Wednesday, June 24, 2009

TALBIAH UNTUK PEMIMPIN PAS

KEMBALI KE JALAN ALLAH – KAMU TELAH JAUH MENYIMPANG

1. PERTANYAAN KEPADA PEMIMPIN PAS ADAKAH SEMUA AHLI UMNO INI BERIMAN ATAU TIDAK KEPADA ALLAH?

2. SEKIRANYA JAWAPANNYA YA, MAKA SAH LAH BAHAWA ORANG PAS DAN UMNO ADALAH BERSAUDARA DI BAWAH SATU PERSAUDARAAN ISLAM. MAKA SEKIRANYA BERLAKU SEBARANG PERTELINGKAHAN MAKA WAJID SEBAHAGIAN DARI MEREKA MENDAMAIKAN PIHAK YANG BERTELANGAH. TETAPI PAS BUKANKAN MAHU BERDAMAI MALAHAN BERSENGKOKOL DENGAN GOLONGAN KAFIR DAN MUNAFIK MEYERANG ORANG ISLAM ALAM UMNO. INI SELARI DENGAN AYAT SUCI AL QURAAN SURAH AL – HUJURAT AYAT 10 YANG BERMAKSUD:


“Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat. “
3. PERTANYAAN KEDUA KEPADA PEMIMPIN PAS, ADAKAH KAMU SEMUA PERNAH MENCEMUH DAN MERENDAH-RENDAHKAN AHLI UMNO DENGAN PELBAGAI TUDUHAN DAN TOHMAHAN MALAHAN SEHINGGA MENGKAFIRKAN MEREKA???

4. MALAHAN MELABELKAN SEBILANGAN PEMIMPIN UMNO YANG BERAGAMA ISLAM DENGAN PANGGILAN YANG HINA???

5. TAHUKAH KAMU SEMUA WAHAI PEMIMPIN PAS KESUDAHAN ORANG YANG MERENDAH DAN MENGHINA ORANG ISLAM YANG LAIN???

6. BUKANKAH PERBUATAN ITU DILARANG OLEH ALLAH DALAM AYAT 11 SURAH AL HUJURAT YANG BERMAKSUD:


“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.”

7. PERTANYAAN TERAKHIR KEPADA PEMIMPIN PASYANG MENENTANG PERMUAFAKATAN SESAMA MELAYU ISLAM DI MALAYSIA.
8. MENGAPA KAMU SEMUA MEMPUNYAI SANGKAAN BURUK TERHADAP PEMBENTUKAN PERMUAFAKATAN SESAMA ISLAM DALAM UNGKAPAN YANG DIBERIKAN OLEH PRESIDEN PAS SEBAGAI KERAJAAN PERPADUAN?

9. MENGAPA KAMU SEMUA SERING MENGINTIP DAN MENUDUH DENGAN UMPATAN YANG TIDAK BENAR DAN FITNAH KEPADA SESAMA ISLAM DALAM UMNO?

10. TIDAKKAH KAMU SEMUA MEMAHAMI AMARAN ALLAH DALAM AYAT 12 SURAH AL HUJURAT YANG BERMAKSUD:


“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.”

11. SEDARLAH PENDOKONG PERJUANGAN PAS, AHLI PAS DAN PEMIMPIN PAS BAHAWA KAMU SEMUA SEBENARNYA TELAH DIPESONG OLEH SYAITAN DAN ORANG KAFIR YANG MAHUKAN KEDUNIAAN DAN MENOLAK AKHIRAT.

12. KEMBALILAH SEMULA KE JALAN ALLAH DAN CARILAH JALAN UNTUK MERAPATKAN KEMBALI PERSAUDARAAN ISLAM DI MALAYSIA INI. JANGANLAH DIPECAHBELAHKAN UMMAH ISLAM DI MALAYSIA DAN TAKUTILAH AMARAN ALLAH ITU.
13. JANGAN DIIKUTI SURUHAN DAP DAN PKR. JANGAN DITAKUTI KARPAL SINGH, LIM KIT SIANG, LIM GUAN ENG, ANWAR IBRAHIM DAN PEMIMPIN KAFIR YANG DARI TAKUTKAN ALLAH

14. SEDARLAH SEKIRANYA HATI KAMU MASIH INGINKAN KEBENARAN...

6 comments:

Anonymous said...

SAMPAI BILA-BILA PUN...

PAS TIDAK AKAN MENERIMA KEBAIKAN UMNO.

KERANA....
1. MEREKA TAKSUB
2. MEREKA SAJA YANG BETUL DI DUNIA, PENGIKUT SUNAH DI ARAB BELUM ALIM MACAM LEBAI MALANG DI MALAYSIA.
3. MUSUH PAS ADALAH UMNO SAMPAI KIAMAT. WALAUPUN SEAGAMA dan SATU SYAHADAH.

dan BERPULUH KEBENCIAN PAS KEPADA UMNO..... orang kafir dijulang, orang Islam bernama UMNO dihina.

KESIAN PAS..
KESIAN PAS..
TIDAK DAPAT MEMBEZAKAN MUSUH ISLAM atau SAUDARA SESAMA ISLAM.

Hajah Minah
Kelantan

PARPUKARI said...

SALAM TUAN, SAYA BUAKN NAK KATA APA LA TUAN KAN, SEBENARNYA SELAGI NICKY AJIS ADA KAN, SELAGI ITULAH MELAYU TAK BOLEH BERSATU TUAN, KERANA NIK AZIZ NI JENIS BERDENDAM TAHAP KESUMAT PUNYA...

Anonymous said...

Kan depa kata depa dijamin syurga.
Konduktornya N.Ajis, tukang bagi tiket free..
Penumpangnya fanatik PAS,PIS,PUS,POS...
Kaw-kaw depa kena gorang kat N.Ajis.
Si putar belit ni, dia punya belit lebih dari belit lilit atas kepala dia. Yang dia tak bleh belit kapal sink, Lim n the toktok famili, BroAnwarBinIbrahim (H1N1), nga,ngeh,ngok n the gang serta paling syok dik Eli. La ni Dik Eli baik punya belit ulit N.Ajis.
Kata kapal sink " N.Ajis, kamu musti bertobat.."

Lin said...

salam hajah minah, bro parpuKari and Anon

kepada pemimpin pas ni, walaupun kita membawa berpuluh2 bukti sahih yang mengatakan mereka telah tersimpang jauh tetapi mereka masih mengatakan bukti itu tidak sahih sebab mereka telah diselubungi dengan sifat sayangkan keduniaan dari Allah...

baru diduga dengan sedikit kemenangan mereka terus tolak Allah dan mengambil syaitan sebagai sahabat... masyallah

salam

zedmagel said...

Salam Tungaklangit,

Taksubnya mereka sampai ke tahap tu. Tapi dah ramai juga ahli-ahli PAS yang sedar, mereka akan menyokong UMNO dalam PRU ke 13. Tetapi mereka akan lakukan secara senyap.

Lin said...

salam bro zed

manusia ni kalau dah gila pangkat dan dunia maka Allah dilupai dan maut masih jauh untuk menjemput...

itulah perumpamaan mereka ini

salam