Friday, May 22, 2009

APA YANG MEREKA BUAT NI?

TINGKAH LAKU AHLI PR MENDOAKAN KEMATIAN UMNO

BIASANYA SEMBAHYANG MAYAT HANYA UNTUK MANUSIA TAPI GAMBAR NI MENUNJUKKAN EMPAT BUJUR BADAN MANUSIA YANG DISUSUN DAN DITUTUPI DENGAN BENDERA UMNO.. SAMBIL DIBACA DOA OLEH PADA HADIRIN..

PEGANGAN AGAMA MEREKA NI???

TAKKANLAH NAK MARAHKAN UMNO SAMPAI BUAT MACAM NI???

MEMALUKAN AGAMA ISLAM BETULLAH MEREKA NI...

BACA BERITA LANJUT DALAM MALAYSIAKINI BERTAJUK - Foto misteri 'talkin untuk Umno'

14 comments:

IPOHMALAY said...

memalukan kerana memaparkan satu dunia di malaysiakini bahawa islam lebih teruk permusuhan antara saudara di dalamnya daripada agama lain. hakikatnya pas bodoh yang dalam tempurung.

Anonymous said...

mangkuk la korang nie...nk melawak pon x bley...dirang nk mendoakan kematian BN bukannya org2 BN...

misslinda said...

haha...

adeh melawak2 jugak...

x tkt ke main mati2...

kalo org yg belakon mati neh mati btol2 camana...

hilangla pengundi 4 org neh...ramai tuh

pelakon berbakat neh...bab mati2...haha

Tungaklangit said...

dik misslinda

orang macam ni memang suka memainkan agama untuk menunjukkan mereka lebih beragama dari orang lain..

abang kimmy apa khabar?

misslinda said...

hehe...btol2..

kdg2 hati kt terhibur jgk ngan aktvt mereka...

kemy kabar baek...hehe...

pe nama awk? bole sy tau x???

kalo secret x yah la bg taw mn taw bhy ke apa ke..hehe

Tungaklangit said...

oklah nanti saya lawat blog dik misslinda

salam buat kemy

missL33n said...

hehe..ok2

tq

Tungaklangit said...

salam buat ayahanda dik linda

Ajer said...

Melawak tu biarlah bertempat!

Islam ada menyuruhkah mendoakan kematian pada sapa2???

Tidak ada sama sekali!

Bahkan Islam melarang kita mendoakan mana-mana saudara seagama kita sama ada buruk perangai atau tidak ditimpa dengan kecelakaan! Sebaliknya, Islam mengunjurkan umatnya untuk sentiasa mendoakan saudara-saudara islam yng jatuh fasikh agar kembali kepada ajaran Islam yang sebenar. Islam juga menyeru kita supaya bersatu-padu bknnya bermusuh sesama sendiri.

Inilah sikap sesetengah org kita yg mengganggap perkara yg boleh menjatuhkan akidah umat Islam seperti perilakuan di atas sebagai lawak jenaka yang boleh digelak besar!

Anonymous said...

anonymous..please la.
awak memain pun cam nie?
'lawak la sangat'
takde keje lain.
serious,if u wanna play like this,tak takut azab allah ke?
ingat la..azaba allah bukan kat akhirat je..dunia pun.
mati esok pun kite tak tau..nak main2 lak.
BODOH.

tolong..this is not what we've learn in al quran.

respect country,religion la. please for god sake.

memalukan negara sendiri. BODOH.

Tungaklangit said...

kita doakan semoga saudara kita yang terlanjur tu sedar bahawa umno juga berkiblat yang sama dan membaca al quran yang sama dengan mereka..sedar bahawa perbuatan mereka itu dilarang oleh Rasullullah..

amin

Anonymous said...

aku dah tak heran dng perangai cam gini ..tengoklah sape imam dia orang semua..HANCUR!!!!

Tungaklangit said...

SALAM ANON 12;42

memang benar kata sdr, sedangkan ketua dia org boleh kafirkan org lain dan mengampunkan dosa cik Eli Wong kita.. inikan pengikut yang mempunyai ilmu seciput ni..

salam

Anonymous said...

siapa yang mencemarkan sesuatu yang suci melainakn orang yang kotor. kesucian yang di kotorkan adalah dari kesucian orang itu sendiri. agama adalah dari hati dan islam adalah milik manusia yang faham kesuciannya. kadang-kadang yang kotor tak dapat membezakan antara suci dan kotor, jadi keksucian sesorang itu adalah suci padanya tetapi kotor pada orang lain.tiada siapa pun di dalam dunia ini dapat menyatakan satu tindakan itu adalah mengikut agama atau islam(agama boleh dicipta,tetapi islam adalah hakikat fitrah),barangkali jika tiada hak dalam islam, dalam melakukan sesuatu tindakan maka tindakan itu bukan lah dari islam melainkan dari agama(falsafah).sedihnya si jangut dan si kopiah gagal membezakan antara tuntutan agama dan islam.Nyata ,kekaburan hakikat jalan yang lurus dan jalan yang bengkang bengkok tidak nampak pada hati orang yang suci tetapi kotor.betapa murah nya harga agama yang di jual oleh mereka dengan melakukan tindakan yang tidak dapat di tafsir oleh akal fikiran manusia. kolot,kurang pengetahuan,ikut membabi buta,menunjuk kan diri,dan bermacam2 tingakh laku .apabila hati berada dalam keadaan kabur maka, apakah tindakan yang dapat mereka lakukan melainkan menunjukan kekautan yang mencabar diri mereka sendiri.cermin yang di pakai oleh orang yang menandah tangan berdoa untuk sesuatu kemusnahan bagi mendapat sesuatu kebaikan ternyata salah kerana mereka akan mendapat kemusnahan keseluruhannya.pertama diri orang yang menadah tangan dan berdoa(kemusnahan org lain) kedua kemusnahan orang yang di doakan ke atas mereka,ruginya kita semau. kerana harga agama kita(islam)akan berkurangan pada mata dunia bukan islam dan harga agama budaya akan jadi lebih berharga.jadi ,siapakah yang menjadikan sesuatu yang suci itu kotor melainkan orang yang suci tapi kotor hatinya.ibarat garam di lautan,bagimana nak memisah kan antara garam dan air,persoalannya dapatkah matahari memisah kan mereka kalau ia, pasti air akan binasa dan garam akan menonjolkan diri nya yang putih bak berlian tetapi teramat masin rasanya,antara garam dan air laut hanya dapat dipisah kan kalau kita semau dapat menarima kemusnaha pada air laut atau kemusnahan pada garam itu sendiri dan nyata matahari adalah cara fitrah yang dapat memisah kan mereka dari sejuk dan panas dan dari neraka dan surga.(SIAPAKAH PEMILIK MATAHARI).mereka itu berada dalam botol kaca yang kecil sehingga apa yang mereka lihat adalah diri mereka sandiri dan mereka tidak pernah tinggal dalam botol kaca yang besar yang dalamnya ada langit dan bumi,bulan dan matahari, mereka gagal melihat dengan mata mereka bahawa botol besar itu akan bakal pecah mengantikan satu botol yang lebih besar dari nya.mereka berada dalam botol kecil yang teramat kecil lantas mereka berkata ini yang agama islam mahukan dari pengikutnya. berdoa bagi kemusnah yang besar takkala berdada di dalam botol kecil ini samalah seperti berdoa untuk diri sendiri.teramat sedih dan pilu hati melihat semut2 kecil berjalan di ranting pohon yang besar mencari makan dan minum ,kadang2 ada yang mati di pijak. mereka ini samalah seperti semut yang kecil di atas dahan kayu yang besar.bilakah akal mereka akan matang?oroang kampungkah mereka ini atau orang yang dari hutan asalnya. tidah kah mereka ini sedar akal kotor mereka akan bakal merosakan fikiran akal yang bakal matang(anak2 mereka)wahhhh.agama apakah yang mereka ikut.perkataan kita mungkin sama kalau di bandingkan, tetapi hati kita tak akan sama walau sejuta tahun kita cuba satukan.teramat kecewa pada akal mereka yang tak berguna pada fitrah islam .