARA INI.

4. APAKAH YANG DILAKUKAN OLEH KEPIMPINAN PKR MENGENAI TINDAKAN MOHANARAN TIDAK MENGHORMATI KEDUDUKAN SULTAN SELANGOR DAN MENCABAR KEDUDUKAN MELAYU DI MALAYSIA??? ATAU MEREKA MEREDHAINYA???

5. MANOHARAN NI SEDARKAH BELIAU NI SIAPA DARI MANA ASAL USULNYA???

6. INIKAH BALASAN BELIAU KEPADA PENGUNDI MELAYU YANG MEMBERI UNDI KEPADANYA DALAM PRU12???

7. ADAKAH PENGUNDI MELAYU DI KOTA ALAM SHAH MEREDHAI TIDAKAN BELIAU???

8. APAKAH SUMBANGAN BELIAU SEBAGAI ADUN TERHADAP KEPENTINGAN PENGUNDI DI KOTA ALAM SHAH???

9. KEPADA PENGUNDI MELAYU SINGKIRLAH SI MABUK KUASA DAN MANUSIA TIDAK KENAL KEDUDUKAN DIRI SENDIRI DARI JAWATAN YANG BELIAU ADA SEKARANG. BIARLAH DIA BELAJAR MENJADI RAKYAT YANG MENGHORMATI ADAT ISTIADAT MELAYU DAN MENGHORMATI RAJA MELAYU DI NEGARA INI...

10. KALAU TIDAK PERGILAH MANA-MANA NEGARA YANG BOLEH MENERIMA SIKAP MANUSIA MACAM BELIAU INI...

10 comments:

Anonymous said...

Ini namanya CAKAP KELING. Kalau Dah KELING PARIA tu, KELING PARIA le dia. tak boleh nak di ubah jadi bumiputera. Hoiii parai lu kasi potong "anu" lu dulu dah mengucap dua kalimah sahadah, istihar diri masuk islam. Baru lu boleh ckp soal BUMIPUTERA.
KLu mau ikut belakang kalau..... lu cari itu Anwar Al-Juburi, tapi ingat itu olang tarak cop SIRIM sama HALAL dari JAKIM.

Ekeng A/L Etong said...

Tolong pi bagitau kat Hinu tu sat!

Negara India dibagi nama India pasai penduduk asal dia adalah orang India. Negara Cina dibagi nama Cina pasai penduduk asal dia orang Cina. Jepun (Japan) dibagi nama Jepun (Japan) pasai penduduk asal dia orang Jepun (Japan). Thailand dibagi nama Thailand pasai penduduk asal dia orang Thai. Banyak lagi contoh Korea, Somalia, Fiji, Turki....

Tapi Amerika, Australia, Israel, Singapura dan kawasan yang sewaktu dengannya, tak boleh bubuh nama negara ikut nama bangsa pasai depa bukan penduduk asli. Depa ni....?

MALAYSIA (TANAH MELAYU) dibagi nama MLAY SIA pasal penduduk asal dia orang MELAYU (MALAY).
Nak nafi apa lagi?

Anonymous said...

Dasar koling paria bangsat. Gambar si botak tu yang diusung. Korang duduk di Malaysia ada yang mewah. Kalu di India, entah2 jadi pelacur @ gigolo. Tongong.

sangguna said...

kan ke keling tu apa nak heran, pariah memang mcm tu tak sedau diri.

Anonymous said...

Gandhi siap reformasi untuk kesejahteraan kaum mereka.. berpuasa dan ditembak mati. Tapi, buang semua.

Lahir diberi Kasta special keturunan Dalits, tamau juga! Sebut di untouchables, Pariah melenting semacam!

Aieit!! Nak menyelit mau taraf lain pulak ker?

Sehebat Micheal Jackson, bleach kulit jadi putih, anak mata biru.. tapi dalam Sijil kematian, dengan megah... RACE = BLACK! Tahu juga mereka dari mana datang keturunan..

Yang ni sekok, apa depa ingat kami kaum Bumiputra tiada adat dan budaya sendiri yang kami begitu banggakan ker?

Apahal nak jadi Bumiputra dari tanah asal India/Cina? Paras rupa, adat budaya, bahasa dan Agama sebiji tak dapat dibezakan dengan gara2 dari sana.. mau kasi malu puak Bumiputra sini ker?

HERAN

http://pemudatamanperuda.blogspot.com said...

SALAM PERJUANGAN...Apa lagi si hindu Hindraf ni? Dah la hang langsung tak tau nak ucap terima kasih,..mintak pulak macam2... apa ni? Hang kena buat banyak kajian sejarah dulu...patutnya hang kena terima kasih dan bersyukur, sebab kaum hang diterima jugak jadi warganegara Tanah Melayu, kalau tak, keturunan hang dah merempat di India sana...hang jangan mintak benda yang bukan2 dan tak masuk akal...belajar sejarah dulu, belajar cakap 'Terima Kasih' dulu...pepatah Melayu mengatakan "bagi betis nak peha"....melebih-lebih la pulak...Kerajaan jangan dok layan sangat depa ni, dah makin melampau depa ni....ALLAH MAHA BESAR

jelitawan1 said...

kunjik kalpek manoharan la nak minta status bumiputera. pala bapak dia kurang ajar punyer keling. babi pareah. diorg ni memang pantang bagi muka.cuba org melayu gi india minta status rakyat india leh dapat ker..?? Kunjik Kalpek maknanya peliaq itam..

Lin said...

SALAM JELITAWAN1...

LA INGATKAN APA TADI... SAYA SETUJU DENGAN ANDA JELITAWAN1,.. KAAU DEA BALIK AN JADI RAKYAT INDIA DEPA NI AKAN JADI PEMINTA SEDEKAH AJE... TAK LEBIH DARI TU...

SALAM SDR ANON

SI BODOH PARIAH NI JADI YB PUN KERAA KEBODOHAN ORANG KITAJUGAK SEBAB NAK KAN PEMBAHARUAN KONONNYA... SEKARANG PARIAH DAH KENCING ATAS KEPAA SULTAN DAN RAKYAT MELAYU...

TAPI INSYALLAH SEBAGAI ORANG MELAYU KITA TETAP BERSATU DALAM HATI WALAUPUN DILUAR NAMPAK BERPERANG... INSYALLAH

KALI INI KITA NYAHKAN PEMIMPIN YANG TAK SEDAR DIRI DAN BERLAGAK MACAM MALAYSIA NI BAPAK DIA PUNYA...

SALAM

Mudskipper said...

Pariah nih memang tidak boleh dan tidak layak pun memakai pakaian adat istiadat melayu sebab dikalangan bangsa mereka pun dianggap najis dan tidak boleh disentuh! Depa nih pakai cawat je....

Anonymous said...

Sana sini usung gambaq Gandhi, gambaq Queen E... melelong betoi depa nih..

Gandhi tu dari India. Queen E from United Kingdom! They are not Bumiputras of Malaysia..

Apahal pulak kalo nak ngaku Bumiputra, duk tak pasai tulis surat sana sini, rayu supaya adakan sekatan ekonomi nak bagi lingkup Tanah Air Negara Bumi sendiri?

Hoi, kalau darah tulin yang mengalir dalam tubuh Bumiputra, tak akan cuba menghancurkan TANAH AIR SENDIRI, faham tak?

HERAN