Friday, June 5, 2009

PEMIMPIN PAS SEPERTI ULAMA SU' (ULAMA JAHAT/KEJI)

MALAYSIAKINI: Hadi: Saman media kaitkan PM-Altantuya

Jimadie Shah Othman Jun 5, 09

“...Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengulangi gesaan kepada kerajaan agar mengambil tindakan terhadap beberapa media asing yang mencemarkan imej perdana menteri dengan skandal kontrak pertahanan dan kes bunuh Altantuya Shaariibuu... "PAS ingin menggesa pihak kerajaan untuk mengambil langkah berani dengan memulakan tindakan (undang-undang) bagi membersihkan pemimpin utama negara yang dipaparkan oleh media asing sebagai mempunyai bebanan kes rasuah dan jenayah... "Tindakan saman ini adalah perlu supaya imej Malaysia yang tercalar akibat berita yang sangat memalukan ini dapat dipulihkan."


LIHATLAH HADITH RASULLULLAH:

«أَلاَ إِنَّ شَرَّ الشَّرِّ شِرَارُ الْعُلَمَاءِ وَإِنَّ خَيْرَ الْخَيْرِ خِيَارُ الْعُلَمَاءِ»

Ingatlah, sejelek-jelek keburukan adalah keburukan ulama dan sebaik-baik kebaikan adalah kebaikan ulama. (HR ad-Darimi).

1. SIAPAKAH YANG MEMBUAT TOHMAHAN DAN TUDUHAN BAHAWA DATUK SERI NAJIB TERLIBAT DALAM KES PEMBUNUHAN ALTANTUYA SEBELUM INI???

2. BUKANKAH DATANGNYA DARI PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS DAN PKR???

3. SIAPAKAH YANG MEMBAWA PEMBERITA LUAR DARI PERANCIS UNTUK MENULIS ARTIKEL PASAL KES INI??? PKR/PR

4. APAKAH NIAT MEREKA MENGHEBOHKAN FITNAH PENGLIBATAN DS NAJIB DALAM KES ALTANTUYA… UNTUK MENJATUHKAN IMEJ DS NAJIB DI MATA DUNIA…

5. SEKARANG SIAPA PULA YANG BERLAGAK SEPERTI SEORANG ULAMA DAN MENCADANGKAN SUPAYA MENYAMAN MEDIA ASING??? PAS/PR

6. MENGAPA SARANAN ITU DIBUAT??? SUPAYA IMEJ DS NAJIB DICALARKAN DI MATA DUNIA…

7. INILAH MAINAN KEJI PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS YANG KEJI DAN PEMIMPIN PKR YANG JAHAT DAN MENYIMPANG DARI ASAS KEISLAMAN.

8. TIADAKAH PERASAAN TAKUT KEPADA ALLAH WAHAI PEMIMPIN YANG MENAKU ULAMA???

9. KAMU AMAT SESAT DAN MENYESATKAN… JIJIK DIMATA MANUSIA DAN PARA MALAIKAT…

10. BERUBAHLAH

2 comments:

Alizul said...

Saya hairan mengapa banyak lagi yang tak faham tentang isu ini. Beberapa blogger telah pun menjelaskan perkara, tetapi masih lagi banyak yang tak tahu atau sengaja membutakan mata dan hati mereka.

Biasanya apabila "A" menuduh "B" melakukan jenayah, "A" wajib menunjukkan BUKTI-BUKTI kukuh yang menunjukkan "B" telah benar-benar melakukan jenayah itu. Perlukah "B" buat sesuatu? Begitu juga dengan Najib. Terpulanglah
kepada orang-orang yang menuduhnya, seperti Raja Petra dan Anwar Ibrahim, menunjukkan bukti-bukti kukuh yang Najib terlibat. Najib telah beberapa kali menafi penglibatannya, malah telah pun bersumpah dengan nama Allah.
Sumpahnya sudah memadaii kerana sebagai seorang Islam, kita tidak boleh main-main dengan sumpah seperti ini. Sebaliknya, pernahkah Raja Petra dan Anwar bersumpah?

Ingatlah: Dua insan akan digantung sampai mati kerana pembunuhan itu. Raja Petra dan Anwar berkata mereka mempunyai bukti-bukti yang Najib terlibat. Mana dia bukti-bukti itu? Sampai sekarang, mereka telah pernah menunjukkan bukti-bukti itu. Kita masih menunggu! Ingat, dua insan boleh diselamatkan dari tali gantung. Atau pun sebenarnya, mereka tidak mempunyai satu bukti pun dan mereka tidak langsung berniat menunjukkan belas kasihan dan tidak peduli tentang kehidupan dua insan itu.

Sekarang pula kita dapati seorang blogger di http://bongkarsauh.blogspot.com/ melaporkan bahawa satu usul akan dikemukakan oleh Dewan Pemuda Pas Pusat "Mendesak Najib dan isteri membersihkan nama mereka dengan mengambil tindakan saman malu terhadap mereka yang terbabit." Soalannya: Apa perlunya mengemukakan usul tersebut? Mengapa tidak kemukakan usul itu kepada Raja Petra dan Anwar supaya mendedahkan bukti-bukti penglibatan Najib???

Kepada semua yang tak faham atau buta mata/hati, sila TANYA TERUS RAJA PETRA DAN ANWAR IBRAHIM. Jangan beri alasan dan jangan cuba mengalihkan perhatian.

Lin said...

sdr alizul

saya bersetuju dengan pandangan saudara dalam hal ini... memang benar DS Najib telah menafikannya dan kini terpulang kepada yang menuduh untuk membuktikan samada tuduhan mereka itu benar atau tidak dan bukannya bukti dari gambar yang di superimpose!!!

semoga kebanyakan dari anak muda kita akan mempunyai aliran pemikiran seperti saudara dan janganlah kita mempunyai sifat suka menyalahkan orang lain seperti RPK dan anwar ibrahim itu...

kebenaran akan tebongkar satu hari kelak...

insyallah