Friday, June 5, 2009

PAS: ULAMA PAS BUKAN GOLONGAN PEWARIS NABI

Bernama : Pas tawar pikul kepimpinan negara selepas PRU ke-13

05/06/2009 2:54pm

SHAH ALAM 5 Jun — PAS hari ini menawar diri untuk memimpin perubahan dan memikul amanah kepimpinan negara selepas Pilihan Raya Umum ke-13 jika pakatan pembangkang terpilih sebagai kerajaan pemerintah. ..” Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika membuat tawaran itu berkata parti itu akan terus komited untuk mendefinisi dan mentakrif perubahan yang akan berlaku dalam lanskap politik negara berdasarkan kerangka rujukan Islam yang bersifat universal. ....“Politik yang kita majukan adalah berteraskan Politik Li Ta’arafu - politik saling menghormati, khususnya bagi negara-bangsa ini yang bersifat majmuk, maka bertambah penting bagi PAS menyerlahkan sifat keadilan Islam yang mampu meraikan kepelbagaian,” katanya dalam ucapan dasar pada Muktamar PAS ke-55 di Stadium Malawati di sini hari ini.”

1. ADAKAH PEMIMPIN PAS SUDAH LUPA AKAN HADITH RASULLULLAH ATAU MEREKA TIDAK MEMAHAMINYA ATAU MEREKA MEMANG TIDAK MENJUMPAINYA???

Nombor 3402 Hadis Dalam Sahih Muslim

Hadis
Abu Musa r.a katanya:

Aku menemui Nabi s.a.w bersama dengan dua orang lelaki dari keluarga bapa saudaraku. Salah seorang warisku itu berkata: Wahai Rasulullah, berikanlah aku jawatan untuk mengurus (memimpin) sebahagian dari perkara yang diberikan oleh Allah kepada mu. Begitu juga warisku seorang lagi mengajukan permohonan yang sama, lalu Rasulullah s.a.w bersabda: Demi Allah, aku tidak akan memberikan pekerjaan ini kepada orang yang memintanya, apatah lagi kepada orang yang tamak padanya.”

2. AMANAH UNTUK MENJADI SEORANG SEORANG PEMIMPIN BUKANLAH MUDAH DAN SEMASA ZAMAN RASYLLULLAH PUN ADA ORANG MEMINTA JAWATAN UNTUK MENJADI PEMIMPIN TETAPI TIDAK DITERIMA OLEH RASULLULLAH...

3. MENGAPAKAH PEMIMPIN PAS BEGITU BERANI DAN GHAIRAH UNTUK MEMIKUL TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PEMIMPIN???

4. ADAKAH KERANA ALLAH ATAU KERANA UNTUK MENGISI POKET MASING-MASING???

5. INILAH YANG DIKATAKAN OLEH RASULLULLAH DALAM HADIYH DI BAWAH DIMANA DIAKHIR ZAMAN NANTI ISLAM AKAN DILENYAPKAN DARI HATI MUSLIMIN DAN KETIKA ITU PEMIMPIN DIPILIH ADALAH DARI KALANGAN PEMIMPIN YANG JAHIL DAN MEBUTA FATWA BERDASARKAN ILMUNYA YANG CETEK... INI ADALAH APA YANG SEDANG BERLAKU DALAM MASYARAKAT KITA SEKARANG..

Nombor 4828 Hadis Dalam Sahih Muslim

Hadis
Abdullah bin Amru bin Al-As r.a katanya:

.."Aku pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Allah s.w.t tidak mengambil ilmu Islam itu dengan cara mencabutnya dari manusia. Sebaliknya Allah s.w.t mengambilnya dengan mengambil para ulama sehingga tidak tertinggal walaupun seorang. Manusia melantik orang jahil menjadi pemimpin, menyebabkan apabila mereka ditanya mereka memberi fatwa tanpa berdasarkan kepada ilmu pengetahuan. Akhirnya mereka sesat dan menyesatkan orang lain pula.."

9 comments:

PAKMALAU said...

SETUJU.Hanya ust2 dan lebai2 politik biasa saja...Cuma yang perasan mengaku ulama' itu saja.Tak kan Ulama atau UST pembohong dan menipu.Ulama apa? Ust apa ? Mungkin ulama Atau Ust politik saja.

Tungaklangit said...

SALAM PAKMALAU

DEPA NI DAH LALAI DARI TANGGUNGJAWAB SEBAGAI GOLONGAN ULAMA SEBENARNYA...

MEREKA ADALAH GOLONGAN AHLI POLITIK YANG MENGGUNAKAN ISLAM SEBAGAI ALAT PERJUANGANNYA...

SALAM

PAKMALAU said...

BENAR ULAMA PAS BUKAN PEWARIS NABI..


Dalam Islam, jelasnya, ulama tidak akan menjadi pemerintah. Ulama sebagai pewaris nabi hanya menjadi penasihat kepada pemimpin.

Sejak dari zaman RasuluLLAH lagi, tidak ada seorangpun ulama menjadi pemeintah
Dalam empat mazhab yang diiktiraf.
Tidak ada seorang pun ulama yang menjadi pemerintah.

Contohnya, Imam Hambali di zaman kerajaan Makmun rela masuk penjara kerana enggan menjadi mufti. Jawatan ini ada hubungkaitnya secara langsung dengan pemerintahan negara.


Secara logiknya:

Jika ulama yang menjadi pemerintah dan kemudiannya melakukan kesilapan, siapakah yang berperanan untuk menasihatinya?

TETAPI HARI INI SIAPA YANG TABALKAN MEREKA ADALAH ULAMA???

PAKMALAU said...

AKU TAK PERNAH BERJUMPA LAGI ATAU MENDENGAR MAUPUN TERBACA ULAMA ATAU UST MENOLAK HUKUM DAN BERBOHONG HARI INI MELALUI POLITIK PAS DI KEDAH SUDAH ADA UST YANG BERBOHONG DAN MENOLAK HUKUM.APAKAH MEREKA INI LAYAK DIPANGGIL UST???

Tungaklangit said...

SALAM PAKMALAU

DEPA MEMANG MENGANGKAT DIRI MEREKA SEBAGAI ULAMA SEBABNYA MEREKA SENDIRI TUBUHKAN DEWAN ULAMA DALAM PAS... JANGAN MAIN-MAIN TU... DEPA SENDIRI MENGAKUI MEREKA INI ULAMA???

KALAU DEPA MEMERINTAH NEGARA DAN KALAU BUAT SALAH... TAK APA KAN SEBAB DEPA KATA DEPA PEWARIS NABI SO DEPA MEMANG BOLEH ADJUST HUKUM IKUT HATI DEPA...

LA NI KAN DAH BANYAK BUKTI DEPA BUAT LAGU TU...

SEJAK TAK BOLEH SEKEJAP BOLEH...

BIASALAH PAS NI KAN

SALAM

Tungaklangit said...

USTAZ YANG LAGU TU KITA PANGGILNYA ULAMA KEJI YANG SESAT LAGI MENYESATKAN...

TEMPATNYA NUN JAUH DIBAWAH TELAPAK NERAKA...

SEBAB MENYESATKAN ORANG LAIN...

TAPI KITA BERDOA KEPADA ALLAH SEMOGA DEPA NI SEDAR DAN PERBETULKAN KEMBALI KESILAPAN YANG DILAKUKANNYA..

INSYALLAH

PAKMALAU said...

Apakah dengan serban,ketajab dan siap berjubah layak kita tabalkan mereka Ulama? atau Ust?Tahukah mereka betapa mulia ulama dan ust pada kacamata Islam? Hari ini,bila mereka yang dikatakan bertaraf ulama' atau ust berkecimpung dalam politik pembohong dimana letaknya kemulian gulongan ini?? jangan rosakkan Islam melalui jenama yang tidak layak disandang.

Antibarua said...

Ulama PAS ulama BARUA = Ulama PU**MAK...

teruslah menjilat pungkuq BABI dan anjing, Barua tidak akan selamat di dunia dan akhirat kerana meruntuhkan kerajaan Islam dan Melayu di M?laysia...demi menaikkan Yahudi dan Cina serta Hindraf...

akai adaka.

Tungaklangit said...

SALAM SDR ANTIBARUAN DAN PAKMALAU

KITA DOAKAN SEMOGA MEREKA SEDAR KESILAPAN YANG TELAH LAKUKAN SEBAB KITA MEMPUNYAI AGENDA BESAR PADA TAHUN 2012 NANTI...

INSYALLAH