Monday, June 8, 2009

PAS: SELEPAS TAZKIRAH USTAZAH TERESA KINI GILIRAN USTAZ LIM GUAN ENG PULA MENGAJAR HAJI HADI DALAM BAB BERCAKAP BENAR...

DI MANA PERGINYA KEKUATAN IMAN PEMIMPIN PAS BILA BERHADAPAN DENGAN PEMIMPIN DAP???

USTAZ LIM GUAN ENG MENGAJAR HAJI HADI DALAM SOAL BERCAKAP BENAR

TOK GURU MENERIMA TEGURAN DAN TALBIAH DARI USTAZ DAP

MalaysiaKini: PAS hutang penjelasan mengenai rundingan k'jaan perpaduan

“..Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata PAS tidak seharusnya berahsia dengan DAP dan PKR berhubung rancangan untuk menubuhkan kerajaan perpaduan melalui kerjasama dengan Umno.. dan menambah... kepimpinan PAS tidak pernah menjelaskan kepada kepimpinan Pakatan berhubung dakwaan ia mengadakan rundingan Umno tahun lalu...”
Beliau bekata "Kepimpinan Pakatan tidak pernah berbincang mengenainya, ataupun PAS telah memaklumkannya kepada kita... "Kita tidak tahu apa yang sedang berlaku."
“..Lim mengingatkan Abdul Hadi supaya sentiasa bercakap benar...."Sebagai seorang alim, seseorang itu bukan sahaja perlu menjawab kepada DAP, tetapi juga kepada Tuhan ."

1. SETELAH USTAZAH TERESA KOK MEMBUAT TEGURAN KEPADA PEMIMPIN PAS ATAS USUL PAS UNTUK MENGHARAMKAN SIS KINI TIBA PULA GILIRAN MUSYIDUL DAP USTAZ LIM GUAN ENG MENASIHATI HAJI HADI SUPAYA JANGAN MENIPU DAN SENTIASA BERCAKAP BENAR KERANA SEBAGAI ULAMA BELIAU BUKAN SAHAJA BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP DAP TETAPI KEPADA ALLAH.

2. WAHAI MUSLIMIN PAS, APA YANG TERJADI???

3. KAMU DINASIHATI OLEH KHALIFAH UMAR AL AZIZ PASAL BERCAKAP BENAR??? TAHUKAH DALAM ISLAM BERBOHONG ADALAH SIFAT MUNAFIK... INI BERMAKNA USTAZ LIM MENGAJAR HAJI HADI MENGENAI TAJUK MUNAFIK... MASYALLAH....

4. KAMU MENGHINA ISLAM KERANA KEBODOHAN KAMU SENDIRI...

5. KAMU RELA DITEGUR DARI HUKUM HAKAM DALAM ISLAM OLEH DAP PARTI KAFIR DARIPADA BERBAIK DENGAN UMNO SEBUAH PARTI YANG AHLINYA ADALAH ISLAM!!!

6. APAKAH ULASAN HAJI HADI DAN KEPIMPINAN PAS YANG LAIN MENGENAI TEGURAN USTAZ LIM KE ATAS HAJI HADI INI???

7. ADAKAH MASIH ADA KEIMANAN DIKALANGAN PEMIMPIN PAS UNTUK MENGAJAR USTAZ LIM MENGENAI ADAB DAB PERKERTI DALAM PERGAULAN SERTA JANGAN MENYENTUH PERSOALAN HUKUM HAKAM ISLAM!!!

8. WAHAI PEMIMPIN PAS! KAMU BETUL MERENDAHKAN MARUAH ISLAM DISISI DAP...

9. KAMU WAJIB MENEGAKKAN KEMBALI MARUAH ISLAM DENGAN MEMBUAT TEGURAN KERAS KE ATAS USTAZ LIM... SEKIRANYA KAMU MASIH ADA TELOR UNTUK MELAKUKANNYA...

9 comments:

PAKMALAU said...

wAH.!!wAH!! SYABAS UST GUAN ENG.Inilah yang di katakan kepimpinan Khalifah! Khalifah saja yang dapat Nasihat Ulama'.Hari ini Ust Guan dah boleh mengajar dan mengigati Awang Hadi tentang perlu bercakap Benar,bukan pada DAP,tetapi pada Tuhan juga!! Syabas Awang Hadi dan Syabas seluruh warga PAS.Dan tidak lupa MB kedah! Dengarlah nasihat Ust Guan Eng.

Hari ini Keris telah menikam tuan.BANGANGNYA puak2 ni...Allahuakbar.

Bila Bangsa asing dapat menasihati Awang Hadi supaya takut pada Tuhan,perlu bercakap Benar? Apakah Bangsa asing dapat menhormati gulungan seperti ini lagi?? jika mereka sudah mempertikai kewibawaan Ulama PAS???

PAKMALAU said...

APA SUDAH JADI.Bukankah Awang Hadi sendiri telah merosak maruah Islam.Dimana maruah Awang Hadi,yang dianggap alim dan menipu? Apakah ini cara Islam mengajar umatnya? Hari ini bangsa asing pula mentarbiahkan ulama PAS?

Sedarkah PAS.Jangan terlalu kemarok kuasa,maruah agama digadai begitu saja.Jika bertaraf ulama Guan Eng dapat mengesan sikap Menipu,Apakah pandangan Guan pada bangsa melayu yang lainnya? sudah tentu lebih buruk dari ulama mereka? Maruah siapa yang tercemar..bukan maruah Islam.Islam bukan hak individu atau hak Awang Hadi Islam hak semua ummat.Hari ini Awang hadi sudah mencemar maruah Islam,dipandangan Khalifah Guan Eng.

Apa lagi yang Awang Hadi mau berdalih? Celiklah mata dan minda jangan terus membuta perut dan mata kita?

Lin said...

salam Pakmalau

Inilah yang dikatakan bala dari Allah yang bakal menimpa mana-mana pemimpin islam yang menipu rakyat menggunakan ayat Nya...

Nah sekarang baru haji hadi tahu bahawa Ust Lim lebih tahu akan hukum Allah dan boleh menasihatinya supaya bercakap benar dan perlu bercakap benar dengan DAP dan Tuhan...

mana pi telor depa ni????

salam

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku , aku bermohon kepada mu , kau kembalikan lah fikiran orang orang yang telah bercelaru fikiranya dari Agamamu , Janganlah kau tambahkan dosa lagi kepada hamba mu yang sekumpulan ini , Janganlah Kau ambil nyawanya sebelum dia kembali ke agamamu yang asal .
Amin Ya Rabil alamin ....
Kembalikan lah PAS ke jalan yang benar semula ......
Dah sesat ulamak ulamak PAS ni .... balik lah ke pangkal jalan iaitu Parti UMNO ....yang boleh memimpinmu ke jalan yang benar .......

Lin said...

amiinnnnnn

saya telah mengaminka doa saudara semoga mereka yang tersalah jalan kembali ke pangkal jalan...


salam

PAKMALAU said...

Bukan sekadar Awang Hadi ditarbiyyahkan Oleh Ust Guan Eng.Tetapi Mat Sabu,Juga terpaksa tunduk bagai ular senduk didalam raya penyilap mata.

Bila Chong Eng,YB,Parlimen Bukit Mertajam menolak Negara islam,,,Mat Sabu..akur dan setuju..gugurkan Negara Islam..TUNDUK dan sujud pada kehendak DAP.Allahuakbar!!

Maha suci Allah..Kemana keimanan mereka yang mentauhid mu Allah dan percaya segala kuasa datang dari mu Ya Allah.

Ya Allah.Bukalah fikiran mereka dan jangan kau sesatkan lagi saudara2 kami dari jalan yang BENARmu Ya Allah.

Biarlah kami miskin dan papa,tiada apa2 kuasa didunia ini ya Allah.Tetapi janganlah engkau miskin dan papakan keimanan kami, bila kami dikembali pada mu Ya Allah.

Lin said...

salam Pakmalau

ikhlas saya katakan bahawa dunia melayu kia menjadi tungang terbalik dek tangan2 ulama yang mengaku beriman kepada Allah... tetapi hakikatnya mereka beriman kepada keduniaan...

lepas ini entah siapa pulak puak kafir yang akan mengajar golongan ulamak dalam hal ehwal islam...

amat memalukan kepada bangsa melayu yang beragama islam dek kebodohan ulama mereka sendiri

salam

Antibarua said...

MARUAH? SEJAK BILA HJ HADI ADA MARUAH? SEJAK BILA PUAK2 PAS BARUA NI ADA MARUAH? TELOQ DAH LAMA GUGOQ SEJAK PELUK CIUM SI RATU BOGEL ELI... NIK AJIS KALAU BOLEH NAK PELUK JUGAK..MALU ALAH CAMTU..

MEMANG PEMIMPIN PAS NI KALAU UMNO TEGUR, MELENTING CERAMAH SANA SINI, KALAU DAP SOUNG, TUNDUK JE..SENYAP DAN SUNYI...TAK BERSUARA APA PUN. MAKLUMLAH KUASA YANG ADA KAN HASIL DARI UNDI DAN SOKONGAN CINA DAP...KALAU BERCAKAP DAN MELENTING HILANG PULA KUASA DUNIA. TELOQ TAK DAK TAK APA ASALKAN ADA SIKIT KUASA...NEGARA DAN MARUAH TERGADAI TAKPA ASALAKN ADA WAKIL RAKYAT...KALAU CINA TAK SOKONG MEMANG SAH KALAH..ITUPUN ORANG MELAYU TAK SOKONG PUNYA...BERAPA BANYAK KALAH DI KAWASAN MELAYU...

DASAR BARUA PENJILAT PUNGKOQ BABI DAN ANJING...

AKAI ADA KA?

Lin said...

SALAM BRO AB

SENANG KATA DEPA NI ULAMAK PENIPU... ADA ULAMA YANG BAIK DA TAAT PERINTAH ALLAH TAPI YANG DOK BISING SEMUANYA PENIPU DOK HAMBAT JAWATAN DAN DUIT ITU AJE NIAT DEPA...

ULAMA DUNIA... KALAU ULAMA YANG TAAT PADA ALLAH DEPA TAK BUAT LAGI NI... DEPA DOK SENYAP DAN BERAMAL AJE... TAK MASUK PARTI

SALAM