Friday, May 22, 2009

DUN PERAK: KEPUTUSAN HAKIM TELAH DIBUAT - HARAP PR REDHA KALAU TAHU ERTI REDHALAH


BERITA DUN PERAK: BN KEKAL JAWATAN MB PERAK


Hakim: Zambry MB sah Perak

May 22, 09 3:16pm, MALAYSIAKINI

kemaskini 4.32pm Mahkamah Rayuan hari ini mengumumkan Datuk Seri Zambry Abd Kadir sebagai menteri besar Perak yang sah.Keputusan itu membatalkan penghakiman Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur minggu lalu yang mengesahkan kedudukan asal Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.


SELAMAT TINGGAL NIZAR DAN SIVAKUMAR.. KUASA ALLAH MELEBIHI KEKUATAN MANUSIA... JANGAN KAMU LUPA TU..


SUDAHLAH SIVA DAN NGEH.. KAMU TELAH LACURKAN NEGERI PERAK SELAMA 11 BULAN... SUDAH JANGAN KAMU BAWA MASUK PENGARUH CHIN PENG DALAM POLITIK MALAYSIA

ALLAHHU AKHBAR

14 comments:

Abu said...

KUASA ALLAH MELEBIHI KEKUATAN MANUSIA...hbis tue apsal xnak guna HUKUM ALLAH???

Tungaklangit said...

pak abu

sila tanya nik aziz kenapa tak ubah undang2 islam yang boleh diubah dibawah kuasa kerajaan negeri seprti hukum kahwin dan sebagainya dan kenapa tak dilaksanakan lagi hisbah seperti yang dijanjikannya..

jangan nak menyalak tak tentu pasal..

Abu said...

Bukan nk menyalak...aku cuma bertanya...klu kau nk aku jwb soalan kau, kau jwb dulu soalan aku...

Klu ko xnak jwb xper..tp perlu ker BN nk tggu Nik Aziz wat dulu?? tanggungjawab BN lebih besar..Klu Nik Aziz x nak wat pon, apsal BN x nak wat jgak?? Nik Aziz ada la jgak niat nk wat undang2 hudud..

BN plak cmner??? niat pon xder...mgkin BN x mmpu..maklumlah, duit nk beli tudung pon x cukup......pstu berbuih2 nk bela melayu islam...bela melayu mungkinla...tp bela islam...sori la...org kampung yg x skolah pon tau menutup aurat tu wajib....

Tungaklangit said...

Sdr apak abu:

Sila rujuk Harakah bertarikh 22 Mei 1987 yang menyiarkan kenyataan Ustaz Hassan Sukri setiausaha Agung Pas ketika itu yang menyifatkan Undang-undang Pentadbiran hukum syarak seperti yang dipinda dan diamalkan oleh Kerajaan negeri Kelantan sebagai satu undang-undang yang besar kesesatannya.

Ini kerana mengikut Ustaz Hasan, mereka telah meminda hukum hudud yang telah ditetapkan oleh Allah dalam al-Quran.

Tetapi pemimpin Pas Kelantan pada hari ini meneruskan pelaksanaan pentadbiran hukum syarak yang dahulunya disifatkan sebagai sesat.

Penggubalan undang-undang berhubung Nikah kahwin tidak berkait langsung dengan kuasa kerajaan Pusat. Maka apakah sebenarnya sebab Pas meneruskan pelaksanaan hukum (nikah kahwin) yang dahulunya disifatkan sesat.

Apakah jikalau orang lain buat sahaja sesat, tetapi jikalau Pas buat tidak sesat? Itulah sikap Pas apabila UMNO beri duit kepada rakyat dikatakan Rasuah, tetapi kalau Pas beri duit kepada rakyat dianggap Sedekah.

Jikalau Pas tidak mampu melaksanakan hukum Allah maka apa perlunya Pas sibuk mahu pihak lain melaksanakan hukum Allah.

Sepatutnya Pas buat terlebih dahulu hukum Allah itu kemudian barulah boleh menuduh pihak lain yang enggan melaksanakan hukum Allah.

Pas tidak seharusnya menjadi ketam menyuruh anaknya berjalan betul sedangkan ibunya sendiri berjalan mengiring.

Apakah Pas sebuah parti yang istimewa di sisi Tuhan sehingga tidak perlu melaksanakan apa yang dikatakan?

Tungaklangit said...

sdr pak abu

kamu suka ulas blog orang..

kenapa kamu tak ada blog sendiri..

buatlah satu jangan jadi pengecut asyik singgah rumah orang aje...

kalau tak tahu.. biar saya bantu macam mana nak buat blog..

tak payah upah... rasuah namanya tu

Abu said...

Kita x buley disamakan dgn ketam..ketam x kira usaha mcm mna skalipon, ttp x bley jln dgn btoi.. tp BN bkan ketam... so kalau PAS x betul, BN x buley ker jd btoi?? Bukannya x buley..cuma x nak jd btoi...

Aku ni bkannyer nk kata PAS btoi 100%..PAS tu mmg bnyak kesalahnnya...suma parti di dlm dunia ini kotor...aku bkan la fanatik dgn PAS mahupon PR yg lain...

Cuma, bg aku UMNO nie teruk sgt...mcm2 kesalahan diorg dh buat...lg2 nk bela islam...

Psal nikah kahwin tu aku xnak komen bnyk sgt..aku pon tatau apa bnda nikah kahwin tue...

Abu said...

bukan xda blog..mls nk buat..xda masa nk update nnti...dulu ada..pstu delete..

Tungaklangit said...

sdr pak abu..

kalau begitu adanya... eloklah sdr memerhatikan sahaja perkembangan politik kita dan yang paling penting pastikan kedudukan agama dan bangsa kita dan kaum lain terjamin dari sebarang angkara durjana yang tamakkan harta..

Anonymous said...

org cina + UMNO jd kafir...
hadi awg peluk LIM KEAT SIANG jd apa???
nak bwk msuk syurga ke??
berak pun x basuh...
jgn jd lembu cucuk idung...bodoh...xtaw blog..

korg dpt ustaz br (ahli parlimen taiping) yg pandai baca hadis...

xlama lg ulama2 pas x bole cr makan la...

kerana cina taiping tuh dah pandai ceramah agama

Abu said...

InsyaAllah saya akan memerhati...moga kita diberi dan ditunjukkan jalan mna yang benar...
Amin...

Tungaklangit said...

sdr anon

apa yang pas buat semiua boleh kerana pada mereka hukum Allah mereka alim dan boleh digunakan dimana dan untuk tujuan apa sekalipun..

itulah wajah pemimpin sebenarnya

Abu said...

Amboi pndainya mengata dkt PAS...............
UMNO sbgai government x sptutnya mncari kesalahn parti lain melainkan utk menutup kesalahn sndiri.........

Tungaklangit said...

salam pak abu...

memang benar apa yang saya katakan tu...

Bagi UMNO pemimpin mereka tak memegah diri mengatakan mereka memperjuangkan islam tapi dalam masa yang sama mereka buat apa yang sepatutnya mereka mseti buat...

tapi pas.. mereka cakap dan selalu salahkan orang lain kalau mereka tak dapat buat...

itu memang perkara yang berlaku sekarang ini..

macam2 contoh pak abu boleh lihat dalam negara kita ni..

mR KimEy said...

Dr zamry mmg patut jd MB perak..

bkn apa dia banyak dah kurang kan beban seperti dulu lesen sementara lebih kurang dalam ratus2 tapi sejak dr zamry pegang kena byr rm 11 je..aku sendiri yg buat.

aku sedih masa zaman nizar bkn aku tak sokong pas tapi aku kesian kat dia sbb sekeliling dia penuh gan cina, hbs tanah dia bg kat cina dulu dun perak kuaq dr pkr sbb tanah gak lah sbb sampai 999 tahun hak kekal