Tuesday, June 16, 2009

KERAJAAN PERPADUAN: PAS TUTUP PINTU MUZAKARAH DENGAN UMNO

PAS MENGENAKAN PELBAGAI SYARAT KEPADA UMNO BAGI MENGIKUTI SURUHAN DAP DAN PKR – MENINGGALKAN SERUAN ALLAH


MalaysiaKini: Libatkan PKR, DAP dalam k'jaan perpaduan (KLIK SINI UNTUK BERITA PENUH)

Jun 17, 09

“...Perbincangan mengenai kerajaan perpaduan antara PAS dengan Umno akan melibatkan juga dua lagi rakan kongsinya dalam Pakatan Rakyat, kata setiausaha agung PAS... Jika Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Najib Razak tidak bersedia dengan syarat terbaru itu, "kami tidak akan mengadakan perbincangan dengan Umno," kata Datuk Mustafa Ali.”

1. AKHIRNYA TERBUKTI SUDAH BAHAWA PAS MEMANG TAKUT KEHILANGAN SOKONGAN PENGUNDI BUKAN MELAYU DAN LEBIH TAKUT KEPADA PEMIMPIN DAP DAN PKR DARIPADA ALLAH YANG MENGUASAI ALAM INI.

2. SETELAH TERSEPIT DALAM KEMELUT ISU PEMBENTUKAN KERAJAAN PERPADUAN – PAS TELAH MEMBERI PELBAGAI ALASAN DAN SYARAT YANG SUDAH LARI DARI AGENDA ASAL IAITU PENYATUAN UMAT MELAYU ISLAM MALAYSIA.

3. SEKIRANYA BEGINILAH SIKAP PEMIMPIN PAS, ADALAH LEBIH ELOK PEMIMPIN ISLAM MELAYU UMNO MENGAMBIL LANGKAH MEMPERKUKUHKAN KEKUATAN DALAMAN UNTUK MENGHADAPI SEBARANG CUBAAN PAS, DAP DAN PKR MEMERINTAH NEGARA DAN MEMPERKENALKAN SATU SISTEM PEMERINTAHAN DAJAL. PARA PEMIMPINNYA DISERTAI OLEH ULAMA BERHATI DAJAL, PEMIMPIN MUNAFIK (PKR) DAN KUFUR (DAP).

4. SEELOKNYA UMNO SERAHKAN SAHAJA MASALAH INI KEPADA RAKYAT UNTUK MENILAI WAJAH SEBENAR PAS DALAM MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN MELAYU DI TANAH MELAYU INI.

5. UNTUK MAKLUMAN PEMIMPIN PAS, RAMAI BANGSA MELAYU ISLAM DAN BUMIPUTRA AMAT MENGHARAPKAN AGAR PEMIMPIN INI BERSATU DALAM SATU BARISAN WALAUPUN BERLAINAN FAHAMAN POLITIK DEMI KEBAIKAN UMAT ISLAM/BUMIPUTRA DAN NEGARA.

6. NAMUN AKIBAT CINTAKAN DUNIA DAN SIFAT BERDENDAM PEMIMPIN PAS INI, HASRAT ITU TERKUBUR ATAS KEBODOHAN DAN KEDANGKALAN ILMU ALLAH YANG DIBERIKAN KEPADA MEREKA.

7. KALAU PAS JUAL MAHAL BIARKANLAH DAP DAN PKR SAHAJA YANG MENYUDIKANNYA. UMNO INSYALLAH AKAN BANGKIT SEMULA DAN MEMPERTAHANKAN NEGARA INI DARI SEGALA CUBAAN ANASIR DAJAL.

8. PEMIMPIN UMNO BERUBAHLAH SUPAYA RAKYAT MEMBERI KEPERCAYAAN SEMULA KEPADA UMNO... PARTI YANG MEMPERJUANGKAN HAK MELAYU, BUMPUTRA DAN ISLAM DI NEGARA INI. INSYALLAH.

5 comments:

najamarine said...

salam bro..

memang sejak dari awal lagi keihklasan mereka(PAS) di ragui..macam mana di ragui??
selepas mencanang idea KERAJAAN PERPADUAN,tiada sorang pun pemimpin PAS yg berjumpa dengan pemimpin UMNO untuk merealisasikannya.

setakat menyalak untuk menarik perhatian DAP dan PKR yg selama ini meminggirkan mereka dalam setiap keputusan dan tindakan.tetapi mempergunakan penyokong PAS yg buta dan tuli untuk di perkudakan DAP dan PKR.saya sangat2 sedar dan yakin segelintir pemimpin2 PAS masih tidak menyokong penuh AnwarIbrahim sudah melihat kelicikan si peliwat ni bermain sandiwara untuk kepentingannya sendiri..

mereka juga berkeras akan mengetuai kerajaan jika berkuasa kelak..langsung tidak menyebut tentang parti komponen lain termasuk peranan ANwarIbrahim..tapi kesedaran dan keikhlasan untuk PERPADUAN umat ISLAM ini memang lahir secara semulajadi dalam setiap umat yg beragama islam lebih2 lagi sering kali di tindas oleh bangsa lain pro-komunis(DAP) dan di lapah hidup2 oleh pro-yahudi(PKR).

saya juga sangat2 yakin pemimpin PAS peringkat akar umbi mengharapkan penyatuan ini untuk kepentingan umat beragama ISLAM di muka bumi MALAYsia ni agar tidak di pesongkan oleh agent2 yahudi dan pro-komunis ni demi kesejahteraan umat ISLAM dan keturunan2 kami.

zedmagel said...

Bro Tungak langit,

Nampaknya PAS dah gaduh besar. Tok Guru suruh Nasharudin join umno pulak. Takut PAS kapal dah penuh susah nak letakan Nasharuddin dekat mana. Kat depan ke belakang.

Saya takut dekat atas sekali. Itu yang payah

Lin said...

salam sdr najamarine

saya bersetuju dengan sdr bahawa pemimpin diakar umbi. kampung dan kawasan perumahan memang inginkan persefahaman dan semangat kerjasama antara umno dan PAS kerana masih ada iman dan semangat cintakan bangsa...

tetapi pemimpin atasan mereka mengaburi perkara ini dan lebih mementingkan politiking

semoga jalan kebaikan akan ditunjukkan oleh Allah kepada semua pemimpin melayu islam...

bro Zed

mereka ni sebenarnya bergaduh bersebab... PAS tak akan menlakukan sesuatu tanpa strategi...macam sdr najamarine kata memang betul... selama ini PAD sipinggirkan oleh DAP dan PKR dalam pentadbiran negeri so mahu tunjuk kuasa lah tu...

Sdr Rantong insyallah saya akan lawat blog sdr... terima kasih atas lawatan ke blog ini..

salam

Anonymous said...

SIAPA YANG MELAMAR SAPA? UMNO MELAMAR PAS ATAU PAS MELAMAR UMNO??? PAS JANGAN JADI HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG2 SEDAQKAH PAS....UMNO HANYA NAK MENGUJI MARKET JE..DAN UNTUK MEMBUKTIKAN UMNO MASIH RELEVAN...BUKAN MACAM PARTI KIAMBANG TU...BERTAUT DIMANA YANG DAPAT BERPAUT UNTUK NAK BERKUASA....UMNO MASIH MEMPUNYAI MARUAH!!

Lin said...

salam sdr APS

inilah manusia yang tidak mempunyai hati yang ikhlas dan hanya menjadi lembu kepada DAP...

salam