Sunday, June 7, 2009

USUL MENGHARAMKAN SIS: USTAZAH TERESSA KOK MEMBERI TAZKIRAH KEPADA PEMIMPIN PAS MENGENAI ERTI DEMOKRASI DAN KEADILAN

MALAYSIAKINI: DAP pandang serius desakan haramkan SIS

USTAZAH TERESA MEMBERI TAZKIRAH MENGENAI KEADILAN DAN DEMOKRASI KEPADA USTAZ PAS

" DAP memandang serius terhadap usul yang diluluskan oleh muktamar PAS semalam untuk mendesak kerajaan supaya mengharamkan pertubuhan Sisters in Islam (SIS). Usul yang dibawa PAS Shah Alam dan diterima tanpa bahas itu, mendesak kerajaan mengharamkan SIS jika benar siasatan mendapati NGO itu mengancam akidah umat Islam.

Teresa Kok berkata “ sebagai rakan Pakatan Rakyat, PAS sepatutnya berpegang kepada prinsip demokrasi, kebebasan bersuara dan kebebasan berpersatuan yang kita perjuangkan bersama.

Teresa kok menambah "SIS bebas bersuara dan jika mana-mana pihak tidak bersetuju dengan pendiriannya, maka perlu dibahas secara sopan dan terbuka. "Jika mana-mana pihak mahu mengharamkan SIS atau organisasi yang berbeza dengannya, ia adalah sifat kuku besi yang tidak harus menjadi budaya kita ".

Teresa berkata "Pada masa yang sama, Islam sendiri bersifat terbuka dengan menerima perbezaan pendapat yang boleh dibincang, dihujah atau dicari jalan penyelesaian melalui rundingan dan dialog.

1. BAGAIMANA DENGAN ULASAN USTAZ-USTAZ DALAM PAS SELEPAS DITEGUR OLEH USTAZAH DAP INI???

2. MEMANG ADA KEBENARANNYA USTAZAH DAP INI MENEGUR USTAZ PAS YANG SUDAH LUPA DARATAN DAN MENGANGGAP MEREKA SUDAH BERKUASA UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA.

3. SEKIRANYA USTAZ-USTAZ DALAM PAS TIDAK BERSETUJU DENGAN TAZKIRAH USTAZAH DAP INI, MENGAPAKAH DIADAKAN KERJASAMA POLITIK SEJAK DULU LAGI???

4. SEMUA TAHU DAP MEMANG MENOLAK ISLAM DAN KARPAL SINGH PERNAH BERKATA LANGKAH MAYAT DIA DULU KALAU PAS MAHU WUJUDKAN HUKUM ISLAM DI MALAYSIA. MAKA MENGAPAKAH PEMIMPIN PAS MASIH MAHU MENGADAKAN PAKATAN DENGAN DAP YANG JELAS KAFIR DAN TIDAK MENRIMA ISLAM BERBANDING UMNO???

5. USTAZ-USTAZ DALAM PAS FIKIR-FIKIRKANLAH TAZKIRAH USTAZAH TERESA KOK ITU...

2 comments:

telagi said...

oittt..ini sudah lebeh ni bro..apa kena mengena sis ngan babi guling ni?ke babi guling ni teringin nak jadi YDP sis?
nik ajiz boleh jawab ke ni atau nik ajiz akan kata sis cabang kumpulan dakwah.jangan tuk guru,jangan...

telagi.blogspot

Lin said...

salam bro

teresa kok ni kan memang macam tu nak tunjuk terrorlah tu... sekarang abang nik aziz kena jawaplah