Tuesday, June 30, 2009

KELANTAN NEGERI SERAMBI PATUNG/KUIL PEMBELA AGAMA KAFIR

KELANTAN BERTUKAR NAMASEBAAI SERAMBIL PATUNG DAN KUIL



1. SEJAK PAS MEMERINTAH KELANTAN BERMULA PADA TAHUN 1990, KELANTAN KINI MUNCUL SEBAGAI SERAMBI KUIL/PATUNG (MENGANTIKAN SERAMBI MEKAH) DI TENGAH-TENGAH UMAT MELAYU ISLAM YANG MERUPAKAN HAMPIR 95 PERATUS DARIPADA JUMLAH KESELURUHAN PENDUDUK DI KELANTAN.



2. ATAS DASAR HAK SAMA RATA DAN MENJAGA PENGANUT AGAMA LAIN, PAS TELAH MEMBERI TUMPUAN KETERLALUAN KEPADA KEBAJIKAN WAT, KUIL DAN TOKONG DI KELANTAN BAGI MEMASTIKAN SETIAP UNDI PENGANUT AGAMA INI DIBERIKAN KEPADA PAS.

3. KALAU KITA MELAWAT KAMPUNG NETING, JAJAHAN TUMPAT, JANGAN TERKEJUT SEKIRANYA SEOLAH-OLAH MERASAKAN KITA SEDANG BERADA DI DALAM NEGERI SIAM SEBAB PERBANGUNAN KUIL SIAM DI TUMPAT AMAT MEMBANGGAKAN DAN DISITU JUGALAH TERLETAKNYA PATUNG BUDDHA YANG TERBESAR DI ASIA TENGGARA. SUMBANGAN PAS KEPADA PEMBANGUNAN ISLAM DI NEGARA INI. DIANGGARKAN LEBIH DARI 30 WAT / KUIL BUDDHA YANG BERSAIZ BESAR BOLEH DIDAPATI DI KELANTAN DAN KEBANYAKANNYA DIBINA SEMASA PAS MEMERINTAH KELANTAN.

4. NIK AZIZ JUGA TELAH MEMBERI 1 EKAR TANAH SEBAGAI HADIAH UNTUK PEMBESARAN KUIL HINDU SIVAN HINDU DI KOTA BAHRU. LEBIH HEBAT LAGI, NIK AZIZ MEMBENARKAN PEMBINAAN KUIL HINDU SRI MAHA MARIAMAN DI TUMPAT YANG HANYA DIDIAMI OLEH SEDIKIT PENDUDUK INDIA.

5. PEMIMPIN HINDRAF JUGA MEMUJI PAS PIMPINAN NIK AZIZ KERANA TIDAK PERNAH MEROBOHKAN KUIL HINDU DI KELANTAN BERBANDING UMNO YANG MEROBOH KUIL YANG DIBINA SECARA HARAM DI ATAS TANAH MILIK KERAJAAN.

6. NIK AZIZ JUGA DIPUJI OLEH UTHAYAKUMAR DALAM MALAYSIAKINI YANG MENYEBUT:

Pernah pada satu hari MB Kelantan (Tok Guru Nik Aziz) telah mendapati salib di sebuah gereja di Kota Bharu telah tiada (yakni salib gereja tertua dan terbesar di Kota Bharu, Church of Our Lady Fatima). Lantas beliau pun bertanya kepada Dato Annuar Tan (EXCO Kerajaan Negeri) kemana perginya salib besar di atas gereja berkenaan? Rupanya Tok Guru perasan yang salib di gereja berkenaan telah tiada. Tok Guru mengarahkan Dato Annuar supaya menyiasat jika salib itu diturunkan atas arahan mana-mana pihak samada PBT atau kerajaan negeri, maka ianya mesti dinaikkan kembali. Setelah disiasat didapati bahawa pihak gereja yang menurunkannya untuk kerja-kerja pengubahsuaian…..


7. PAS KELANTAN JUGA AMAT LIBERAL MENGAMALKAN HUKUM ALLAH APABILA IANYA MELIBATKAN WANITA CANTIK SEPERTI ARTIS SEPERTI YANG DILAPORKAN DALAM AKHBAR OLEH PENGERUSI JAWATANKUASA PENERANGAN, PENDIDIKAN SAINS DAN TEKNOLOGI KELATAN, NIK AMAR NIK ABDULLAH PADA 6/12/2007 IAITU:

Kerajaan negeri tidak pernah mengenakan sebarang paksaan atau syarat terhadap wanita termasuk artis yang berkunjung ke negeri itu untuk menutup aurat atau memakai tudung. Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pendidikan Sains dan Teknologi Kelantan, Nik Mohd Amar Nik Abdullah berkata, kerajaan negeri hanya meminta supaya wanita, terutama artis yang datang ke negeri ini berpakaian sopan dan ti­dak menjolok mata. “Tiada syarat yang memaksa mana-mana artis wanita yang berkunjung ke negeri ini memakai tudung, selalunya langkah menutup aurat atau bertudung dilakukan dengan kerelaan artis itu sendiri,” katanya. Beliau berkata demikian selepas sesi dialog ‘Sinema Majid Majidi, Moral dan Kemanusiaan’ yang diadakan sempena Mini Fest Kelantan 2007 di sini. Beliau mengulas dakwaan bahawa kerajaan negeri mengenakan paksaan terhadap artis wanita yang dijemput datang ke negeri ini untuk memakai tudung, termasuk artis terkenal tanah air, Maya Karin yang merupakan panel dalam sesi dialog berkenaan.

8. NAMUN PEMIMPIN PAS TERUS MENERUS MENGUTUK UMNO DENGAN MENGIBARATKAN UMNO TIADA MEMPUNYAI IMAN DAN MENOLAK ISLAM???.

9. NIK AZIZ BERKATA DALAM HARAKAHDAILY.COM PADA 30/6/2009 SEPERTI BERIKUT:

Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menolak tanggapan pemimpin Umno yang mendakwa perjuangan PAS dan Umno adalah serupa. "Saya tegaskan PAS dan Umno tidak serupa, bahkan dalam contoh orang yang sembahyang sendiri pun Allah swt menyediakan sebuah neraka. "Dan dalam konteks Umno, mereka tidak ada 'aamana' (tidak beriman). Ada Islam sahaja. Mereka menolak Islam, nak dikatakan beriman macam mana.. "Ini perkara yang tidak ada dalam Umno. Umno menerima Islam tetapi mereka tidak beriman. Iman mesti ada, selain daripada Islam ialah iman,"

10. SEKARANG SIAPAKAH YANG MEMPERMAINKAN ISLAM???

11. SIAPAKAH YANG MENGGUNAKAN AGAMA SEBAGAI ALAT KEPENTINGAN POLITIK???

12. SIAPAKAH PEMBELA AGAMA KAFIR???

13. KITA FIKIR DAN NILAI SENDIRI BERDASARKAN MAKLUMAT YANG ADA DISEKELILING KITA BUKANNYA BERDASARKAN ISI CERAMAH POLITIK PAS.

4 comments:

Anonymous said...

negeri Kelantan ni negeri sial..pasal pemimpin dia galakan orang memaki hamun

Lin said...

salam sdr anon

bukan itu sahaja...

lebih dari itu mengajar pengikutnya taat kepada segala suruhan pemimpin pas hatta suruha itu berlawanan suruhan Allah...

macam sistem Father dalam gereja kristia dan Rabbi dalam masyarakat yahudi...

inilah yang diperjuangkan oleh pas bukannya islam

salam

Anonymous said...

kalau betul semua nii, dedahkanlah kat surat khabar dan berita supaya seluruh rakyat tahu. tah, tah boleh menang manik urai nanti....tapi kalau tak betul silap-silap kena saman...

Lin said...

salam sdr anon

tak perlu lah na disiarkan dalam surat khabar atau berita

semua orang tahu akan perkara ini

orang dalam pas pun tahu cuma mereka diam kerana ataat kepadapemimpin meeka...

salam